Volkswagen prerobí ďalšiu továreň v EÚ výhradne pre elektromobily. Zmeny zrejme prídu aj do Bratislavy
Zdá sa, že Volkswagen má jeden z najagresívnejších plánov elektrifikácie svojich vozidiel medzi tradičnými automobilkami. Najnovšie sa rozhodol prestavať ďalšiu továreň, ktorá bude vyrábať iba elektromobily, informuje Electrek.
Po tom, čo sa ešte minulý rok Volkswagen rozhodol zmeniť výrobu v závode v Zwickau a vyrábať v ňom iba elektromobily, najmä model ID.3, sériová výroba sa už začala a viac si o nej môžeš prečítať v tomto článku. Volkswagen ID.3 by mali prví zákazníci dostať už koncom leta.
Výrobný závod v Emdene však bude ďalším závodom určeným výhradne len na výrobu elektromobilov. V súčasnosti prechádza zmenou z továrne na vozidlá so spaľovacím motorom na továreň, ktorá bude vyrábať iba elektrické vozidlá a prvé elektromobily tu majú zísť z výrobnej linky už v roku 2022.
Volkswagen sa chce v nasledujúcich rokoch stať svetovým lídrom na trhu s elektromobilmi. Na splnenie tohto cieľa však potrebuje viac ako len jednu továreň, a tak sa Volkswagen rozhodol, že po Zwickau sa ďalšou stane továreň v Emdene.
„Premenou nášho závodu v Emdene na továreň pre elektrické vozidlá sa Volkswagen dostáva do čela v tempe systémovej zmeny. Celkovo spoločnosť investuje približne 1 miliardu € do transformácie závodu. Emden sa stane základným kameňom našej elektrickej stratégie,“ uviedol Ralf Brandstätter, generálny riaditeľ Volkswagenu.
Ako informuje WheelsJoint, závod s približne 9000 zamestnancami je stále stredoeurópskym výrobným miestom pre modelovú rodinu Passat. Patrí sem aj aktuálny model Arteon, ktorý je odvodený od modelu Passat a je o niečo luxusnejší.
V prechodnom období počas prestavby továrne sa má v Emdene aj naďalej vyrábať Passat, ale aj nové elektromobily. Volkswagen chce neskôr úplne vyradiť Passat z výroby v Emdene a sústrediť sa, rovnako ako v Zwickau, na výrobu elektrických automobilov.
Zatiaľ čo sa Volkswagen v Zwickau primárne spolieha na výrobu ID.3, výroba v Emdene sa má zamerať na SUV elektromobil ID.4. Bude to prvý SUV z novej rady elektrických vozidiel Volkswagen.
Závod Volkswagen v Emdene je určený na ročnú výrobu približne 300 000 elektrických automobilov. Volkswagen pravdepodobne dosiahne túto hodnotu v polovici desaťročia, kedy by mohla byť presunutá výroba Passatu do iného závodu.
Zmeny v Bratislave?
Na začiatku plánovania pred dvomi rokmi však Volkswagen oznámil, že v Emdene sa budú vyrábať menšie elektrické modely vo formáte Polo. Medzitým sa spoločnosť so sídlom vo Wolfsburgu rozhodla inak, a tieto nové autá na elektrický pohon pravdepodobne pôjdu do výroby v závode v Bratislave z dôvodu nižších nákladov na pracovnú silu, píše WheelsJoint.
Výrobu Passatu Volkswagen pôvodne plánoval presunúť do Turecka, kde mala byť postavená úplne nová továreň. Nemecká automobilka však potrebuje menšiu výrobnú kapacitu, ako sa pôvodne plánovalo a v hre je opäť aj závod v Bratislave. Rozhodnúť sa má ešte toto leto.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
Michal Šimečka varuje pred útokom na pravoslávne tradície. Fico vraj plánuje zrušiť dôležitý sviatok
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Vedci objavili prekvapivé spojenie medzi baktériami a nespavosťou. Mikróby rozhodujú o kvalite tvojho spánku
Cestujúci, pripravte sa: Nivy čaká veľká prestavba. Bude menej autobusov, viac obchodov a nové čakárne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP