Vodík opäť rozmetal elektromobily. Toyota zlomila svetový rekord v dojazde, zvládla vyše 1000 km
Mnoho motoristov stále vyčíta elektromobilom ich dojazd na jedno nabitie. Niektorí potom vidia alternatívu vo vodíkových autách, ktoré na Slovensku preferuje aj minister hospodárstva Richard Sulík.
Už neraz sa v prípade vodíkových automobilov ukázal ich benefit vo veľkom dojazde, kde nedávny rekord stanovil Hyundai Nexo s dojazdom vyše 900 km na jednu nádrž. Teraz ho s prehľadom prekonala konkurenčná Toyota Mirai. S týmto prvenstvom sa pochválila automobilka v tlačovej správe.
Toyota rýchlo ukradla rekord Hyundaiu
Je tomu len pár týždňov, odkedy sme priniesli informáciu o novom svetovom rekorde v dojazde vodíkových automobilov. V polovici mája sa veľkým úspechom hrdo pýšil vodíkový Hyundai Nexo, ktorý dojazdom na jednu nádrž vodíka zahanbil aj tie najvybavenejšie elektromobily s najväčšími batériami na trhu. Na jeden záťah totiž prešiel presne 887,5 km.
Pre porovnanie dokážu najlepšie elektromobily dneška s veľkými batériami prejsť na jedno nabitie odhadom približne 800 km a Hyundai aj takéto modely teda prekonal o hodný kus. Japonská Toyota však zašla ešte ďalej, a to doslova. Vodíkový Mirai, ktorý sa už od marca predáva aj u nás na Slovensku, zvládol na jednu nádrž prejsť dosiaľ najväčšiu vzdialenosť.
Vodíkový Mirai prešiel vyše 1000 km na nádrž
Dominanciu tohto vodíkového auta v dojazde potvrdzuje test, ktorý Toyota započala 26. mája na vodíkovej čerpačke HYSETCO v meste Orly. Pripomeňme, že sa jedná o Mirai 2. generácie, ktorý je vybavený omnoho pokročilejšími technológiami a jeho nádrž zvládne poňať 5,6 kg vodíka, ktorý je dočerpávaný pri tlaku až 700 barov.
Vďaka väčšej nádrži, lepšej aerodynamike a efektívnosti pohonu tak dokázal Mirai 2. generácie prejsť pri tomto teste na jednu nádrž neuveriteľných 1003 km a ešte mu po dokončení testu ostalo ďalších 9 km dojazdu. Priemerná spotreba vodíka počas jazdy dosiahla len 0,55 kg/100 km.
NEPREHLIADNI
Z Košíc do Bratislavy prejdeme aj vodíkovým autom. Poznáme dátum spustenia prvej vodíkovej stanice
Vodič jazdil po verejných komunikáciách južne od Paríža a v oblastiach Loir-et-Cher a Indre-et-Loire. Celá trasa ako aj spotreba boli potom certifikované nezávislým orgánom. Pre dosiahnutie tak ohromného dojazdu využil vodič pri teste „eko“ režim a prispôsobil štýl jazdy pre dosiahnutie čo najnižšej spotreby.
Aby sa zabránilo prípadnému podvádzaniu, veko nádrže bolo zapečatené. Neboli v tom teda žiadne „špeciálne“ úpravy výrobcu ani iné švindle a podobný test si tak môže prakticky zopakovať ktorýkoľvek majiteľ tohto vodíkového auta.
To dokáže v bežných podmienkach prejsť podľa výrobcu na jednu nádrž 650 km. Ako ukázal test, pri šetrnej jazde dokáže Mirai predbehnúť nielen všetky doterajšie elektromobily, ale aj rekord držiaceho konkurenta.
Pokorením doterajšieho rekordu, ktorý trval len pár týždňov, Mirai dokázal, že je momentálne tou najlepšou voľbou pre ekologickú osobnú dopravu s nulovými emisiami na veľkú vzdialenosť.
Jediným „odpadom“ pri jazde s vodíkovým autom je iba čistá voda. Jazdy s vodíkovou Toyotou sa pritom zúčastnili 4 vodiči, Victorien Erussard z partnerskej firmy Energy Observer, James Olden (inžinier Toyota Motor Europe), Maxime le Hir (produktový manažér Toyota Mirai) a Marie Gadd (PR manažérka francúzskej divízie Toyoty).
Máme ju aj na Slovensku
Pripomeňme, že Toyota Mirai 2. generácie bola uvedená na slovenský trh koncom marca tohto roka. Na Slovensku je dostupná len v jednej výkonovej verzii FCEV o výkone 134 kW a dodávať sa bude v dvoch výbavách Comfort a Executive.
K drahšej verzii Executive si zákazník bude môcť vybrať aj príplatkový balík VIP za 7000 €, ktorý obsahuje viacero prémiovejších prvkov výbavy ako head-up displej, 3-zónovú automatickú klimatizáciu, 20″ zliatinové disky či panoramatickú strechu. Najlacnejšou verziou Toyoty Mirai 2. generácie je s cenou 62 990 € verzia Comfort, drahšia verzia Executive stojí 66 990 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Palivo získajú priamo z vody. Autonómne vozidlá dostanú technológiu, ktorá spája vodík a kyslík
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Zlaté hodinky za 900 000 eur, svaly a sny o MMA: Ako sa moderní titani bohatstva menia z lídrov na karikatúry (KOMENTÁR)
Prevratná štúdia: Tento proces vie odstrániť odpad z mozgu. V týchto prípadoch nemá účinok
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Astronómia je v ohrození. Vodíkový projekt môže zatieniť svetovú ikonu na pozorovanie vesmíru
Milióny ľudí o nej nevie. Skrytá funkcia iPhonu rozpozná rastliny aj svetové pamiatky
Eset varuje Slovákov. Vishingové podvody na seniorov sú čoraz častejšie
Vedci postavili 100-metrový reaktor, ktorý vyrába palivo zo slnečného žiarenia
Nemci priznali krutú realitu. Bez technológií Američanov by sme dlho neprežili
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Skryté nebezpečenstvo smart hodiniek: „Večné chemikálie“ nosí denne na tele 25 % Slovákov. Tieto značky prešli testom
Zlaté hodinky za 900 000 eur, svaly a sny o MMA: Ako sa moderní titani bohatstva menia z lídrov na karikatúry (KOMENTÁR)
Prevratná štúdia: Tento proces vie odstrániť odpad z mozgu. V týchto prípadoch nemá účinok
V týchto mestách stráviš za volantom hodiny. Prvé miesto rebríčka najvyťaženejšej premávky ťa prekvapí
Policajný prezident končí na svojom poste. Dôvodom je tragédia v Spišskej Starej Vsi
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené