Z ľudového auta nič nie je. K Slovákom prichádza jeden z najočakávanejších elektromobilov
Dlho očakávaný elektromobil MG 4 z produkcie čínskeho koncernu SAIC konečne vstupuje do predaja aj u nás na Slovensku. Automobilka na oficiálnom webe zverejnila cenovku a aj to, kedy sa dostanú prvé kusy k slovenským predajcom.
V prípade MG 4 sme sa tešili na to, že konečne príde elektromobil s atraktívnou cenovkou a solídnymi parametrami. Parametre pritom poznáme už niekoľko mesiacov, no so slovenskou cenou nás importér oboznámil až teraz.

Žiaľ, nie je tak lákavá ako v okolitých krajinách a základný model bude u nás štartovať na sume 32 990 €. U predajcov budú prvé kusy k dispozícii už od júna tohto roka, takže o pár týždňov si ho budú môcť záujemci pozrieť aj naživo.
S cenovkou pod 30 000 € by šlo o predajný trhák
Jediným elektrifikovaným modelom, ktorý automobilka zatiaľ ponúka na Slovensku, je SUV MG EHS. Aj napriek tomu, že sa jedná o veľké plug-in hybridné SUV, je jeho cena relatívne prijateľná a začína na sume cez 35 000 €.
MG4 je už čistý elektromobil, ktorý na vybraných európskych trhoch začína na sume zhruba 29 000 €. U nás je teda o niečo drahší.
Parametrami sa vyrovná konkurenčnej ID.3
MG4 je veľkostne porovnateľný s VW ID.3 či koncernovou dvojičkou Cupra Born. Oba elektromobily postavené na platforme MEB ale začínajú na sume od 44 000 €.
V základnej verzii Standard disponuje 51 kWh batériou, elektromotorom s výkonom 125 kW a 117 kW DC nabíjaním, s ktorým potrvá nabitie z 10 % na 80 % zhruba 40 minút. Dojazd podľa cyklu WLTP činí 350 km.
Elektromobil MG4 môže byť predajným hitom
Zaujímavejšou, ale aj o niečo drahšou verziou, je Comfort. V tomto prípade už zákazník dostane 64 kWh batériu, elektromotor s výkonom 150 kW a aj 135 kW DC nabíjanie. Táto verzia disponuje dojazdom 450 km podľa WLTP a nabitie z 10 na 80 % potrvá 35 minút. Vrcholná verzia Luxury disponuje rovnakým motorom, batériou aj nabíjaním, avšak ponúka ešte bohatšiu výbavu.
Moderný interiér plný technológií
Interiér auta zdobí na dnešné pomery už pomerne štandardný virtuálny kokpit. V prípade MG4 má obrazovka 7″ a obrazovka infotainmentu má uhlopriečku veľkú 10,25″. Nechýba konektivita Apple CarPlay a Android Auto, ako aj plno bezpečnostných funkcií a technológií.

Najvyššia verzia Luxusry disponuje aj 360-stupňovým kamerovým systémom. Rovnako nechýba konektivita skrz mobilnú aplikáciu, kde sa dá nastaviť napríklad vyhriatie či klimatizovanie auta na diaľku.
Z bezpečnostného hľadiska spĺňa európske štandardy
Automobilka nedávno informovala, že model MG4 získal v bezpečnostných testoch Euro NCAP maximálne skóre až 5 hviezdičiek, čím sa radí medzi tie najbezpečnejšie autá na trhu.

Čínske automobilky tak už dávno nie sú tými, ktoré vyrábajú „nebezpečné“ autá na úkor nízkej ceny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom




