Netflix reaguje na zlé hospodárske výsledky ďalším prepúšťaním, informuje CNBC.

Spoločnosť po novom musí nedobrovoľne opustiť približne 150 zamestnancov, čo predstavuje asi 2 % z celkovo 11-tisíc ľudí, ktorých streamovací gigant globálne zamestnáva.

Prepúšťanie je priamou reakciou na stratu 200-tisíc predplatiteľov v prvom štvrťroku 2022, pričom spoločnosť počíta s odlivom ďalšieho približne 2,5 milióna zákazníkov v nasledujúcich mesiacoch. Akcie spoločnosti od začiatku roka klesli o viac než 70 % a Netflix musí ukľudniť svojich akcionárov aj ďalších investorov.

Unsplash

Ako sme už vysvetlili pri prezentácii hospodárskych výsledkov, spomaľujúci sa zisk znamená, že ako spoločnosť musíme spomaliť aj rast nákladov,“ reagoval na prepúšťanie hovorca Netflixu.

Streamovacia služba číslo 1 naposledy prepúšťala len nedávno, kedy zrušila viaceré chystané projekty zo svojej sekcie Netflix Animation a spoločne s nimi rozviazala kontrakt aj s viacerými tvorcami, ktorých správa nepríjemne zaskočila. Okrem toho Netflix zrušil aj jeden zo svojich hviezdne obsadených seriálov.

Vstup do neprebádaných vôd

Netflix okrem prepúšťania a rušenia vybraných seriálov zásadne mení aj svoju stratégiu. Spoločnosť chce ešte do konca roka predstaviť lacnejšiu verziu predplatného s reklamami, rovnako chce zakročiť proti neoprávnenému zdieľaniu účtov.

Prečítaj si aj
Neuveríš, koľko ľudí zdieľa heslo z Netflixu. Výsledky prieskumu šokujú, „okrádanie“ však onedlho skončí

Deadline informuje, že okrem zmienených krokov platforma momentálne skúma aj možnosť živých prenosov, ktoré, na rozdiel od konkurencie, služba doposiaľ rovnako neponúkala.

Predstava spoločnosti je vysielať naživo niektoré z populárnych reality show či vystúpení stand-up komikov. V hre sú aj živé prenosy zo špeciálov obľúbených seriálov, napríklad pri ich opätovnom stretnutí, prípadne relácie, v ktorých diváci hlasujú o víťazoch.

Na preskúmanie možností živého vysielania Netflix už vyčlenil aj novú pracovnú skupinu.

Vylúčené tiež nie je, že Netflix sa po vzore ďalších streamovacích služieb pustí aj do vysielania živých športových prenosov. Na trhu Severnej Ameriky ide o lukratívnu a čoraz populárnejšiu časť obsahu, ktorá podľa viacerých prieskumov divákov odrádza od zrušenia predplatného.

Netflix

Netflixu sa v tomto smere opakovane osvedčila napríklad dokumentárna séria zo sveta F1 Drive to Survive, ktorá sa v rámci služby stala fenoménom a spoločnosť jej už v predstihu odklepla ďalšie série.

Zmeny smerovania služby, vrátane lacnejšej verzie Netflixu s reklamami, sa však nateraz týkajú čisto domáceho amerického trhu. Ak sa tu spoločnosti novinky osvedčia, bude zvažovať aj ich predstavenie v ďalších krajinách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP