Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS
Mercedes EQS je jedným z najočakávanejších elektromobilov tohto roka. Stuttgartská automobilka už započala výrobu NCM (nikel-kobalt-mangán) batérií, prezradila niekoľko nových detailov o vozidle a tiež zverejnila dátum svetovej premiéry, ktorá sa uskutoční už budúci mesiac. Novinka svojim dojazdom tromfne aj najvybavenejšiu Teslu.
Začneme hneď tým najpodstatnejším – dátumom svetovej premiéry nového Mercedesu EQS. Nemecký prémiový elektromobil oficiálne uzrie svetlo sveta už 15. apríla, no ešte predtým Mercedes detailne predstaví interiér nového „elektrického Ska“. Táto udalosť je naplánovaná na 28. marca a sledovať ju bude možné na tomto odkaze.
Jednou z kľúčových informácií sú aj údaje o vlastných batériách Mercedesu, ktoré majú zabezpečiť dojazd cez 700 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km. Aj tento fakt tak bude pre Mercedes jedným z hlavných bodov prezentácie, v ktorej vyzdvihne dojazd modelu EQS.
Nemecká automobilka si však takéto prvenstvo nemusí udržať príliš dlho, na trh sa rúti ďalší silný konkurent. Elektrický sedan Lucid Air totižto ohlasuje maximálny dojazd až 800 km. „Závod“ v maximálnom dojazde má potom opäť prevziať do svojich rúk Tesla, ktorá avizovala zvýšenie dojazdu neskôr v tomto roku pre Model S vo verzii Plaid+ až na 840 km na jedno nabitie.
Výroba vo fabrike Hedelfingen už začala
Mercedes nenecháva nič na náhodu a batérie pre novú elektrickú vlajkovú loď si vyrába sám. Ako informuje automobilka v tlačovej správe, ich produkcia už začala vo fabrike Hedelfingen, kde sa okrem batérií vyrábajú aj prevodovky.
Závod má výrobnú plochu 16 500 m2, batérie sa vyrábajú na linke dlhej 300 metrov s viac ako 70 výrobnými stanicami, ktoré zhŕňajú automatizované, ale aj manuálne stanovištia. Samotná batéria sa skladá z 12 článkov a inteligentného modulu EE, ktorý sa vyrába v továrni v Berlíne.
Chemické zloženie batérie pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Spotreba vzácneho kobaltu je tak oproti konkurenčným batériám nižšia v priemere o 10 %.
K dispozícii bude samozrejme niekoľko batériových konfigurácií, tá najvyššia má energetický obsah až 108 kWh. Vďaka efektívnemu využitiu energie a nízkemu aerodynamickému odporu dokáže EQS v najvyššej konfigurácií prejsť viac ako 700 km na jedno nabitie, čo je na pomery súčasných elektromobilov nadštandard.
Nové EQS bude od začiatku svojej výroby uhlíkovo neutrálne. Uhlíkovo neutrálna je teda výroba batérií, ako aj samotná produkcia elektrického Mercedesu, ktorá má prebiehať v závode „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý bol od začiatku navrhnutý tak, aby neprodukoval žiadne emisie. Okrem nového EQS sa tu vyrába aj klasická trieda S.
Dôležitou technickou vlastnosťou je aj možnosť prijímať OTA aktualizácie, Mercedes EQS tak môže byť neustále softvérovo inovovaný s cieľom zlepšovať energetický manažment.
Nabíjanie jednoduchšie ako tankovanie
EQS príde s ešte jednou inovatívnou vlastnosťou, ktorou je nabíjanie bez nutnosti autorizácie. V praxi to znamená, že na kompatibilných nabíjačkách stačí EQS jednoducho pripojiť a auto sa okamžite začne nabíjať. Pri odchode stačí kábel vytiahnuť, nasadnúť a odísť preč. O autorizáciu sa postará samotné auto.
Stačí na to využívať aplikáciu Mercedes me Charge, ktorá je s vozidlom spárovaná. Nabíjačky kompatibilné s týmto systémom sú zobrazené v navigačnej aplikácii vo vozidle, či v mobilnej aplikácii me Charge. Spočiatku pôjde o nabíjačky siete Ionity po celej Európe.
Do vývoja investujú nemalé peniaze
Nové EQS postavené na platforme EVA určenej výhradne pre elektromobily je však iba začiatkom novej éry stuttgartskej automobilky. Do budúcna plánuje Mercedes do vývoja a výroby technológií pre elektromobily investovať desiatky až stovky miliónov eur. Časť z týchto peňazí pôjde aj na výstavbu novej továrne na malosériovú výrobu batérií, ktorá by mala byť spustená už v roku 2023.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obrovský požiar lode s elektromobilmi. Až 3000 áut môže skončiť na dne mora
Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
Má dojazd cez 600 km a 428 koní. Gigantické SUV obľúbenej automobilky dostalo slovenské ceny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohlreich oficiálne otvoril svoj prvý podnik v Bratislave: Burger s hranolkami si dáš za 14 eur
„To, že sa nádorová bunka dostane k vzdialenému orgánu, ešte neznamená, že tam vytvorí metastázu,“ hovorí uznávaný onkológ (ROZHOVOR)
Vedci našli lacný spôsob, ako z tela dostať „večné chemikálie“. Stačí pridať túto zložku do jedálnička
Dôchodcovia, pozor: Ak máte dôchodok nižší ako 825 eur, máte nárok na účet zadarmo
Turbulencie zmenili let na nočnú moru: Pristátie Ryanairu si vyžiadalo deväť zranených
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
-
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
Žiadne karty, len QR kód. Štát a univerzita vyvíjajú vlastnú platobnú appku
Megaprojekt za 1,8 miliardy má rozhýbať Slovensko. Málinec čaká premena
Svet investuje bilióny do čistej budúcnosti. Klasická energetika je na ústupe
Vojenský šok pre Moskvu. Ukrajinské drony trafili miliardový cieľ
Raketový rast zbrojného priemyslu. Izrael boduje na globálnom trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohlreich oficiálne otvoril svoj prvý podnik v Bratislave: Burger s hranolkami si dáš za 14 eur
„To, že sa nádorová bunka dostane k vzdialenému orgánu, ešte neznamená, že tam vytvorí metastázu,“ hovorí uznávaný onkológ (ROZHOVOR)
Vedci našli lacný spôsob, ako z tela dostať „večné chemikálie“. Stačí pridať túto zložku do jedálnička
Dôchodcovia, pozor: Ak máte dôchodok nižší ako 825 eur, máte nárok na účet zadarmo
Turbulencie zmenili let na nočnú moru: Pristátie Ryanairu si vyžiadalo deväť zranených
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené