Komunikačná aplikácia WhatsApp, ktorú využíva už viac ako 1,3 miliardy používateľov, má novinku. Spoločnosť predstavila verziu, ktorá umožní lepšiu komunikáciu podnikov so svojimi zákazníkmi.

Nová aplikácia s názvom WhatsApp Business je určená pre majiteľov malých a stredných podnikov a spoločnosť ju prezentuje na svojich oficiálnych stránkach. Zjednodušená komunikácia so zákazníkmi bude prebiehať vďaka niekoľkým funkciám. Jednotlivé firmy si budú môcť vytvoriť vlastný profil s informáciami v podobe adresy, činnosti, emailu či webovej stránky. Používatelia tak budú môcť ľahšie identifikovať dané spoločnosti a získať viaceré údaje priamo z aplikácie.

Užitočné funkcie budú mať k dispozícii aj priamo podniky. Dostupné sú vo WhatsApp Business napríklad Rýchle odpovede. Správcovia si takto môžu uložiť používané frázy či odpovede na často kladené otázky, ktoré môžu následne používateľom opakovane zasielať. Funkcia Automatické správy zas poslúži napríklad v čase, keď nie je možné ihneď zákazníkovi odpovedať. Predmetom takejto správy môže byť oznámenie o dostupnosti či predstavenie spoločnosti.

Čoskoro pre všetkých, zatiaľ zadarmo

Podnikatelia budú mať k dispozícii aj štatistické údaje napríklad o počte úspešne odoslaných, doručených či prečítaných správ. Používatelia môžu využívať WhatsApp Business aj štandardnú verziu aplikácie naraz, a to aj v prípade, že využívajú pracovné aj osobné telefónne číslo. Nová verzia aplikácie je zatiaľ dostupná len na Android, a to v krajinách USA, Veľká Británia, Indonézia, Taliansko a Mexiko. Čoskoro bude možné novinku stiahnuť vo všetkých krajinách.

Nenechaj si ujsť
WhatsApp má zraniteľnosť, ktorá ohrozuje skupinové konverzácie

K podpore pre iOS zariadenia sa zatiaľ spoločnosť nevyjadrila. WhatsApp Business bude dostupný aj prostredníctvom webovej verzii v prehliadači. Nová verzia je pritom bezplatná, no spoločnosť v budúcnosti môže aplikáciu spoplatniť pre veľké podniky a korporácie. Používatelia klasickej aplikácie WhatsApp sa báť nemusia, spoplatnenie sa nechystá, rovnako im zostane aj kontrola nad tým, kto im môže písať a volať. Blokovanie čísiel a ohlásenie spamu bude fungovať aj pre Business kontá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú