Dnešná doba niekedy pripomína jeden veľký mediálny priestor, v ktorom je reklama na každom mieste. Marketing či propagácia sa tak mnohokrát stáva hlavným fenoménom a práve sociálne siete predstavujú skvelú príležitosť, kde je možné spropagovať vlastný biznis či seba samého.

V našich končinách sa pravdepodobne najpopulárnejšou sociálnou sieťou stal Instagram, ktorý nepredstavuje už len akúsi formu zábavy, ale pre mnohých aj hlavný príjem peňazí. Na druhej strane tu máme Facebook, ktorý je síce v miernom úzadí, ale stále predstavuje najpoužívanejšiu sociálnu sieť, na ktorej má svoj účet založený takmer každý.

Prečítajte si tiež!
Extrémizmus na sociálnych sieťach: Aktuálny stav je alarmujúci a giganti produkujú veľkú ofenzívu

Určite si si všimol, že na oboch sociálnych sieťach je množstvo prevažne známych osobností, ktorým pri mene svieti modrý štítok overenia. Ten má hneď viacero významov a výhod, ale aj povinností, ktoré je pre získanie verifikácie konta potrebné splniť.

Facebook

Verifikáciu konta poskytuje Facebook vybraným značkám, organizáciám, no prevažne verejne známym osobám. Pridelenie modrého štítku samozrejme závisí na viacerých faktoroch a je zrejmé, že bežný používateľ či stránka, ktorá nemá dostatočný počet followerow a kvalitný obsah, to bude mať s verifikáciou konta o čosi ťažšie.

Napriek tomu, že nie sú známe presné podmienky, ktoré musí žiadateľ spĺňať, Facebook uvádza všeobecné pravidlá, medzi ktorými je napríklad úplne vyplnený profil, dodržiavanie zásad a najmä verejný záujem.

Ak si myslíš, že spĺňaš tieto podmienky, najskôr musíš vyplniť žiadosť o formulár, kde sa vyžaduje aj kópia úradného identifikačného dokladu s fotkou (pas, občiansky preukaz, vodičský preukaz). V neposlednom rade môže pomôcť aj zopár viet, prečo si myslíš, že by mal byť práve tvoj profil, respektíve stránka verifikovaná.

Po splnení vyššie spomenutých bodov a odoslaní žiadosti je na rade kontrola zo strany Facebooku, po ktorej ti bude doručené rozhodnutie o tom, či je žiadosť akceptovaná, alebo nie. V prípade ak bola žiadosť zamietnutá, ďalšiu môžeš poslať až o 30 dní. Ak si podľa Facebooku splnil podmienky a bude ti pridelený modrý (verifikačný) štítok, ani ten nie je navždy. V prípade ak spoločnosť uzná za vhodné jeho odobranie či už z tvojho profilu alebo stránky, môže tak učiniť kedykoľvek.

Aká je osobná skúsenosť ?

O vlastnú skúsenosť spojenú so získaním modrého štítku, ktorý je symbolom verifikácie na FB sa s nami podelil slovenský expert na umelú inteligenciu Martin Spano. Martin sa pokúšal o verifikáciu Facebookového konta, nakoľko plánoval vydať svoju prvú knihu o umelej inteligencii a chcel tak svojím sledovateľom zaručiť, že sa jedná o oficiálny a nefalšovaný profil. Aj napriek tomu, že bol už v tom čase pomerne známy, overenie neprebehlo tak jednoducho, ako si predstavoval a jeho žiadosť bola zamietnutá.

Zobraziť celú galériu (3)
Martin Spano/Facebook

Ako sme už spomínali, Facebook neuvádza presné podmienky, ktoré musí žiadateľ spĺňať a podľa Martina nezohráva finálnu rolu ani veľký počet sledovateľov, ktorých mal už v tom čase pomerne dosť. Neskôr sa tak pokúsil podať žiadosť znova, ktorú mu už spoločnosť schválila a dôvodov je hneď viacero. Po vydaní knihy a jej prezentácii v médiách stúpol aj záujem a Google o Martinovi vytvoril takzvaný Znalostný panel. 

Prečítajte si tiež!
Slovák vytvoril bestseller o AI na Amazone: Svet už dávno patrí umelej inteligencii, nesmieme jej však dať vedomie

Ten je zobrazený na vrchole vyhľadávania o entitách, ktoré Google považuje za významné. Následne bola o Martinovi vytvorená aj stránka na Wikipédii, čo súviselo s vytvorením znalostného panela. Podľa Martina tak práve tieto dôvody zohrávali hlavnú rolu, vďaka ktorej sa Facebook rozhodol verifikovať jeho účet.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú