Ukážkový elektromobil. Hyundai Ioniq 5 vyrovnal papiérový dojazd s reálnym, dosiahol famózne výsledky
Známy nórsky youtuber Bjørn Nyland sa konečne pozrel na reálny dojazd kórejskej elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5. Ako upozornil portál InsideEVs, reálnymi hodnotami sa Ioniq vyrovnal tým papierovým podľa cyklu WLTP, avšak iba do rýchlosti 90 km/h.
Bjørnove testy elektromobilov nám ukazujú ich skutočnú tvár. Žiadne skreslené údaje dojazdu, ani optimistické čísla výrobcov. Nórsky youtuber testuje elektromobily pri reálnych podmienkach a taktiež sa snaží každému autu vytvoriť čo najpodobnejšie podmienky, aby ich mohol vzájomne porovnávať.

V poslednom videu sa pozrel na dojazd elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5 s pohonom všetkých štyroch kolies a s najväčšou, 72,6 kWh batériou. Verzia so 77,4 kWh batériou bude dostupná iba na americkom trhu a pravdepodobne ponúkne o niečo vyšší dojazd.
Dojazd podľa WLTP dosiahol
Automobilka uvádza, že testovaná verzia Ioniq 5 obutá na 19″ kolesách zvládne prejsť na jedno nabitie 462 km. Pri rýchlosti 90 km/h sa Bjørnovi k tejto hodnote podarilo priblížiť, prešiel 461 km so spotrebou 15,3 kWh/100 km. Ako vo videu uviedol, táto spotreba je porovnateľná s konkurenčnými nemeckými elektromobilmi Audi Q4 e-tron 40 a VW ID.4 GTX, ktoré stoja na platforme MEB.
Diaľničné tempo však už tomuto 2,2 tonovému elektrickému SUV dalo zabrať o niečo viac. Pri rýchlosti 120 km/h prešiel Ioniq 5 na jedno nabitie iba 289 km a priemerná spotreba sa vyšplhala až na 24,4 kWh/100 km.
NEPREHLIADNI
Prvé kusy Hyundai IONIQ 5 už dorazili do Európy, čoskoro ich stretneme aj na našich cestách (+prehľad cien v SR)
Pri diaľničných tempách si nemeckí konkurenti vedú o čosi lepšie. Vyplýva to aj z nášho testu VW ID.4. Nemali sme síce na test verziu GTX s pohonom všetkých štyroch kolies, no pri rýchlosti do 120 km/h bola priemerná spotreba zadnokolky na úrovni 19,8 kWh/100 km.

V prípade Ioniqu hrá do karát výrazne rýchlejšie nabíjanie než ponúka nemecká koncernová platforma MEB. Elektromobily postavené na platforme E-GMP disponujú 800 V sústavou a nabíjať sa tak dokážu výkonmi až 240 kW.
Koncernová dvojička Kia EV6 s ešte lepšími hodnotami
Aj keď Hyundai hrá v rámci kórejského koncernu prím, elektrická dvojička Ioniqu, Kia EV6 nedávno taktiež získala homologizácie WLTP dojazdu, ktoré ukazujú o čosi lepšie čísla.

Tento fakt však môže byť spôsobený tým, že Kia dostala väčšiu, 77,6 kWh batériu. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies zvládne prejsť na jedno nabitie 506 km podľa cyklu WLTP. Uvidíme, ako si aj tento elektromobil poradí v reálnych podmienkach, napríklad aj v Bjørnovom teste.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony

Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny

Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily

Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie

Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Zabudni na kódovanie AI: Podľa Marka Cubana budú firmy platiť zlatom ľuďom s touto jednou schopnosťou

Sieť predajní dm sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Môže obsahovať kvasinky a plesne

Poznáme najlepšiu destináciu Európy za rok 2025: Je vzdialená len 3 hodiny od Slovenska

Obchody masívne sťahujú „nebezpečnú potravinu“ z Poľska. Hrozí ťažká otrava

92 % nádorových buniek zmizlo po 30 minútach. Nová metóda ničí rakovinu bezpečne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Prevádzkovatelia spochybňujú plán vlády. Žiadajú predĺžiť využívanie jadrovej energie
Predbehol angličtinu a rozumejú mu aj Slováci. Sused Slovenska má najpresnejší jazyk pre komunikáciu s AI
Trump vyslal jasný odkaz. Severnú Kóreu označil za „akýsi jadrový štát“
Kritici sa chytajú za hlavu: 60 krajín OSN podpísalo kontroverznú kyber dohodu, navrhli ju Rusi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Zabudni na kódovanie AI: Podľa Marka Cubana budú firmy platiť zlatom ľuďom s touto jednou schopnosťou

Sieť predajní dm sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Môže obsahovať kvasinky a plesne

Poznáme najlepšiu destináciu Európy za rok 2025: Je vzdialená len 3 hodiny od Slovenska

Obchody masívne sťahujú „nebezpečnú potravinu“ z Poľska. Hrozí ťažká otrava

