O zlých hospodárskych výsledkoch najväčšej streamovacej služby sveta sa toho popísalo viac než dosť. Zhrnuté v krátkosti, Netflixu za prvé tri mesiace tohto roka historicky prvýkrát klesol celkový počet predplatiteľov (o 250-tisíc), v dôsledku dramatického pádu na burze stratil výraznú časť svojej hodnoty a navyše počíta s odchodom 2,5 milióna ďalších zákazníkov v najbližších mesiacoch.

Odvtedy sa v tábore s ikonickým červeným „N“ dejú veľké veci – prepúšťanie, rušenie rozbehnutých seriálov, príprava lacnejšieho predplatného s reklamami, pokukovanie po živých prenosoch či plán zasiahnuť proti zdieľaniu účtov. Stačí si vybrať. Jednými opatreniami chce Netflix zabrániť hospodárskym škodám, druhými zasa odradiť zákazníkov od rušenia predplatného, čo je aktuálne, zdá sa, trendom.

Verge teraz informuje, že problém s odlivom predplatiteľov je pre Netflix omnoho vážnejší, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Podľa nedávneho prieskumu totiž streamovaciu službu začínajú opúšťať aj jej najvernejší diváci.

Unplash

Nepriaznivý trend

Prieskum odhalil, že medzi januárom a marcom Netflix len na americkom trhu zrušilo približne 3,6 milióna predplatiteľov. Približne 13 % z nich predstavuje skupinu divákov, ktorí mali streamovaciu službu súbežne predplatenú najmenej 3 roky.

Ukazuje sa tiež, že percento verných divákov, ktorí rušia predplatné Netflixu, postupne narastá. Streamovací gigant tak naráža na nepríjemnú skutočnosť, ktorú mu kritici vyčítajú už dávnejšie – služba si platiacich divákov nevie udržať dlhodobo.

Podľa štatistík približne 60 % Američanov, ktorí zrušili predplatné v prvom štvrťroku 2022, boli noví zákazníci. Dodatočných 40 % s Netflixom strávilo viac než rok, no teraz sa ho rozhodlo opustiť.

Dôvody sú jednoznačné

O dôvodoch zrušenia predplatného síce prieskum nepíše, nie je však ťažké ukázať hneď na niekoľko faktorov. Netflix kvôli štartu ďalších platforiem prišiel v posledných mesiacoch prišiel o množstvo atraktívneho obsahu, ktorý si vo vlastných videotékach zhromažďujú ďalší silní hráči na čele s Disney+ a HBO Max.

Seriálové a filmové novinky po stránkach kvality častokrát neohúria, aj keď férovo treba poznamenať, že rebríčky sledovanosti sa na Netflixe s pravidelnosťou prepisujú takmer každý druhý mesiac. Stačí sa pozrieť na nedávny Bridgerton. Službe však v tomto roku zatiaľ chýba čistorkvný hit, akým boli v minulosti Stranger Things, Money Heist alebo Squid Game.

Netflix

Najuniverzálnejším globálnym faktorom je však cena predplatného, a tá hrá výrazne v neprospech (nateraz) svetovej platformy číslo jeden. Netflix je s prehľadom najdrahšou streamovacou službou na trhu, zároveň je jedinou globálnou službou, pri ktorej si treba priplácať za benefity v podobe 4K rozlíšenia alebo zdieľania naprieč viacerými používateľmi.

V časoch prudkého zdražovania zúriacej inflácie nie je ťažké pri škrtoch v domácom rozpočte ukázať prstom práve na Netflix. Predovšetkým, keď za cenu jeho najdrahšieho balíčka možno predplatiť dve iné, a v mnohých prípadoch tiež kvalitnejšie, alternatívy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú