Mnohí považujú elektromobily za budúcnosť osobnej dopravy. Aj v ich prípade sa často nevyhneme nehodám či poruchám, ktoré môžu spôsobiť požiar. Uhasiť horiace batérie v takomto aute je omnoho náročnejšie a hasiči musia pri zásahu postupovať iným spôsobom. Prípad z Holandska v jari tohto roka ukázal, akým spôsobom môžu požiarnici efektívnejšie hasiť horiaci elektromobil. Ponoria ho do nádrže s vodou, informuje BMWBlog.

Problémom pri hasení elektrických áut, ale aj hybridov, sú práve používané lítium-iónové batérie, ktoré spôsobujú hasičom nemalé ťažkosti. Požiar článkov pritom môže vzniknúť ich poškodením napríklad pri nehode alebo chybou elektroinštalácie. Nech je príčina akákoľvek, uhasiť horiace batérie je omnoho zložitejšie ako požiar bežného auta.

Hasiči v Holandsku majú pri požiari elektromobilov odlišnú taktiku

Tieto autá vyžadujú pri hasení požiaru odlišný postup pri zásahu. Tesla napríklad hasičom radila, že na uhasenie batérie je potrebných zhruba 11 000 litrov vody, informuje Motor1. Odlišnú taktiku zvolili počas marcového požiaru elektromobilu BMW i8 hasiči v Holandsku. Tento model nemeckého výrobu začal tlieť priamo v showroome, čo vyľakalo mnoho ľudí, ktorí okamžite zalarmovali hasičov.

📟 | Vanmorgen begon er een elektrische auto in een showroom te roken. Door snel handelen van de medewerkers van de…

Gepostet von Brandweer Midden- en West-Brabant am Montag, 25. März 2019

Nenechaj si ujsť
Recyklácia batérií elektromobilov detailne. Slovensko je prekvapivo lídrom celej EÚ

Batéria našťastie neexplodovala. Do príchodu hasičov dymila a tí miesto hasenia veľkým množstvom vody prišli s iným riešením. BMW i8 totiž ponorili do nádrže s vodou pomocou žeriavu.

Podľa hasičského oddelenia v Tilburgu by hasenie hadicami vyžadovalo omnoho viac vody a času, pokým by sa podarilo batériu uhasiť. Elektromobil preto ponorili do vody na 24 hodín.

Efektívnejšie hasenie horiacej batérie

Tento spôsobom má byť podľa nich efektívnejší a nevyžaduje také veľké množstvo vody. Chladiaci účinok vody potom bráni šíreniu požiaru na články, ktoré bez vonkajšieho poškodenia ešte nedosiahli kritickú teplotu pre vznietenie. Vzniknutá pena na priložených fotografiách zo zásahu je výsledkom zmiešania vody a chemických látok použitých v tomto elektromobile.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.

Elektromobilita