Volkswagen sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal, chce viac benzínu. Slováci si počkajú
Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia.
Elektromobil pod 25 000 eur
Zatiaľ najlacnejší elektromobil z rady ID, malý ID.2 s cenou pod 25 000 eur, mal prísť na trh už v roku 2025 a poriadneho úspechu sa mohol dočkať na prakticky celom európskom trhu. Nemeckej značke Volkswagen však tentoraz pomohla menej prísna emisná norma Euro 7, vďaka ktorej môže predávať vozidlá so spaľovacími motormi o niečo dlhšie.
Namiesto ID.2 tak bude Volkswagen dlhšie predávať viac klasických modelov, avšak dobrou správou je, že vývoj pokračuje a samotné odhalenie modelu je stále naplánované už na rok 2025.
V tomto roku má začať aj výroba, avšak nie tak objemná, ako sa pôvodne očakávalo. Miesto toho rok 2025 prinesie len obmedzenú výrobu, ktorá bude postupne narastať, kým dosiahne plný objem niekedy v roku 2026.

V skutočnosti ale pre Volkswagen môže ísť o chybný krok, pretože konkurenčné automobilky tento krok neodkladajú a kým Stellantis priniesol napríklad Citroen e-C3 za menej než 25 000 eur, na európsky trh sa hrnú aj extrémne lacné alternatívy z Číny. Tie takisto ponúkajú prekvapivo dobré parametre, avšak za oveľa nižšie ceny. Doteraz predávali prevažne prémiové a luxusné modely, avšak Európa očakáva príchod lacných modelov.
Zatiaľ len pár modelov
Volkswagen z rady ID zatiaľ ponúka len pár modelov, z ktorých najlacnejší je sedan ID.3. Ten nedávno prešiel dôležitým testom degradácie batérie, pričom výsledok nemilo prekvapil. Len po 48 000 km stratilo vozidlo až 10 % kapacity batérie – degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie.
Čína preberá iniciatívu
Situácia na európskom automobilovom trhu prechádza seizmickou zmenou a čínske elektromobily naberajú čoraz väčší vplyv. Do finále súťaže Európske auto roka sa dokonca po prvýkrát dostalo čínske auto – konkrétne elektromobil značky BYD, čo poukazuje na transformáciu celého automobilového priemyslu na starom kontinente.

V roku 2022 sa Čína stala najväčším dovozcom automobilov do Európskej únie, čo je výrazný posun oproti deviatemu miestu v roku 2019. V prvej polovici roka 2023 navyše došlo k historickému momentu, keď sa čínska automobilka BYD dostala do prvej desiatky najväčších svetových výrobcov automobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Líder PS Šimečka predstavuje tieňovú vládu. Toto je „tím zmeny“

Nové pravidlá dedenia na Slovensku: Deti dostanú menej, byt môžeš zdediť aj po susedovi (PREHĽAD)

Šutaj Eštok prehral súd s „čurillovcami“, musí zaplatiť 90-tisíc eur: „Exekútor mu zablokoval účet“ (REAKCIA MINISTRA)

4 obľúbené potraviny Slovákov ubližujú zdraviu rovnako ako hrsť sladkostí. Výživový kouč varuje pred následkami

Slovenská vláda v tichosti presúva viac než miliardu eur z eurofondov na nové priority. Najväčším víťazom je rezort obrany
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
VEĽKÝ ZLOM: Slovensko sa možno dočká jedného z najväčších energetických projektov v histórii
Blízko Slovenska vyrastie najväčšie centrum AI v Európe. Google bude stáť rekordných 5,5 miliárd eur
Tesla strácha dych a bude horšie. Ich najväčší rival valcuje svet, záplava lacných EV bude enormná
Microsoft stavia „AI mesto budúcnosti“. V európskej krajine investuje 10 miliárd dolárov
Svet sa ocitol na prahu ničivého konfliktu. Jadrové zbrane raketovo pribúdajú, toto hrozí
Až príliš veľa Slovákov sa správa nezodpovedne. Pri kúpe „jazdenky“ opakujeme tú istú chybu
Predseda ÚRSO: Slovensko bude závislé na plyne, len za oveľa vyššiu cenu. Zdražovanie zatiaľ nečaká
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Líder PS Šimečka predstavuje tieňovú vládu. Toto je „tím zmeny“

Nové pravidlá dedenia na Slovensku: Deti dostanú menej, byt môžeš zdediť aj po susedovi (PREHĽAD)

Šutaj Eštok prehral súd s „čurillovcami“, musí zaplatiť 90-tisíc eur: „Exekútor mu zablokoval účet“ (REAKCIA MINISTRA)

4 obľúbené potraviny Slovákov ubližujú zdraviu rovnako ako hrsť sladkostí. Výživový kouč varuje pred následkami

