Ukážkový elektromobil. Hyundai Ioniq 5 vyrovnal papiérový dojazd s reálnym, dosiahol famózne výsledky
Známy nórsky youtuber Bjørn Nyland sa konečne pozrel na reálny dojazd kórejskej elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5. Ako upozornil portál InsideEVs, reálnymi hodnotami sa Ioniq vyrovnal tým papierovým podľa cyklu WLTP, avšak iba do rýchlosti 90 km/h.
Bjørnove testy elektromobilov nám ukazujú ich skutočnú tvár. Žiadne skreslené údaje dojazdu, ani optimistické čísla výrobcov. Nórsky youtuber testuje elektromobily pri reálnych podmienkach a taktiež sa snaží každému autu vytvoriť čo najpodobnejšie podmienky, aby ich mohol vzájomne porovnávať.
V poslednom videu sa pozrel na dojazd elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5 s pohonom všetkých štyroch kolies a s najväčšou, 72,6 kWh batériou. Verzia so 77,4 kWh batériou bude dostupná iba na americkom trhu a pravdepodobne ponúkne o niečo vyšší dojazd.
Dojazd podľa WLTP dosiahol
Automobilka uvádza, že testovaná verzia Ioniq 5 obutá na 19″ kolesách zvládne prejsť na jedno nabitie 462 km. Pri rýchlosti 90 km/h sa Bjørnovi k tejto hodnote podarilo priblížiť, prešiel 461 km so spotrebou 15,3 kWh/100 km. Ako vo videu uviedol, táto spotreba je porovnateľná s konkurenčnými nemeckými elektromobilmi Audi Q4 e-tron 40 a VW ID.4 GTX, ktoré stoja na platforme MEB.
Diaľničné tempo však už tomuto 2,2 tonovému elektrickému SUV dalo zabrať o niečo viac. Pri rýchlosti 120 km/h prešiel Ioniq 5 na jedno nabitie iba 289 km a priemerná spotreba sa vyšplhala až na 24,4 kWh/100 km.
NEPREHLIADNI
Prvé kusy Hyundai IONIQ 5 už dorazili do Európy, čoskoro ich stretneme aj na našich cestách (+prehľad cien v SR)
Pri diaľničných tempách si nemeckí konkurenti vedú o čosi lepšie. Vyplýva to aj z nášho testu VW ID.4. Nemali sme síce na test verziu GTX s pohonom všetkých štyroch kolies, no pri rýchlosti do 120 km/h bola priemerná spotreba zadnokolky na úrovni 19,8 kWh/100 km.
V prípade Ioniqu hrá do karát výrazne rýchlejšie nabíjanie než ponúka nemecká koncernová platforma MEB. Elektromobily postavené na platforme E-GMP disponujú 800 V sústavou a nabíjať sa tak dokážu výkonmi až 240 kW.
Koncernová dvojička Kia EV6 s ešte lepšími hodnotami
Aj keď Hyundai hrá v rámci kórejského koncernu prím, elektrická dvojička Ioniqu, Kia EV6 nedávno taktiež získala homologizácie WLTP dojazdu, ktoré ukazujú o čosi lepšie čísla.
Tento fakt však môže byť spôsobený tým, že Kia dostala väčšiu, 77,6 kWh batériu. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies zvládne prejsť na jedno nabitie 506 km podľa cyklu WLTP. Uvidíme, ako si aj tento elektromobil poradí v reálnych podmienkach, napríklad aj v Bjørnovom teste.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP