V Dánsku horel elektromobil. Dôvod požiaru a pochybenie majiteľa je neskutočný bizár
V správe boli použité materiály TASR.
Požiar, ktorý na juhu Dánska cez víkend zničil elektromobil a poškodil vedľajší dom, zrejme zapríčinil hriankovač, ktorým chcel majiteľ vozidla zohriať jeho batériu. Uviedla to v pondelok dánska polícia, ktorá zároveň na ľudí „dôrazne“ apelovala, aby takúto metódu nepoužívali. TASR správu prevzala z agentúry AP.
Nezmyselný experiment
„Príčina požiaru tkvie s najväčšou pravdepodobnosťou v hriankovači, ktorý majiteľ auta umiestnil pod prednú časť svojho auta, aby si zohrial batériu,“ informovala dánska polícia vo svojej pondelňajšej zvodke.
K požiaru došlo v sobotu v obci Stenlille ležiacej približne 60 kilometrov juhozápadne od Kodane. Nikto sa pri ňom nezranil. Samotné vozidlo je však zničené a poškodený je aj dom, vedľa ktorého parkovalo. Nebolo pritom bezprostredne známe, či išlo o dom majiteľa elektromobilu alebo jeho suseda.
Aj keď sú požiare elektromobilov často prudko medializované a ich hasenie je oveľa problematickejšie, než pri iných autách, v skutočnosti k takýmto incidentom dochádza len zriedkavo a najčastejšie horia práve autá so spaľovacími motormi. Nedávna štúdia odhaľuje, že spaľováky horia až 100-krát častejšie než elektrické autá.
Hasiči sú pripravení
Hasenie elektromobilu si nedávno vyskúšali aj slovenskí hasiči. Merali tiež unikajúce teplo a vzorky odobrané počas pokusu budú skúmať z hľadiska dosahov takýchto požiarov na životné prostredie.
„Cieľom pokusu bolo trakčné batérie a elektromobil zapáliť a vykonať experimentálne merania uvoľňovania tepla (meranie tepelného toku) vo vzdialenosti desať a 50 centimetrov od batérie. Merania sa uskutočňovali aj z dôvodu, aby bolo možné lepšie určiť odstupové vzdialenosti v prípade požiaru elektromobilu,“ priblížil HaZZ.
Hasenie je problém
Hasenie áut je všeobecne problematické, avšak v prípade elektromobilov je tento problém oveľa väčší. Ak totiž dôjde k požiaru batérie, proces je prakticky nezastaviteľný a často dôjde ku kompletnému zhoreniu stroja. Existujú však prípady, kedy batéria elektromobilu požiaru odolala a ostala prakticky nepoškodená.
Za zmienku rozhodne stojí aj fakt, že Švédsko v roku 2020 zaznamenalo celkovo 106 požiarov rôznych elektrifikovaných prepravných prostriedkov, pričom 38 z nich pochádza z elektrických kolobežiek, 20 z elektrobicyklov.
Celkovo bolo vo Švédku hlásených len 23 požiarov EV, pričom po švédskych cestách sa premáva viac ako 611 000 EV (0,004 %). Pre porovnanie, vo Švédku bolo tiež zaznamenaných 3 400 požiarov vozidiel so spaľovacími motormi, pričom na tamojších cestách sa pohybuje zhruba 4,4 milióna vozidiel so spaľovacími motormi (0,08 %).
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Warren Buffett: Najlepší investor všetkých čias odhaľuje jednoduché pravidlá, ako zbohatnúť
Z Markízy až na ministerstvo kultúry. Rezort Martiny Šimkovičovej čelí podozreniam z rodinkárstva
Dôležité uvoľnenie pravidla o 100 ml tekutinách na letiskách: Komisia potvrdila zmenu pre celú EÚ
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP