Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V ďalšom rozhovore sa FonTech.sk rozprával s Jaroslavom, ktorý je veľkým fanúšikom elektromobilov Tesla a sám ich má vo svojej garáži hneď niekoľko. Prezradil, aký je život s Teslou Model S a Model 3 a ako prebiehala ich kúpa či dovoz na Slovensko.

Elektromobily Tesla sú „tablety na kolesách“. Aj takto nazýva Jaroslav, ale aj mnohí iní fanúšikovia elektromobility vozidlá Tesla. „Jairo“, ako ho známi prezývajú, vlastní Model S a Model 3, ktorý bol úplne prvou trojkou registrovanou na Slovensku.

NEPREHLIADNI
Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil

S Teslami má teda už pár rokov odžitých, pre záujemcov ponúka aj zážitkové jazdy a nie tak dávno spustil aj YouTube kanál s návodmi, tipmi a informáciami ohľadom Tesiel. Vedel nám preto povedať, kde majú Tesly nedostatky, ako prebieha servis a hlavne koľko stoja prevádzkové náklady týchto pre Slovákov stále cenovo nie veľmi prístupných elektromobilov.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Ako sa Jaroslav dostal k elektromobilite a čo bolo prvým impulzom na kúpu Tesly
  • Prečo je podľa neho Tesla lepšia voľba, ako akýkoľvek iný spaľovák v danej cene
  • Ako prebiehala kúpia, dovoz a prihlásenie na Slovensku
  • Ako si aktuálne zadovážiť Teslu s čo najlepšími benefitmi
  • Ako prebieha servis a aké sú náklady
  • Ako degradovala batéria počas rokov používania
  • Koľko stojí nabíjanie, ak sa minú „voľné kilometre“ na Superchargeroch
  • Ako funguje Autopilot a aké sú jeho odlišnosti pre Slovákov voči Američanom

Loading...

Loading…

Aké boli tvoje prvé kroky smerom k elektromobilite? Bol si rozhodnutý hneď siahnuť po Tesle alebo si mal pred tým vyhliadnuté aj nejaké iné elektromobily?

Elektromobilitu som začal vnímať až príchodom Tesly. Začalo to správami o Tesla Roadster a o nejakom Afričanovi, ktorého som predtým vôbec nesledoval. Postupne som bol čoraz viac nadšený z technológií, ktoré prezentoval a v roku 2016 som svojmu okoliu oznámil, že do 3 rokov si kúpim Teslu. Ten istý rok som v Paríži videl prvý raz Tesla Model S naživo a zamiloval som sa do toho auta. Následne som začal vymýšľať biznis model, pri ktorom by som bol schopný auto prefinancovať. A plus mínus sa to podarilo.

Jaroslav Kapšo

Bol to skôr „Muskov efekt“ alebo logické vyústenie „pre a proti“ pri výbere, že to bola nakoniec Tesla? Nebál si sa známych problémov s kvalitou či spracovaním?

V čase, keď som sa rozhodol pre Teslu, neexistoval reálne výber medzi rôznymi modelmi a výrobcami EV, ktorí by ponúkali čo len podobný dojazd. Bola tu Tesla a potom pár rokov nikto. V tom čase sa ešte ani nedalo hovoriť o „známych problémoch“, keďže stretnúť na nabíjačke iného majiteľa Tesly bol takmer sviatok a príjemná príležitosť porozprávať sa s iným podobne zmýšľajúcim bláznom.

Ja som sa v roku 2017, keď som kúpil prvú Teslu, nebál problémov s kvalitou. Vtedy som si ešte ani nebol istý, či firma prežije nasledujúce 3 roky a netušil som, či bude kde kúpiť náhradné diely v prípade, že by to Elon nedal.

V cene týchto Tesiel by si si vedel na Slovensku bez problémov kúpiť prémiovú nemeckú značku automobilu so spaľovákom. Je teda vôbec objektívne, keď niekto porovnáva Tesly s nemeckou kvalitou a citom pre spracovanie?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú