Prvé kusy faceliftovanej Tesly Model S už dorazili svojim zákazníkom, no majiteľ nového elektromobilu z Pennsylvanie sa z auta dlho netešil. Jeho Model S Plaid totiž začal z ničoho nič horieť počas toho, čo sedel vo vozidle, informuje portál CNBc.

Nepríjemná situácia sa udiala v utorok v noci a ako informoval Charles McGarvey, veliteľ hasičov, ktorí na mieste zasahovali, vodič a majiteľ sedel vo vozidle tesne pred tým, ako ho zachvátili plamene.

Príčina požiaru zatiaľ známa nie je, no vodič údajne zacítil nepríjemný dym, a tak sa radšej rozhodol z vozidla vystúpiť. Hasiči zasahovali celé tri hodiny, po uhasení požiaru totiž museli ešte ďalších 90 minút ochladzovať batérie, píše Electrek. Pri incidente sa našťastie nikto nezranil.

Nie príliš vydarená premiéra

Takýto incident rozhodne nevrhá dobré svetlo na nový najvýkonnejší Model S, ktorý dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 2 sekundy. Nie je jasné, čo tento požiar spôsobilo, no rozhodne to bude predmetom vyšetrovania a je dosť možné, že všetky už dodané kusy budú zvolané do servisu na kontrolu.

S istotou možno povedať, že najnovší požiar Tesly Model S nespôsobila chyba pri nabíjaní, ako tomu bolo pri požiari v garáži majiteľa spred niekoľkých mesiacov. Čierny Model S bol počas požiaru pripojený k nabíjačke, čo môžeme aj vo videu vidieť a väčšina požiaru vychádzala zo spodnej časti, kde sa nachádzajú batérie.

S hasením elektromobilov je to stále zložité

Problémom pri hasení elektrických áut, ale aj hybridov, sú práve používané lítium-iónové batérie, ktoré spôsobujú hasičom nemalé ťažkosti. Nech je príčina akákoľvek, uhasiť horiace batérie je omnoho zložitejšie ako požiar bežného auta.

Tieto autá vyžadujú pri hasení požiaru odlišný postup pri zásahu. Tesla napríklad hasičom radila, že na uhasenie batérie je potrebných 11 000 litrov vody, píše Motor1. Odlišnú taktiku zvolili počas marcového požiaru elektromobilu BMW i8 hasiči v Holandsku. Tento model začal tlieť priamo v showroome, čo vyľakalo mnoho ľudí, ktorí okamžite zalarmovali hasičov.

Batéria našťastie neexplodovala. Do príchodu hasičov dymila a tí miesto hasenia veľkým množstvom vody prišli s iným riešením. BMW i8 totiž ponorili do nádrže s vodou pomocou žeriavu. Podľa hasičského oddelenia v Tilburgu by hasenie hadicami vyžadovalo omnoho viac vody a času, pokým by sa podarilo batériu uhasiť. Elektromobil preto ponorili do vody na 24 hodín.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú