Poslať elektromobil na najťažší a najextrémnejší rally pretek sveta znie ako úplná šialenosť, no nemecká automobilka túto výzvy prijala a rozhodla sa to skúsiť. Aby Audi RS Q e-tron zvládol prejsť etapy dlhé aj 800 km, musí byť okrem batérie a elektromotorov vybavený aj extrémne úsporným benzínovým generátorom, ktorý batériu dobíja. Extrémne SUV už má za sebou prvé zaťažkávacie testy v španielskych horúčavách, o téme informoval Electrek.

Aj napriek tomu, že je Audi RS Q e-tron vybavený spaľovacím motorom, môžeme o ňom povedať, že sa jedná o čistokrvný a plnohodnotný elektromobil. Pohonné ústrojenstvo podedil od monopostu Formule E a je vybavený dvojicou elektromotorov – jeden poháňa prednú, druhý zadnú nápravu.

Audi

Ako uvádza portál Motor1, kombinovaný výkon oboch elektromotorov činí 500 kW, respektíve 670 koní. O ich napájanie sa stará batéria s kapacitou 50 kWh a hmotnosťou 370 kg. Takto veľká batéria je v segmente elektromobilov strednej triedy pomerne štandardná, no pre viac ako 2-tonový rally špeciál s ohromným výkonom je extrémne slabá.

Ak si navyše uvedomíme, že etapy na najnáročnejšej rally sveta majú dĺžku aj 800 km, RS Q e-tron by to s touto batériou nedal ani v tom najlepšom sne. Inžinieri si preto „požičali“ TSI motor, ktorý sa používa v okruhovej závodnej sérii DTM.

Audi

Tento úsporný dvojlitrový štvorvalec funguje v rozsahu od 4500 do 6000 otáčok, vďaka čomu má extrémne nízku spotrebu paliva iba 200 gramov na kilowatthodinu. Ak k tomu pripočítame 295-litrovú palivovú nádrž, dojazd Audi RS Q e-tron sa razom predĺži aj na stovky kilometrov.

Prvá „ostrá“ skúška v španielskych horúčavách

Audi RS Q e-tron sa zúčastní prestížnych pretekov Rally Dakar, ktoré štartujú už v januári 2022. Počas dvoch závodných týždňov vozidlá a jazdci absolvujú viac ako 8000 km v nehostinných podmienkach saharskej púšte.

Audi

Šesť mesiacov do začiatku pretekov Audi podrobilo svoj závodný špeciál prvým náročnejším testom. Tie prebiehali v horúcom Španielsku, čím sa automobilka snažila čo najviac priblížiť podmienkam, ktoré zažije ich elektromobil na Dakare. Teplota dosahovala až 34 stupňov Celzia, testy trvali 8 dní a zúčastnili sa ich tri jazdecké tímy, informuje automobilka v tlačovej správe.

Medzi testovacími jazdcami bol aj 14-násobný víťaz Rally Dakar, Stéphane Peterhansel spolu s jeho navigátorom Edouardom Boulangem. Podľa slov samotných jazdcov sa auto správa extrémne dobre pri zatáčaní, najmä na štrkovom povrchu.

Na tomto náročnom teréne a v ešte náročnejších podmienkach dosiahol elektromobil maximálnu rýchlosť 180 km/h. Po testoch v Španielsku je potrebné vychytať všetky muchy a auto dôkladne pripraviť na prvý „ostrý“ septembrový test na piesočných dunách, ktorý bude ešte viac pripomínať závodné prostredie Rally Dakar.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú