Xiaomi len pred niekoľkými hodinami predstavilo novinku Mi MIX 4, ktorá už tradične posunula hranice smartfónov. Vedľa toho však tento čínsky gigant experimentuje aj na poli robotiky, čoho výsledkom je CyberDog. O téme informuje Android Authority.

Xiaomi prekvapuje robotickým psom

Vlastného robotického psa, takmer identického s tým od Boston Dynamics, predstavilo už aj Xiaomi. Spoločnosť je aktuálne najväčším výrobcom smartfónov vo svete (aj na Slovensku), pričom vedľa toho ponúka celú plejádu technologicky prešpikovaných produktov nielen do chytrých domácnosti.

CyberDog je však nečakaným krokom. Funguje podobne ako známejšia prvotina od Boston Dynamics, no predstavením vlastného robotického psa chcelo Xiaomi najmä demonštrovať svoju technologickú vyspelosť aj v oblasti robotiky.

Technológiami nabitá „hračka“

Mozgom CyberDoga je špeciálna procesorová jednotka Jetson Xavier NX od NVIDIE, ktorá ponúka 384 CUDA jadier, 48 Tensor a 6 Carmel CPU jadier. Nevynechalo sa ani strojové učenie, o ktoré sa starajú dve dedikované jadrá. Robot funguje za pochodu spracovávaním informácií zo svojho okolia, k čomu mu dopomáha až 11 senzorov a hneď niekoľko kamier rozmiestnených po celom tele.

Ako píše The Verge, medzi senzormi nájdeme dotykové a GPS moduly, senzory s rybím okom a hĺbkový objektív. Posledný z nich je zastrešený Intelom, a to konkrétne RealSense D450 kamerou.

CyberDog analyzuje svoje okolie v reálnom čase, mapuje prostredie a stanovuje si ciele počas toho, ako obchádza prekážky. Robot je schopný sledovať svojho majiteľa, kde využíva snímanie držania tela či rozoznávanie tváre,“ opisuje novinku Xiaomi.

Nechýbajú viaceré možnosti konektivity, napríklad tri USB-C vstupy či HDMI port. Tie majú údajne slúžiť na rôzne dodatočné hardvérové periférie. Xiaomi na prezentácii demonštrovalo aj agilitu robota, ktorý zvládne dokonca salto vzad, musíme však uznať, že aj keď CyberDog simuluje správanie reálneho zvieraťa, samotné pohyby sú o čosi kostrbatejšie ako v prípade Spota od Boston Dynamics.

CyberDog je o čosi rýchlejší (3,2 m/s vs. 3,9 m/s u Spota) a je aj ľahší (3 kg v porovnaní s 5,2 kg). Azda najväčším rozdielom je však cena, ktorá neostáva reputácii Xiaomi nič dlžná.

Spot stojí 74 500 dolárov, čo je v prepočte zhruba 63 500 €. Prvých tisíc kusov novinky od Xiaomi ale bude stáť 9999 čínskych juanov, teda okolo 1300 €. To je už cena, ktorá môže zaujať nejedného technologického nadšenca, vďaka čomu veríme, že sa spomínaných prvých 1000 jednotiek vypredá pomerne rýchlo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú