Teslu ohrozuje problém so základným komponentom a voľnými skrutkami. Tisíce áut musia okamžite do servisu
Takzvané „servisné zvolávačky“ nie sú pre automobilky a ani pre samotných majiteľov nič príjemné. Väčšiu či menšiu zvolávaciu akciu už zažila zrejme každá automobilka, aktuálne musia servisné strediská navštíviť majitelia elektromobilov Tesly, má ich byť takmer 6 000, píše Reuters.
Tesla zvoláva tisíce elektromobilov
Tesla vie veľmi veľa problémov s ich vozidlami vyriešiť pomocou takzvaných OTA (over-the-air) aktualizácií, no ak sa jedná o čisto hardvérovú chybu, ani jej vozidlá sa nevyhnú povinnej návšteve servisu.
Najnovší problém týkajúcich sa vozidiel vyrobených v Amerike sa týka obáv z možnosti uvoľnenia skrutky brzdového strmeňa. Automobilka zverejnila aj konkrétne modely a ich roky výroby, ktorých sa zvolávačka do servisu týka.
NEPREHLIADNI
Tesla zvoláva do servisu vyše 100 000 áut. Aký má problém?
Ako píše CNBC, týka sa to niekoľkých Modelov 3 vyrobených v rokoch 2019 až 2021 a Modelov Y vyrobených v rokoch 2020 až 2021. Tesla tvrdí, že uvoľnenie skrutky môže vo veľmi ojedinelom prípade poškodiť pneumatiku a spôsobiť defekt. Na brzdný systém nemá tento problém žiaden efekt.

V prípade, že by tento problém majiteľovi spôsobil poškodenie a defekt na vozidle, automobilka zabezpečí bezplatný odťah a opravu všetkých poškodení.
Akcie okamžite klesli
Po oznámení servisnej zvolávačky sa akcie Tesly okamžite prepadli o 3 %. Treba však dodať, že táto zvolávačka nie je najväčšia a ani najkritickejšia. Vo februári Tesla stiahla do servisu viac ako 36 000 vozidiel Model S a X v Číne a takmer 135 000 elektromobilov v USA, ktoré mali problémy s infotainmentom a dotykovou obrazovkou.
V roku 2020 bolo do servisu stiahnutých takmer 50 000 Tesiel v Číne, ktoré mali problém so zavesením kolies a tiež 9 500 Modelov X a Y v USA, ktoré mali problémy so strechou. V roku 2018 zasa automobilka stiahla do servisov zhruba 123 000 Modelov S, ktoré mali problémy s posilňovačom riadenia. Aktuálna zvolávačka tak oproti tým predošlým nie je taká veľká.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

