Po vzore Tesly sa do výroby svojho elektrického SUVéčka s názvom „e-tron“ vrhol ďalší nemecký výrobca, ktorý mal so svojou novinkou tento rok veľké plány. Prvotné výrobné ciele teraz narúša nedostatok batérií od dodávateľa, ako aj chýbajúce elektromotory z dcérskeho závodu v Maďarsku. Ingolstadtská automobilka Audi musela skrátiť výrobný čas na 6 hodín a kvôli nedostatku komponentov odložiť aj príchod e-tronu Sportback na budúci rok.
Audi e-tron v podaní renomovanej nemeckej automobilky prináša elektromotor s maximálnym výkonom až 300 kW a 95 kWh batérie s dojazdom na 328 km podľa EPA testovania. Nie je to však žiadne lenivé SUV a z 0 na 100 km/h to zvládne už za 5,5 sekundy v špeciálnom „Boost“ režime, informuje Teslarati. Touto elektrickou novinkou tak Audi chcelo očariť európsky a americký trh, kam ale nedorazí stanovený počet kusov nového e-tronu.
Problémová výroba elektromobilu zasiahla aj Audi
Pri hľadaní dôvodov treba zájsť až k dodávateľskému reťazcu, v ktorom je jedným z hlavných vinníkov spoločnosť LG Chem produkujúca elektrické batérie v susednom Poľsku. Tie však používajú aj ďalšie elektromobily ako Porsche Taycan a Jaguar I-Pace.

Kvôli nedostatku batérií tak muselo Audi obmedziť výrobný čas e-tronu na 6 hodín denne. Informácie mali belgickým novinám L’ Echo prezradiť dokumenty z interného zdroja, ktoré potvrdzujú, že z pôvodných 55 830 kusov tohto elektromobilu bude v roku 2019 vyrobených 45 242 kusov, informuje Electrek.
Nenechaj si ujsť
Tesla a jej neuveriteľná efektivita dokázala zázraky. Jasne porazila konkurenciu od Audi a Jaguaru
Audi už ale aktuálne môže prvé kusy doručiť nedočkavým zákazníkom. Podľa informácií portálu Electrive je na doručenie pripravených až 20 000 kusov e-tronu. Neskôr môže výrobca upraviť výrobu na 8 hodín denne, no pracovný týždeň skráti len na 4 dni, informuje InsideEV. Okrem akumulátorov sa automobilka trápi aj s nedostatkom elektromotorov, ktoré vyrába v maďarskom závode v Györ, kde však prednedávnom zamestnanci štrajkovali. To malo vplyv aj na plynulosť výroby a teraz na to dopláca nemecká továreň na e-tron v Brusseli.

Aj tento nemecký gigant napriek svojej 100-ročnej existencii zisťuje, že výroba elektromobilov nie je taká jednoduchá ako by si predstavoval. Dostihli ho totiž problémy, ktoré mala v prvých rokoch samotná Tesla, no tá ich postupom času dokázala vyriešiť.
Naposledy sa potýkala s problémami Modelu 3, ktorý bol podľa Elona Muska „produkčným peklom“ a spočiatku nešlo nič podľa plánov. Po dlhom čase sa však výrobná linka upravila a najlacnejší elektromobil Tesly je už vyrábaný bez väčších problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Pevnosť v „Achillovej päte“ NATO: Európa plánuje vybudovať obriu základňu na mieste, ktoré chce Rusko odstrihnúť

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Paralyzované vlaky na juhu Slovenska. Na koľajniciach našli výbušninu
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Pevnosť v „Achillovej päte“ NATO: Európa plánuje vybudovať obriu základňu na mieste, ktoré chce Rusko odstrihnúť

