Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínska automobilka Xpeng, ktorá už expandovala aj na európsky trh, predstavila na konferencii 1024 Tech Day v domácej krajine hneď niekoľko noviniek. Ako upozornil portál InsideEVs, tými najzásadnejšími sú nová platforma a podpora extrémne výkonného, až 480 kW nabíjania.

Nová platforma pre elektromobily od spoločnosti Xpeng funguje na 800 V architektúre a je tak vôbec prvou platformou tohto typu, ktorá sa dostane do masovej produkcie v rámci čínskych automobiliek.

Xpeng

800 V architektúru už totiž využíva Hyundai pri ich modeloch Ioniq 5 a koncernovej dvojičke Kia EV6, alebo Audi e-tron GT, respektíve koncernovom súrodencovi Porsche Taycan.

S novou platformou nové možnosti

Nová platforma postavená na 800 V architektúre prináša automobilke úplne nové možnosti. Budúce elektromobily značky Xpeng poskytnú ultrarýchle nabíjanie s výkonom až 480 kW. Na tento výkon sa nechytá ani platforma od VW či Hyundai.

V praxi by to malo znamenať, že už za 5 minút na nabíjačke bude vodič schopný dobiť vozidlo až na 200 km dojazdu. Samozrejme, na poskytnutie tak vysokého výkonu musí byť vyrobená aj dostatočne výkonná nabíjačka.

Xpeng

Aj na tej už Xpeng pracuje. Nová nabíjacia stanica bude navyše disponovať vlastným energetickým úložiskom, ktoré má odľahčiť elektrickú sieť počas špičky. Vďaka úložisku sa plným výkonom dokáže nabíjať až 30 elektromobilov v rade. Ako uvádza portál Electrek, aktuálne má automobilka na domácom čínskom trhu zhruba 450 vlastných nabíjačiek.

Pokročilejší autopilot aj lietajúce auto

Čínska spoločnosť sa na konferencii pochválila všetkým, čím to len šlo. Okrem novej platformy a novej generácie nabíjacích staníc prezradila aj plány vývoja ich pokročilého asistenta jazdy Xpilot.

Xpeng

V súčasnosti automobilka disponuje treťou generáciou tohto systému a začiatkom budúceho roka plánuje uviesť na trh iteráciu s číslom 3.5. Tá bude súčasťou nového modelu Xpeng P5 a jeho fungovanie nám automobilka ukázala už aj v praxi.

V roku 2023 sa ale dočkáme verzie Xpilot 4.0, ktorý bude ešte vyspelejší a bude disponovať značne vyšším výpočtovým výkonom.

Okrem autonómnych technológií sme sa dozvedeli niečo nové aj o eVTOL vozidle, ktoré je konkurenciou pre slovenský startup AirCar. Šiesta generácia lietajúceho HT Aero sa konečne môže nazývať „lietajúcim autom“, keďže už je vybavená kolesami.

Xpeng

Automobilka očakáva, že lietajúce auto by sa mohlo dostať na cesty a oblohu už v roku 2024 s cenovkou okolo 135 000 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú