Vážna dopravná nehoda na D2 v smere z Bratislavy. Vodič Tesly Model S sa podľa všetkého dostatočne nevenoval riadeniu a vozidlo narazilo do auta údržby diaľnic. To, či môže za nehodu nerozvážne použitie autopilota zatiaľ známe nie je. Aktuálne je prejazdný iba jeden jazdný pruh, polícia radí vodičom, aby sa tomuto úseku vyhli pokiaľ je to možné.

Aktualizácia 11. mája:

Redakcia FonTech.sk zistila exkluzívne detaily k nedeľňajšej nehode elektromobilu Tesla Model S na diaľnici D2, kde pri jazde vodič narazil do stojaceho vozidla údržby. Podľa našich informácií polícia obvinila 30-ročného vodiča Tesly zo zahraničia, ktorý nehodu zapríčinil kvôli nepozornosti počas jazdy. Autopilot pri nehode teda nezohral žiadnu úlohu.

„Vyšetrovateľ PZ vzniesol obvinenie 30 – ročnej osobe cudzej štátnej príslušnosti pre trestný čin Ublíženia na zdraví. Za takéto konanie hrozí trest odňatia slobody na jeden rok až päť rokov.

Podľa doposiaľ zistených informácii sa vodič osobného motorového vozidla zn. Tesla dostatočne nevenoval jeho vedeniu a nesledoval situáciu v cestnej premávke, pričom sa počas jazdy na diaľnici D2 mal snažiť pravou rukou zapnúť bezpečnostný pás osobe, ktorá sa nachádzala na sedadle spolujazdca a spala. Tak malo dôjsť k následnej zrážke s diaľničnou patrolou,“ informovala FonTech.sk por. Mgr. Veronika Martiniaková, hovorkyňa KR PZ v Bratislave.

Doplnené o vyjadrenie NDS:

Národná diaľničná spoločnosť informovala redakciu FonTech.sk, že v danom úseku diaľnice D2 boli dodržané všetky potrebné dopravné značenia a vodiči boli na práce upozornení značením už niekoľko kilometrov vopred.

„Vodiči mali prvotnú informáciu o práci na ceste 2 kilometre pred samotným obmedzením, následne ich na zmenu smeru dopravy a zmenu maximálnej povolenej rýchlosti upozorňovalo 12 dopravných značiek (6 dopravných značiek z každej strany diaľnice), v mieste presmerovania dopravy bol umiestnený aj radar na meranie rýchlosti (v úseku je maximálna povolená rýchlosť 80 km/h, resp. 60 km/h),“ informovala FonTech.sk hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Pôvodný článok:

Policajti momentálne zasahujú na diaľnici D2 v smere do Českej republiky, a to konkrétne v úseku medzi križovatkou Malacky a križovatkou Kúty (23 km). V dôsledku vážnej dopravnej nehody bola premávka na cestnej komunikácii do týchto chvíľ obojsmerne uzavretá. Pri následnej dokumentácii dopravnej nehody bude cesta uzavretá v smere do Českej republiky.

Odklon dopravy bude realizovaný cez mesto Malacky. Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave vyzýva všetkých vodičov, ak je to možné, aby sa tomuto úseku úplne vyhli alebo zvýšili opatrnosť pri prejazde. V krátkom časovom slede tak ide o druhú vážnu nehodu Tesly, aj keď sa tentokrát stalá na slovenskej diaľnici.

V Európe má autopilot Tesly oproti americkej verzii niekoľko obmedzení. Už dávno sa celosvetovo zmenilo to, že kontakt s volantom vyžaduje každých 30 sekúnd a nie raz za 2 minúty, ako to bolo pred pár rokmi.

V Európe má napríklad obmedzený uhol natáčania kolies, takže v ostrej zákrute, ktorú by auto v USA zvládlo lepšie, musí v Európe buď viac pribrzdiť alebo mierne vybáča z pruhu. Našťastie, Tesla vždy dáva vodičovi vedieť, čo sa deje.

V USA majú aj inak riešené niektoré značenia ciest a pruhov a jazda s autopilotom je tam často plynulejšia. Ten najväčší rozdiel oproti USA je možnosť automatického predbiehania pomalších vozidiel na diaľnici. Tam to Tesla dokáže sama, v Európe sa musí každý takýto manéver potvrdiť blinkrom. Viac o autopilote v Teslách sa dočítaš v našom veľkom rozhovore.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú