Majitelia Modelu 3 po 100 000 kilometroch sú stále nadšení. Prevádzkové náklady a lacná údržba ich veľmi prekvapili
Tesla Model 3 je na trhu už nejaký ten rok a okrem USA sa jej predaje rozšírili aj do Európy. Záujem o ňu pritom prejavilo množstvo zákazníkov a viacerí z nich už stihli najazdiť dostatok kilometrov na to, aby mohli zhodnotiť jej kvality a nedostatky. Elektrický Model 3 teší svojich majiteľov aj po desiatkach, či stovkách tisícoch kilometroch, počas ktorých im ušetril nemalé náklady. Téme sa venoval aj portál Electrek.
Americká Tesla ponúka svoj dostupnejší elektromobil už približne 2 roky a za ten čas si ho stihlo objednať mnoho zákazníkov po celom svete, pričom minulý mesiac sa stal jedným najpredávanejších automobilov na tamojšom trhu. V prvej polovici tohto roka sa práve Model 3 stal v USA najpredávanejším elektromobilom a spomedzi všetkých predaných modelov si tento kúsok od Tesly zabral 67 % podiel na trhu. Veľkej obľube sa teší aj v Nórsku.
Na spokojnosti vodičov neuberá ani zopár problémov
Isteže, mnohí môžu mať proti týmto elektrickým autám stále viaceré predsudky. Model 3 však teraz svojim majiteľom dokázal, že im môže spoľahlivo slúžiť poriadne dlho. Portál Electrek kontaktoval niekoľkých vodičov, ktorí s týmto modelom najazdili už vyše 100 000 km. Jeden z majiteľov dokonca začal pracovať pre Uber, aby sa mohol na svojom Modeli 3 voziť ešte viac a užíval si ho na cestách každý deň.
Nenechaj si ujsť
Európu zaujala Tesla Model 3. Kúpil si ju už niekto aj zo Slovenska?
Ďalší z nich si zasa pochvaľuje nízke prevádzkové náklady. Od prevzatia tejto Tesly totiž Kris Westover navštívil servis iba 1-krát kvôli rutinnej prehliadke, vymenil 2 sety pneumatík a výmena čelného skla, bočnej, zadnej kamery a predného senzora bola ešte v rámci záruky. Od týchto opráv údajne nemá s Modelom 3 viac problémov. Rob Spreitzer, ďalší z majiteľov tohto elektromobilu, sa počas najazdenia 100 000 km stretol s problémami s lakom a zarovnaním karosárskych častí, za čo však mohla výroba.
Model 3 vydrží naozaj veľa
Medzi iné problémy patrila chyba s LTE pripojením, ignorovanie hlasových príkazov systémom a aktuálne ho trápi búchanie zadnej nápravy pri akcelerácii a spomaľovaní. Isteže, ani Model 3 nie je dokonalým autom a Tesla mala v počiatkoch s jeho výrobou nemalé problémy, no mnohé z nich boli časom odstránené. Napriek tomu si majitelia tohto kúsku chvália úsporu na palive a aj celkovú spoľahlivosť auta. Tesla Model 3 je však stavaná na omnoho viac ako len 100 000 km a podľa testovania výrobcom zvládne prejsť aj 10-násobne viac.
Model 3 motor & gearbox still in good condition after driving 1M miles. Designed for ultra high endurance. https://t.co/LVO2clQZ3V
— Elon Musk (@elonmusk) October 15, 2018
Tie najviac zaťažené časti auta pritom spoločnosť po tomto náročnom testovaní ukázala aj verejnosti, informuje The Drive. Po vyše 1 600 000 km na odometri boli totiž ozubené kolesá motora a prevodovky vo veľmi dobrom stave, čo len potvrdzuje fakt, že boli navrhnuté na veľké záťaže a zvládnu aj státisíce kilometrov. Rovnaké kvality ukázali aj samotné batérie, ktoré po prejdení takmer vyše 675 000 km mali stále až 80 % z pôvodnej kapacity, informoval InsideEVs.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zomrela legenda filmovej hudby. Jeho najslávnejšiu melódiu poznal celý svet
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Z dôchodku ti po novom ostane viac. Zmeny prídu už o pár dní
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
Arktída sa mení na vodu. Vedci zapínajú AI alarm, ktorý varuje celý svet
V Európe lietajú milióny dronov. Telekom ukázal systém, ktorý ich dokáže zastaviť
Ceny palív na Slovensku prudko stúpli. Sú najvyššie od apríla
Umelá inteligencia prekročila čiaru. Dánsko ju chce zastaviť zákonom
Žiadna tolerancia pre nenávisť a dezinformácie. Nemecko bráni digitálny zákon EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP