Poprvýkrát v histórii posiela Audi na Dakar elektromobil. Prekvapivo obsahuje aj extrémne úsporný spaľovací motor
Poslať elektromobil na najťažší a najextrémnejší rally pretek sveta znie ako úplná šialenosť, no nemecká automobilka túto výzvy prijala a rozhodla sa to skúsiť. Aby Audi RS Q e-tron zvládol prejsť etapy dlhé aj 800 km, musí byť okrem batérie a elektromotorov vybavený aj extrémne úsporným benzínovým generátorom, ktorý batériu dobíja. Extrémne SUV už má za sebou prvé zaťažkávacie testy v španielskych horúčavách, o téme informoval Electrek.
Aj napriek tomu, že je Audi RS Q e-tron vybavený spaľovacím motorom, môžeme o ňom povedať, že sa jedná o čistokrvný a plnohodnotný elektromobil. Pohonné ústrojenstvo podedil od monopostu Formule E a je vybavený dvojicou elektromotorov – jeden poháňa prednú, druhý zadnú nápravu.
Ako uvádza portál Motor1, kombinovaný výkon oboch elektromotorov činí 500 kW, respektíve 670 koní. O ich napájanie sa stará batéria s kapacitou 50 kWh a hmotnosťou 370 kg. Takto veľká batéria je v segmente elektromobilov strednej triedy pomerne štandardná, no pre viac ako 2-tonový rally špeciál s ohromným výkonom je extrémne slabá.
Ak si navyše uvedomíme, že etapy na najnáročnejšej rally sveta majú dĺžku aj 800 km, RS Q e-tron by to s touto batériou nedal ani v tom najlepšom sne. Inžinieri si preto „požičali“ TSI motor, ktorý sa používa v okruhovej závodnej sérii DTM.
Tento úsporný dvojlitrový štvorvalec funguje v rozsahu od 4500 do 6000 otáčok, vďaka čomu má extrémne nízku spotrebu paliva iba 200 gramov na kilowatthodinu. Ak k tomu pripočítame 295-litrovú palivovú nádrž, dojazd Audi RS Q e-tron sa razom predĺži aj na stovky kilometrov.
Prvá „ostrá“ skúška v španielskych horúčavách
Audi RS Q e-tron sa zúčastní prestížnych pretekov Rally Dakar, ktoré štartujú už v januári 2022. Počas dvoch závodných týždňov vozidlá a jazdci absolvujú viac ako 8000 km v nehostinných podmienkach saharskej púšte.
Šesť mesiacov do začiatku pretekov Audi podrobilo svoj závodný špeciál prvým náročnejším testom. Tie prebiehali v horúcom Španielsku, čím sa automobilka snažila čo najviac priblížiť podmienkam, ktoré zažije ich elektromobil na Dakare. Teplota dosahovala až 34 stupňov Celzia, testy trvali 8 dní a zúčastnili sa ich tri jazdecké tímy, informuje automobilka v tlačovej správe.
Medzi testovacími jazdcami bol aj 14-násobný víťaz Rally Dakar, Stéphane Peterhansel spolu s jeho navigátorom Edouardom Boulangem. Podľa slov samotných jazdcov sa auto správa extrémne dobre pri zatáčaní, najmä na štrkovom povrchu.
Na tomto náročnom teréne a v ešte náročnejších podmienkach dosiahol elektromobil maximálnu rýchlosť 180 km/h. Po testoch v Španielsku je potrebné vychytať všetky muchy a auto dôkladne pripraviť na prvý „ostrý“ septembrový test na piesočných dunách, ktorý bude ešte viac pripomínať závodné prostredie Rally Dakar.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
Vedci našli spôsob, ako vyrobiť dokonalé batérie. Elektromobilom dajú veľký dojazd, mobilom top výdrž
Toyota našla využitie použitých batérii z elektromobilov. Napája nimi Mazdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
K Zemi mieri záhadný objekt poháňaný jadrovým pohonom, tvrdí astronóm z Harvardu. Pripúšťa mimozemský pôvod
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
Meteorológovia v pohotovosti: Mohutný hurikán Erin mieri do Európy. Jeho silu pocítime aj na Slovensku
Antikoncepcia prepisuje „mapu mozgu“. Nová štúdia odhalila, že tabletky znižujú našu jedinečnosť
Okuliare na čítanie sú minulosť. Známej firme schválili predaj revolučných kvapiek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
Japonci prišli s prelomovým objavom: Budúcnosť ľudí s Downovým syndrómom sa dá zvrátiť
Ministerstvo investícií spúšťa novú výzvu pre digitalizáciu. Uchádzači si môžu siahnuť až na 2,2 milióna eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP