Výrobcovia spúšťajú veľký boj. Najväčšia automobilka sveta chce mať zásoby lítia pre batérie
V júni začala spoločnosť Toyota s výstavbou prvého japonského závodu na čistenie lítia pre výrobu automobilových batérií. Spoločná investícia japonskej spoločnosti a austrálskej ťažobnej spoločnosti Orocobre je ďalším krokom Toyoty na dosiahnutie väčšej nezávislosti pri výrobe elektrických a hybridných automobilov. Len nedávno pre závod Naraha vybrali dodávateľa technológie na spracovanie lítia. Továreň bude uvedená do prevádzky v roku 2021 a bude spracúvať suroviny z baní Toyoty a Orocobre v Argentíne.
Toyota Tsusho Corp. a Orocobre sa v apríli rozhodli postaviť závod Naraha na výrobu čistého hydroxidu lítneho, ktorý je potrebný na výrobu batérií pre elektrické a hybridné autá. Bude to prvý závod svojho druhu v Japonsku. Väčšina výroby bude určená japonským výrobcom batérií. Hydroxid lítny budú vyrábať z uhličitanu lítneho, ktorý sa ťaží v bani Olaroz v severnej Argentíne.
Japonská automobilka sa pripravuje na budúcnosť
V minulom roku kúpila Toyota Tsusho 15-percentný podiel v austrálskej ťažobnej spoločnosti a investovala do nej 282 miliónov dolárov. Účelom spolupráce je zvýšenie objemu ťažby o 25 000 ton na 42 500 ton lítia ročne. S výstavbou závodu začali v júni, jeho uvedenie do prevádzky je naplánované na prvú polovicu roku 2021. Závod bude spracovávať ročne 9 500 ton suroviny, čím sa získa 10 000 ton čistého hydroxidu lítneho.
Ako dodávateľa technológií spracovania zlúčenín lítia do závodu Naraha si Toyota Tsusho a Orocobre vybrali spoločnosť Veolia Water Technologies. Spoločnosť Veolia bola poverená navrhnúť, dodať a zostaviť potrebné technické zariadenie.
Je to ďalší krok spoločnosti Toyota na ceste k zabezpečeniu kontroly nad reťazcom dodávok batérií, ktorý jej umožní ďalší rozvoj hybridných a elektrických automobilov. Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel na svete – v priebehu minulého roka sa predalo vo svete viac ako 1,6 milióna týchto automobilov.
Čiste elektrické autá Toyoty prídu už v budúcom roku
Spoločnosť systematicky modernizuje a rozširuje sortiment hybridov a zavádza do nových modelov hybridný pohon štvrtej generácie. Ako posledné príklady možno uviesť Corollu a RAV4. V roku 2020 uvedie japonská značka na trh aj autá výlučne na elektrický pohon poháňané akumulátorom (BEV) – v Európe to bude model PROACE a v Číne spríbuznené crossovery Toyota C-HR a IZOA.
Toyota potrebuje trakčné batérie aj pre elektrické vozidlá na vodíkový pohon (FCV) ako je Toyota Mirai, ktoré i keď čerpajú energiu najmä z vodíkových palivových článkov, používajú batérie na ukladanie energie získanej počas brzdenia. V roku 2025 plánuje japonský výrobca dosiahnuť predaj 5,5 milióna elektrifikovaných automobilov ročne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP