Batérie v elektromobiloch sú kľúčovým komponentom, ktorý určuje ich výkon, dojazd a celkovú efektívnosť vozidla. Tieto batérie sú zvyčajne lítium-iónové a sú populárne pre svoju vysokú energetickú hustotu, dlhú životnosť a schopnosť rýchlo sa nabíjať. Lenže tieto batérie obsahujú nie príliš „eco friendly“ materiály.
Na pretrase v súvislosti s týmito batériami je recyklácia a ťažba surovín. Často sa totiž nedeje za vhodných podmienok (napr. sociálnych a etických) preto vytvára ďalšie dôležité otázky v oblasti batérií elektromobilov.
Snažia sa o revolúciu
Nie je žiadnym tajomstvom, že obzvlášť materiály ako lítium, kobalt a nikel sa ťažia často v podmienkach, ktoré môžu byť škodlivé pre životné prostredie. To je presným opakom toho, o čo sa elektromobilita snaží. Preto sa vedci, ale aj automobilky so svojimi inžiniermi snažia vyvinúť výnimočnú batériu.
Stellantis pôsobí aj na Slovensku – spoločnosť sa radí do zástupu tých, ktorí sa aktívne snažia vyvinúť novú batériu pre elektrické vozidlá. Tá by mala byť výnimočná a neobsahovať „pochybné“ materiály.
Nové chemické zloženie
Cieľom Stellantisu je vyvinúť technológiu batérií, ktoré budú lacnejšie, ekologickejšie a etickejšie priaznivejšie. Firma hľadá alternatívy k tradičným materiálom používaným v batériách, čo by mohlo zahŕňať nové chemické zloženia a inovatívne technológie výroby batérií.
Preto urobila v tomto smere za posledných pár rokov niekoľko zaujímavých krokov a aktuálne vylepšila túto svoju iniciatívu o nový faktor. Ide o uzavretie partnerstva s CEA, francúzskou komisiou pre atómovú energiu a jej alternatívy.
Táto francúzska agentúra zastrešuje okrem atómovej energie aj technológie obnoviteľnej energie a jej súčasné portfólio je zamerané na rôzne kombinácie týchto dvoch zdrojov na skladovanie energie, ako aj na jej výrobu.
Ako vysvetlil vedúci divízie CEA Energy Philippe Stohr, nové partnerstvo so Stellantisom využíva viac ako 25-ročné skúsenosti inštitúcie vo výskume lítium-iónových batérií. „Vieme, že technológia batérií je pripravená na zmenu. Aj keď presne nevieme, ako presne sa zmení, sme odhodlaní byť v popredí tejto transformácie,“ uviedol Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer Stellantisu.
Chcú vystužiť portfólio
Curic tiež zdôraznil, že spoločnosť zaviedla stratégiu batérií pre elektromobily s názvom „uzatváranie viacerých stávok a skúmanie rôznych technológií“, vrátane výskumných partnerstiev s inými inštitúciami. Možno sa v portfóliu Stellantisu objaví niekoľko nových vzorcov batérií pre elektromobily. Isté je, že v budúcnosti to rozhodne bude ľudstvo potrebovať.
Táto snaha je dôležitá nielen z hľadiska etiky a ekológie, ale aj z pohľadu ekonomiky, pretože závislosť na vzácnych materiáloch môže zvýšiť výrobné náklady a znížiť dostupnosť týchto materiálov v budúcnosti.
Stellantis spolupracuje s rôznymi partnermi a investuje do výskumu a vývoja, aby urýchlila tento prechod na nové technológie batérií, ktoré budú bezpečné, efektívne a udržateľné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP