Musia ešte „vychytať muchy“

Aj keď je INITIUM technologicky pokročilé a ponúka mnohé výhody, vodíkové palivové články stále čelí určitým výzvam. Hoci sú šetrné k životnému prostrediu, keďže emisiou je len vodná para, výroba a skladovanie vodíka je nákladné a vyžaduje si špeciálne podmienky. Okrem toho nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra pre čerpacie stanice vodíka, čo môže byť pre širšie rozšírenie tejto technológie problém. V porovnaní s elektromobilmi, ktoré majú tisíce nabíjacích staníc po celom svete, sú vodíkové vozidlá stále v začiatkoch.

Hyundai však neodstupuje od svojej stratégie a naďalej investuje do svojej elektrickej línie Ioniq, ktorá pokračuje v rozvoji, pričom plánuje predstavenie nového modelu Ioniq 9, trojradového SUV, ktoré by malo čoskoro rozšíriť ponuku. „Sme oddaní vytvoreniu budúcnosti, v ktorej bude vodík využívaný všade, v každom vozidle a na každom kroku. Pozývame vás, aby ste sa k nám pridali na tejto ceste,“ vyjadril sa odhodlane prezident a generálny riaditeľ Hyundai Jaehoon Chang.

Hyundai je v oblasti vodíkových palivových článkov už viac ako 25 rokov a svoj podiel na tomto trhu začal v roku 2013 s modelom ix35 FCEV, ktorý sa stal prvým masovo vyrábaným vodíkovým vozidlom na svete. Odvtedy sa spoločnosť posunula a dnes je jej vlajkovým modelom Nexo, ktorý na jedno natankovanie prejde až 563 kilometrov. A s novým konceptom INITIUM sa Hyundai opäť dostáva na vrchol inovácie v oblasti alternatívnych pohonov.

Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú