Podoba webového Facebooku je tu s nami už niekoľko rokov a za dlhý čas sa toho veľa nezmenilo. Sociálna sieť však už niekoľko mesiacov avizuje novinky, vďaka ktorým získame kompletne prerobený dizajn webu s tmavým režimom. Spoločnosť novú verziu vypustila pre vybraných používateľov v testovacej fáze už pred časom, no teraz je vylepšené prostredie dostupné pre každého, informoval o tom Facebook na svojom webe. Pozreli sme sa na to, aké zmeny priniesol.

Facebook sa za posledné roky výrazne zmenil. Zmenil sa z pohľadu súkromia používateľa a po mnohých veľkých kauzách sa snaží znova si vybudovať dôveru u ľudí. Upravil podmienky používania, no okrem toho sa rozhodol zaviesť aj veľké dizajnové zmeny.

Zatiaľ čo mobilnú aplikáciu upravil už pred nejakým časom a vylepšenia neobišli ani Messenger, prišiel čas aj na novinky v desktopovej verzii tejto sociálnej siete. S novou podobou bude pripomínať Twitter. Prepracovaný dizajn ešte donedávna nemusel byť k dispozícii pre každého, no aktuálne sa nový Facebook rozšíril vo všetkých krajinách.

Aktualizácia 9.5.2020: Nový dizajn Facebooku bol sprístupnený pre každého. Článok sme aktualizovali o nové informácie.

Facebook rozširuje nový dizajn aj na Slovensku

Už pri prvom pohľade na tieto zmeny sme zistili, že sa jedná predovšetkým o dizajnové úpravy a po funkčnej stránke toho sociálna sieť veľa nemenila. Najvýraznejšou novinkou je tmavý režim. Ten zahaľuje doterajšie biele pozadie Facebooku do tmavo sivej farby, ktorá je príjemnejšia pre oči používateľa najmä v nočných hodinách.

Screenshot/FonTech

Používateľ však má možnosť prepnúť si prostredie aj do klasickej bielej. Ďalšou veľkou úpravou prešla horná lišta, ktorá dostala nové rozloženie a doterajšie tlačidlá s názvami jednotlivých záložiek nahrádzajú ikony v strede obrazovky.

Screenshot/FonTech

Nenechaj si ujsť
Nový Facebook je už oficiálne aj na Slovensku. Takto si ho aktivuješ

Vyhľadávanie dostalo oblejšie tvary a posunulo sa viac doľava. Sekcie pre pridanie príbehu a zobrazenie ostatných príbehov si vymenili miesta a nové príspevky sa nachádzajú nad možnosťou Vytvoriť príspevok.

[twenty20 img1=“208657″ img2=“208643″ offset=“0.5″]

Celkovo sú všetky časti desktopového Facebooku od seba výraznejšie oddelené a ponúkajú modernejšiu podobu. Stĺpec so sponzorovanými reklamami sa presunul nad zoznam priateľov vpravo a ľavé menu so záložkami teraz zapĺňa ľavú časť obrazovky a nenecháva veľkú časť voľného priestoru ako tomu bolo predtým.

Celé prostredie je s novým dizajnom prehľadnejšie a Facebook dbal na to, aby sa nový dizajn odrazil aj v nastaveniach, Marketplace, pridávaní príspevkov či pri návšteve stránok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú