Volkswagen sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal, chce viac benzínu. Slováci si počkajú
Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia.
Elektromobil pod 25 000 eur
Zatiaľ najlacnejší elektromobil z rady ID, malý ID.2 s cenou pod 25 000 eur, mal prísť na trh už v roku 2025 a poriadneho úspechu sa mohol dočkať na prakticky celom európskom trhu. Nemeckej značke Volkswagen však tentoraz pomohla menej prísna emisná norma Euro 7, vďaka ktorej môže predávať vozidlá so spaľovacími motormi o niečo dlhšie.
Namiesto ID.2 tak bude Volkswagen dlhšie predávať viac klasických modelov, avšak dobrou správou je, že vývoj pokračuje a samotné odhalenie modelu je stále naplánované už na rok 2025.
V tomto roku má začať aj výroba, avšak nie tak objemná, ako sa pôvodne očakávalo. Miesto toho rok 2025 prinesie len obmedzenú výrobu, ktorá bude postupne narastať, kým dosiahne plný objem niekedy v roku 2026.
V skutočnosti ale pre Volkswagen môže ísť o chybný krok, pretože konkurenčné automobilky tento krok neodkladajú a kým Stellantis priniesol napríklad Citroen e-C3 za menej než 25 000 eur, na európsky trh sa hrnú aj extrémne lacné alternatívy z Číny. Tie takisto ponúkajú prekvapivo dobré parametre, avšak za oveľa nižšie ceny. Doteraz predávali prevažne prémiové a luxusné modely, avšak Európa očakáva príchod lacných modelov.
Zatiaľ len pár modelov
Volkswagen z rady ID zatiaľ ponúka len pár modelov, z ktorých najlacnejší je sedan ID.3. Ten nedávno prešiel dôležitým testom degradácie batérie, pričom výsledok nemilo prekvapil. Len po 48 000 km stratilo vozidlo až 10 % kapacity batérie – degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie.
Čína preberá iniciatívu
Situácia na európskom automobilovom trhu prechádza seizmickou zmenou a čínske elektromobily naberajú čoraz väčší vplyv. Do finále súťaže Európske auto roka sa dokonca po prvýkrát dostalo čínske auto – konkrétne elektromobil značky BYD, čo poukazuje na transformáciu celého automobilového priemyslu na starom kontinente.
V roku 2022 sa Čína stala najväčším dovozcom automobilov do Európskej únie, čo je výrazný posun oproti deviatemu miestu v roku 2019. V prvej polovici roka 2023 navyše došlo k historickému momentu, keď sa čínska automobilka BYD dostala do prvej desiatky najväčších svetových výrobcov automobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Zlodeji zničili bankomat, našli pri ňom plynovú bombu. Zasahuje polícia a hasičské zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP