Audi A6 za viac ako 80 000 € je jeden z najlepších prémiových plug-in hybridov na trhu – toto sú dôvody, prečo si to myslím
Audi patrí medzi značky, ktoré rozhodne dbajú na čo najrýchlejšie rozšírenie elektromobility. Či už je to čistokrvnými elektromobilmi ako model e-tron, alebo paletou niekoľkých plug-in hybridov, nemeckú prémiovosť a technologickú vyspelosť cítiť na každom kroku.
Najnovšie sa mi do rúk dostal populárny model A6, ktorý už ľudia veľmi dobre poznajú. Nie je to novinka svojho segmentu, no v plug-in hybridnej verzii novinkou rozhodne je a rozhodne stojí za zvýšenú pozornosť.
Pri prémiových plug-in hybridoch to totiž nie je vždy bezchybné a aj v takomto segmentu sa nájdu banálne chyby, ktoré výrazne ničia zážitok z elektrifikácie známych modelov. V dnešnej recenzii sa zameriame aj na:
- Koľko kilometrov zvládne Audi A6 55 TFSIe na jedno nabitie
- Aká je priemerná spotreba
- Koľko trvá nabitie batérie na verejnej nabíjačke
- S akou spotrebou som prešiel 250 km testovací okruh (diaľnice, okresné cesty + jazda v zápche)
- Aký je šoférsky zážitok z viac ako 300 koňového auta
Povedzme si hneď na začiatku to najdôležitejšie. Motor je spaľovací benzínový dvojliter a 105 kW elektromotor s maximálnym systémovým výkonom 270 kW. Krútiaci moment dosahuje rovnako skvelých 500 Nm.
Nechýba ani starý-známy pohon štyroch kolies quattro, ktorý výborný zážitok z jazdy len a len umocňuje. Dôležitejšia je však schopnosť elektromotora pomáhať pri zrýchlení a nábehu krútiaceho momentu v akejkoľvek rýchlosti.
370 Nm točivého momentu je na spaľovací motor výborný údaj, no keď k nemu človek priráta elektromotor, ktorý dodáva v okamžiku svoj maximálny možný výkon, je to na ceste patrične cítiť. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 6 sekúnd, no hlavne schopnosť konštantného zrýchľovanie aj v čase, keď už spaľovací motor stráca svoj „dych“. Tento jav sa nazýva „over boost“, teda schopnosť dopomáhať elektromotorom pri vyšších otáčkach, kde je už výkonová špička spaľovacieho motora preč.
Človek točí auto nad 5000 otáčok a stále zaberá a zaberá… Pri predbiehaní alebo pri svižnejšej jazde neexistuje situácia, kedy by ťa A6-ka výkonom či dynamikou sklamala. Počas 1000 kilometrov a týždňovom testovaní som jednoducho nenašiel situáciu, kedy by som si povedal, že potrebujem prudší nástup výkonu, alebo auto výkonovo nestíha.
Jednoducho famózne, bez debaty. Toto je na podpornom elektrickom pohone na nezaplatenia a Audi to zvládlo na jednotku s hviezdičkou. Rovnako dobre funguje aj prepínanie medzi hybridným, elektrickým a spaľovacím režimom. Všetko sa dá nechať na systém, alebo si vieš samozrejme aj vynútiť niektorý z týchto režimov manuálne a nastaviť si ho podľa preferencií.
Poďme sa však pozrieť na vlastnosť, ktorá bude ľudí zaujímať najviac – batéria. K dispozícii je 14,1 kWh akulumátor, ktorý podľa Audi a metodiky WLTP vystačí na udávaný dojazd 53 km čistej jazdy výhradne na elektrický pohon. Musím uznať, že tu sa inžinieri trafili takmer na vlas presne. Pri mojom teste som konštantne zvládol prejsť 52 km na jedno nabitie.
Nespornou výhodou voči nedávno testovanému BMW X5 xDrive 45e je však dostupnosť rýchlejšej palubnej nabíjačky, ktorá má maximálny výkon 7,4 kWh. V prípade BMW to bolo totiž len niečo málo cez 3 kWh a tento neduh bolo pri dennodennom používaní extrémne cítiť. Audi A6 v plug-in hybridnej verzii sa dokáže na verejnej nabíjačke dobiť z 0 na 100 % za 2 hodiny.
Audi dodáva aj klasický kábel do zásuvky so štandardným maximálnym prúdom 10 A, no nechýba ani Typ 2 – Typ 2, ktorý využiješ na verejných nabíjačkách. Z domácej 230 V siete to potom trvá z 0 na 100 % samorejme viac, presnejšie sa bavímem o 7 hodinách a 10 minútach.
Uvediem aj jeden príklad z praktického využitia v reálnej premávke. Ráno som vyštartoval z predmestia Bratislavy do centra mesta s plne nabitými batériami. Kým som prišiel, jazdil som na čisto elektrický pohon a po zaparkovaní na nabíjačku mi ešte ostal 23 km dojazd. Auto som zapojil na verejnú rýchlonabíjačku a za 1 hodinu a 25 minút som ho dobil takmer 9,47 kWh, čo bez problémov postačilo na plné dobitie auta späť na 52 kilometrový dojazd na elektriku.
Vydal som sa aj na jednu testovaciu 250 km trasu, ktorá kombinovala diaľnice, okresné cesty aj mestskú premávku s miernymi kolónami. Na tejto trase sa samozrejme batéria v čisto hybridnom režime vybila, no výsledná spotreba bola fenomenálnych – 4,3 l/100 km.
Toto je vzhľadom k proporciám a potenciálu auta úctyhodný výsledok. Navyše treba mať na pamäti, že aj keď sú batérie úplne vybité, stále si auto necháva istú rezervu, aby vedel elektromotor dopomáhať pri rozjazdoch, kedy je spaľovací motor najmenej efektívny a spotrebuje najviac paliva.
Ak sú batérie dobité a máš zapnutý hybridný režim, zvyčajne do 80 km/h rýchlosti sa používa výhradne elektrický pohon a až potom zaberá klasický motor. S elektrickým pohonom sa však dá jazdiť aj diaľničným tempom so 130 – 140 km/h rýchlosťou, no tu sa spotreba pohybuje vysoko nad 20 kWh a reálny elektrický dojazd klesá prinajlepšom na 20 km.
Spotreba sa však dá stlačiť aj po 4 l/100 km, no len v prípade, ak človek väčšmi vynechá diaľnicu a pohybuje sa na nej len minimálne. Okresky a mestské premávky sa dajú pravidelne robiť so spotrebou okolo 3,3 – 3,6 l/ 100 km.
Z hľadiska asistenčných a bezpečnostných systémov asi nikoho neprekvapí, že tu nájdeš z populárnych pomocníkov takmer všetko. Veľmi som si obľúbil najmä jazdu so zapnutým prediktívnym tempomatom, ktorý podľa čítania značiek a satelitných máp dokázal pred zákrutami pekne prispôsobiť rýchlosť a značky o maximálnej povolenej rýchlosti prečítať včas bez najmenších problémov.
Dizajnovo sa mi však stálne nepáčia dištančné radary umiestnené v prednej maske, ktoré síce vyzerajú, ako keby som mal auto diaľničnej polície, no estetike a krásnom výzore prednej časti to rozhodne nepridáva.
Extra kredit si však zaslúžia predné príplatkové Matrix LED svetlá, ktoré s dosvitom viac ako 500 m dokážu počas nočnej jazdy naozaj divy. Nechýba ani vykrajovanie okoloidúcich áut či predmetov, no hlavne kvalita svietenia je nespochybniteľná a nočná jazda je tak skutočne bezpečná a pohodlná. K dispozícii je samozrejme aj prisvecovanie do zákrut.
Interiér je potom kapitola sama o sebe. Audi zvolilo kompletne digitálne ovládanie cez 3 hlavné displeje. Infotainment Audi MMI vyniká hlavne svojou minimalistickou „architektúrou“ a jednoduchým ovládaním, ktoré šperkuje haptická dotyková odozva na dotyk.
Čistiť tieto dotykové plochy od neustále zapackaných odtlačkov prstov však lezie niekedy na nervy. Navyše, stále platí, že nie každému vyhovuje takmer kompletne dotykové ovládanie. Niektorí stále hľadajú „starú školu“ v podobe hardvérových tlačidiel aspoň na kľučové ovládacie prvky.
Prepínač režimov pohonu (EV, hybridný) sa nachádza na spodnom displeji, kde je aj ovládanie klimatizácie a voľba jazdných režimov Audi drive select.
V prípade domáceho nabíjania napríklad v noci sa dá ešte nastaviť, aby sa auto nenabíjalo celý čas, kým je v garáži, ale len od doby, ktorú si zvolíš.
Navigácia veľmi pekne zobrazuje vzhľadom na elektrický pohon aj všetky dostupné verejné nabíjacie stanice od najznámejších poskytovateľov.
Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít, ktorý si netreba nijak zvlášť predstavovať. Je graficky pekne spracovaný a poskytuje všetky kľúčové informácie, no na môj vkus mu chýba možno trochu viac personalizácie a radikálnejšej zmeny dizajnu pri rôznych jazdných režimoch. To je však len môj subjektívny názor a drobná dávka kritiky.
Zobrazenie navigácie na celý displej pred vodičom je ale jedna z najlepšie zvládnutých implementácií do digitálnych prístrojových štítov.
Interiér ako taký však srší prémiovosťou na každom kroku a nedá sa mu vôbec nič vyčítať. Ako interiérové, tak aj exteriérové doplnky zo športovej S-line príplatkovej výbavy ešte viac umocnili tento výborný zážitok zo skutočne toho najprémiovejšieho gusta.
Voľným presunom na exteriér ihneď udrie do očí (mimo tých reklamných polepov samozrejme…) majestátnosť auta a výrazné proporcie, ktoré evokujú už na prvý pohľad typickú nemeckú limuzínu. Pekne pôsobili aj 19-palcové disky s elegantným vzorom. Mnou testovaný kúsok mal navyše k dispozícii aj príplatkový S-line interiérový a exteriérový packet doplnkov.
Dávam tento dizajn ešte raz do pozornosti – pokochaj sa pohľadom na skutočne krásny vzhľad Audi A6. V komentároch mi potom daj vedieť, či sa ti páči, alebo sú veci, ktoré by si na ňom vyslovene zmenil.
Zhodnotenie
Pri Audi A6 som si konečne povedal, že plug-in hybridný pohon v prémiovom aute má zmysel, ak si samozrejme odmyslím automaticky nižšiu spotrebu týchto áut – to už akosi považujem za samozrejmosť a nie výhodu, ktorá by nutne presviedčala ku kúpe. Pri nedávnom BMW X5 mi nesmierne vadilo pomalé nabíjanie, ktoré výrazne znehodnocovalo inak takmer dokonalý kúsok.
Audi zvládlo integrovať slušnú batériu, konečne rýchlejšie nabíjanie ako je možno u väčšiny plug-in hybridov štandardom, a to všetko vložila do modelu, ktorý je už tak jedným z etalónov svojho segmentu. Či už sa na to človek pozrie po dizajnovej, motorickej, alebo estetickej stránke, Audi len ťažko hľadá vo svojej komplexnosti konkurenta.
A teda konečný výsledok? Úžasný výkon, športový charakter, no zároveň aj telom i dušou typický nemecký diaľničný „krížnik“, ktorý nemá problém hltať kilometre jedna radosť. Navyše, ak budeš jazdiť s priemernou spotrebou hlboko pod 5 litrov pri viac ako 300 koňovom aute, len máločo vie pokaziť úsmev na tvári.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Konečne plug-in hybrid, ktorý dáva zmysel. Novú Škodu sme si totálne zamilovali (RECENZIA)
RECENZIA Takto sa majú robiť hry. Hrali sme novinku z ikonickej série a okamžite si ju zamiluješ
Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
AMD opäť zosmiešnilo Intel. Odhalili nový čip s enormným výkonom, ktorý nemá konkurenciu
Stojí 800 € a vyvoláva veľké vášne. Vyskúšal som PlayStation 5 Pro a mám jasno, či sa oplatí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené