Tento lacný elektromobil, ktorý je dostupný aj na Slovensku, prešiel 300 000 km. V akom je stave?
Dnešok znamenal na Slovensku pre záujemcov o elektromobil či plug-in hybrid dôležitý deň, kedy mohli získať štátne dotácie na kúpu niektorého z týchto druhov vozidiel. Vybrať si mohli model do ceny 50 000 € s DPH od rôznych výrobcov, medzi ktorými ponúka dostupný kúsok aj Renault. Práve s týmto elektromobilom najazdil jeden z majiteľov v zahraničí za 6 a pol roka už 300 000 km, po ktorých zhodnotil jeho stav. Stojí stále za to? Téme sa venoval portál INSIDEEVs.
Rovnako ako bežné automobily so spaľovacím motorom, aj elektromobily podliehajú opotrebeniu počas niekoľkoročného jazdenia na cestách. Miera opotrebenia sa však môže líšiť, no svoje skúsenosti teraz po vyše 6 rokoch zhrnul jeden z majiteľov elektrického modelu Renault ZOE.
Toto malé mestské vozidlo prešlo od apríla 2013 už viac ako 300 000 km. Odometer síce ukazuje už relatívne vysoké číslo, no ako si tento kúsok počína aj po takomto nájazde?
Najväčšie problémy spôsobilo chybné tesnenie, nabíjanie a po rokoch aj batéria
Stav kilometrov je skutočne úctyhodný, a to najmä pri pohľade na výkonovú stránku elektromobilu, ktorý bol v začiatkoch predaja vybavený len 22 kWh batériou. Majiteľ s ním denne prešiel zhruba 170 km, pričom dojazd na jedno nabitie činil podľa EVcompare 210 km. Prechod na elektromobil pritom preňho nebol vôbec zložitý, keď nabíjaciu stanicu mal pre prípad potreby aj priamo v práci a ďalší nabíjací stojan o výkone 7 kW mal doma.

Renault ZOE Q210 bol pritom jednou z prvých verzií elektromobilu, ktorý pred 6 rokmi vyšiel tohto majiteľa na zhruba 16 000 € po dotácii, avšak bez batérie, informoval francúzsky portál automobile-propre. Tú si vodič prenajímal, čo ho mesačne vyšlo na 195 € a pri nákladoch na elektrinu si musel vyčleniť ďalších 50 € na mesiac.
Tieto náklady sa tak za 6 rokov vyšplhali na desiatky tisíc eur. Okrem menších technických chýb však majiteľ nemal s elektromobilom žiadne problémy.

Nenechaj si ujsť
Elektromobily výrazne ohrozujú automobilový priemysel. Servisné náklady sú neporovnateľne lacnejšie
Prvou vážnou poruchou bol únik chladiacej kvapaliny z elektromotora, ktorý bolo nutné pri nájazde 20 000 km vymeniť za nový v rámci záruky. Celkový servis trval len 3 dni, no chyba sa odhalila až po mesiaci.
V roku 2016 sa poškodila aj nabíjačka, ktorá mu bola vymenená za novú. Rovnako v rámci záruky. Avšak až po nájazde 200 000 km sa výrazne zmenšil dojazd na jedno nabitie, kedy vozidlo zvládlo prejsť iba chabých 85 km.

Renault nahradil batériu druhou použitou, no vo výbornom stave, čo znova zabralo v servise 3 dni. Nie je však známe, ako sa po výmene akumulátora zlepšil dojazd. Majiteľ s týmto elektromobilom podnikal aj výlety dlhé 600 km a hoci je so svojim modelom ZOE zatiaľ spokojný a neplánuje ho predať, jeho ďalšou voľbou môže byť Tesla Model 3. Veľkým problémom pri predaji vozidla ale môže byť práve prenajímaná batéria, ktorá, spolu s nákladmi na nabíjanie, mesačne ukrojí z rozpočtu vodiča aj 245 €.
Aké náklady by dal za prenájom batérie vodič na Slovensku?
Renault ZOE je pritom dostupný aj u nás na Slovensku, no v dnešnej ponuke francúzskeho výrobcu už nájdeme vylepšenú verziu. Základom je model s motorom R110 o výkone 80 kW a druhým najvýkonnejším motorom je R135 s výkonom 100 kW.
V tomto elektromobile na Slovensku ponúka Renault 52 kWh batériu s dojazdom podľa WLTP 395 km. Zákazníci však majú možnosť využiť aj prenájom akumulátora. Dostupné sú 2 programy, a to Z.E. FLEX s maximálnym ročným nájazdom 7 500 km pri platbe 74 € mesačne.

Z.E. RELAX s neobmedzeným nájazdom potom vyjde mesačne na 124 €. Pokiaľ teda zvolíme základný program, vyšiel by prenájom batérie na Slovensku počas 6 rokov prevádzky na 5 328 €.
V prípade drahšieho programu by celkové náklady dosiahli 8 928 €. Do týchto cien sme nezapočítali náklady na nabíjanie a údržbu. Renault pritom záujemcov informoval, že s využitím štátnych dotácií si mohli kúpiť nový model ZOE už za 19 900 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

