Volkswagen sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal, chce viac benzínu. Slováci si počkajú
Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia.
Elektromobil pod 25 000 eur
Zatiaľ najlacnejší elektromobil z rady ID, malý ID.2 s cenou pod 25 000 eur, mal prísť na trh už v roku 2025 a poriadneho úspechu sa mohol dočkať na prakticky celom európskom trhu. Nemeckej značke Volkswagen však tentoraz pomohla menej prísna emisná norma Euro 7, vďaka ktorej môže predávať vozidlá so spaľovacími motormi o niečo dlhšie.
Namiesto ID.2 tak bude Volkswagen dlhšie predávať viac klasických modelov, avšak dobrou správou je, že vývoj pokračuje a samotné odhalenie modelu je stále naplánované už na rok 2025.
V tomto roku má začať aj výroba, avšak nie tak objemná, ako sa pôvodne očakávalo. Miesto toho rok 2025 prinesie len obmedzenú výrobu, ktorá bude postupne narastať, kým dosiahne plný objem niekedy v roku 2026.
V skutočnosti ale pre Volkswagen môže ísť o chybný krok, pretože konkurenčné automobilky tento krok neodkladajú a kým Stellantis priniesol napríklad Citroen e-C3 za menej než 25 000 eur, na európsky trh sa hrnú aj extrémne lacné alternatívy z Číny. Tie takisto ponúkajú prekvapivo dobré parametre, avšak za oveľa nižšie ceny. Doteraz predávali prevažne prémiové a luxusné modely, avšak Európa očakáva príchod lacných modelov.
Zatiaľ len pár modelov
Volkswagen z rady ID zatiaľ ponúka len pár modelov, z ktorých najlacnejší je sedan ID.3. Ten nedávno prešiel dôležitým testom degradácie batérie, pričom výsledok nemilo prekvapil. Len po 48 000 km stratilo vozidlo až 10 % kapacity batérie – degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie.
Čína preberá iniciatívu
Situácia na európskom automobilovom trhu prechádza seizmickou zmenou a čínske elektromobily naberajú čoraz väčší vplyv. Do finále súťaže Európske auto roka sa dokonca po prvýkrát dostalo čínske auto – konkrétne elektromobil značky BYD, čo poukazuje na transformáciu celého automobilového priemyslu na starom kontinente.
V roku 2022 sa Čína stala najväčším dovozcom automobilov do Európskej únie, čo je výrazný posun oproti deviatemu miestu v roku 2019. V prvej polovici roka 2023 navyše došlo k historickému momentu, keď sa čínska automobilka BYD dostala do prvej desiatky najväčších svetových výrobcov automobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Warren Buffett: Najlepší investor všetkých čias odhaľuje jednoduché pravidlá, ako zbohatnúť
Dôležité uvoľnenie pravidla o 100 ml tekutinách na letiskách: Komisia potvrdila zmenu pre celú EÚ
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
NOVÝ PRIESKUM: Štvrtina Slovákov by pripustila pripojenie k Rusku, 14 % je jednoznačne za
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP