Známy hacker chce vyhrať súboj o samojazdiace autá. Jeho systém za menej ako 1000 dolárov vie naučiť jazdiť aj tvoje auto
Samojazdiace autá sú jednou z najčastejšie riešených tém v automobilovom priemysle. Záujem o ne majú giganti ako Tesla, Uber alebo Google, no je ich cesta správna?
Známy hacker George Hotz sa k samojazdiacim autám vyjadril v rozhovore pre Reason. Ten sa už vo veku 17 rokov vyznamenal jailbreakom pre iPhone, vďaka ktorému ho mohol rekonfigurovať a vytvoriť kompatibilitu aj pre iných operátorov ako AT&T. Veľkú pomoc poskytol aj používateľom PlayStation 3, keďže im na ňom vďaka jailbreaku umožnil hrať neautorizované hry.
Skvelá vízia v oblasti antonómie
Hotz má teraz už 28 rokov a chce zmeniť spôsob, akým používame automobily. Zatiaľ čo veľkí hráči ako Waymo (Google), Tesla a Uber vyvíjajú drahé systémy (až za 100 000 dolárov) do nových áut, Hotz chce spraviť autonómne autá aj z tých existujúcich. A to nielen rýchlejšie, ale aj lacnejšie. „Google prehrá, pretože pre systém za 100 000 dolárov neexistuje žiaden trh,“ poznamenal Hotz.
Nenechaj si ujsť
Tesla Roadster zachytená priamo v uliciach Malibu. Prvý prototyp však mal problém
Jeho prístup je od konkurencie drasticky odlišný. Narozdiel od dobre financovaných projektov spoločností, jeho tím pracuje s rozpočtom 3.1 miliónov dolárov. Technológia využíva existujúce systémy radar a drive-by-wire nachádzajúce sa v moderných autách. Keď sa tieto systémy napoja na fotoaparát a procesor v smartfóne, vznikne samojazdiace auto. Hotz svoj projekt nazýva Comma a na comma.ai si záujemcovia môžu zakúpiť všetky potrebné komponenty.
Medzi nimi je EON Dashcam DevKit za 699 dolárov, panda OBD-II Dongle za 99 dolárov či giraffe za 60 dolárov pre Toyotu alebo Hondu. Samotné trénovanie comma.ai openpilota však prebieha cez Android aplikáciu chffr. Najdôležitejšími súčasťami sú pritom aplikácia a panda. Chffr zmení smartfón na kameru a monitoruje jeho GPS a akcelerometer. panda sa zas pripojí k autu a sleduje každý detail jazdy. Pokiaľ sa vyznáš v kódoch a chceš si o celom projekte zistiť viac, zamier na Github.
Zatiaľ teda neexistuje žiadne zariadenie, ktoré by si vodič k autu pripojil a zrazu by z neho bolo samojazdiace. Hotz sa zatiaľ sústreďuje iba na vytváranie databázy a motivuje ostatných nadšencov, aby si samojazdiace auto vytvorili sami. Avšak predpovedá, že v budúcnosti sa to zmení a samojazdiace auto si bude môcť vytvoriť aj bežní vodič. Postačí k tomu aplikácia chiffr a panda pre prepojenie s vozidlom.
Databázu vytvárajú bežní vodiči
Veľkú výhodu voči Waymo vidí Hotz v tom, že jeho databázu vytvárajú dobrovoľne bežní vodiči na najpopulárnejších autách. Nepotrebuje žiadne drahé, špeciálne navrhnuté vozidlá a trénovaného vodiča zakaždým, keď potrebuje pridať nové dáta. Všetko pochádza od reálnych vodičov jazdiacich v reálnom svete.
Celkovo existuje šesť úrovní autonómnych schopností. Súčasné riešenia zatiaľ dosiahli úroveň dva, ktorá znamená, že autá dokážu jazdiť samostatne, no vodič musí jazdu sledovať a v prípade potreby do nej zasiahnuť. Zlomová je pritom úroveň štyri, pri ktorej sa vodič stáva pasažierom auta a volant a pedále môžu byť odstránené.
Hotz si myslí, že o súboji bude rozhodnuté o päť rokov. A ostatné spoločnosti budú môcť vysloviť podobný výrok, aký vyslovil CEO Nokie pri ukončení jedného prejavu: „neurobili sme nič zlé, ale nejako sme prehrali.“
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné" brzdy, budú priamo v motore
Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
Ďalší postrach spaľovákov: Nová elektrická motorka má dojazd 400 km a vychytávku ako zo sci-fi
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené