Predbiehanie bude extrém. Vyše 40-ročná Škoda 120 zrýchľuje lepšie ako nová elektrická Dacia
Elektrická Dacia Spring pred pár dňami spoznala prvé európske cenovky. Francúzi si tento malý rumunský elektromobil budú môcť čoskoro predobjednať, no okrem cien vyplávali na povrch aj nové informácie týkajúce sa výkonu, respektíve zrýchlenia. Ako informuje portál AutoFans, v tomto smere bude Spring jednoznačne „naj“, no najrýchlejší určite nie, práve naopak.
Aj titul najpomalšieho, respektíve najhoršie zrýchľujúceho auta, žiaľ, musí nejakému vozidlu patriť a zdá sa, že novým držiteľom je elektrická Dacia Spring. Elektromotor s výkonom 33 kW (44 koní) a krútiacim momentom 125 Nm zabezpečí maximálnu rýchlosť na úrovni 125 km/h.
NEPREHLIADNI
Dacia ide zbúrať Európu lacným elektromobilom. Koľko bude stáť a kedy príde?
Povieš si, že na mestský elektromobil je to v poriadku a na základe týchto parametrov by Spring dokonca zvládol aj príležitostnú jazdu po diaľnici. To je síce pravda, no dáta o zrýchlení a špeciálne o pružnom zrýchlení sú naozaj sklamaním, píše Ruetir.
Z 0 na 100 km/h pomalšie než Škoda 120
Téme sa venoval aj český portál Auto.cz, ktorý si dovolil Spring porovnať s vyše 40-ročnou Škodou 120. Väčšinu ľudí by ani vo sne nenapadlo, že elektromobil, aj keď sa jedná o naozaj malý mestský kúsok, v šprinte prehrá s autom minulého tisícročia. Papierové zrýchlenie z 0 na 100 km/h automobilka udáva na úrovni okolo 15 sekúnd, no reálne hodnoty, ktoré potvrdil aj francúzsky portál Largus vo svojom teste, sú značne odlišné.
Dacia Spring totiž zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 19,1 sekundy, pričom spomínaná Škoda 120 v prevedení Škoda 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dá stovku za 18 sekúnd. Spring je teda skutočne pomalší, ako 40-ročný spaľovák.
Ďalšie údaje o zrýchlení Dacie Spring sú nasledovné. Z 0 na 50 km/h to zvládne za 5,8 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h jej trvá 26,2 sekundy. Je ti teda zrejme jasné, že akékoľvek predbiehanie iného vozidla mimo diaľnice je s elektrickým Springom samovražda.
Ideálne vozidlo do mesta
Aj tieto dáta tak jasne určujú, kde sa má Spring primárne využívať. Jeho ihriskom je mesto, kde sa väčšinu času jazdí rýchlosťami do 80 km/h, v závislosti od toho, či ide vodič po obchvate, alebo sa prediera úzkymi uličkami.
Úzke uličky nie sú pre Spring žiaden problém, veď už pri pohľade na toto auto, ktoré stojí zaparkované vedľa malého Renaultu Zoe, sa zdá, že Zoe je oproti Springu obor. Základný model vo Francúzsku začína na cenovke 16 900 € a najlepšie vybavená verzia Comfort Plus stojí 18 490 €.
Tá do auta pridáva 7″ obrazovku infotainmentu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory a štýlové oranžovo-sivé sfarbenie. Iba táto verzia bude mať navyše možnosť príplatku za 30 kW rýchle nabíjanie, ktoré stojí ďalších 600 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP