Skvelé výsledky: Konečná poznáme oficiálny dojazd revolučného elektromobilu KIA EV6
Elektrická KIA EV6 postavená na novej koncernovej platforme E-GMP je na trhu už zopár mesiacov, no až doposiaľ boli pre Európanov údaje o dojazde takpovediac „tabu“. Iba pred pár dňami totiž KIA EV6 vo verzii s najväčšou 77,4 kWh batériou získala homologizáciu dojazdu podľa normy WLTP, ktorá je veľmi milým prekvapením, informuje portál InsideEVs.
Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, už dlhšie sme vedeli, že elektrické novinky z koncernu Hyundai ponúknu okrem extrémne výkonného, až 800 V nabíjania, aj fantastické dojazdy na jedno nabitie.
KIA vo svojej poslednej tlačovej správe konečne zverejnila homologizácie dojazdu pre verziu EV6 Long Range, ako s pohonom zadnej nápravy, tak aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Už pri samotnom predstavení automobilka uvádzala, že ich plne elektrické SUV zvládne prejsť na jedno nabitie podľa cyklu WLTP 510 km.
Tento údaj však nevychádzal z európskych testov, ale iba z interných testovaní automobilky KIA. Prísne európske normy však ukázali, že verzia Long Range so 77,4 kWh batériou a pohonom zadných kolies zvládne prejsť na jedno nabitie 528 km podľa WLTP, čo je o celých 18 km viac, než pôvodne uvádzala automobilka.
Priemerná spotreba tejto verzie sa udáva na 16,5 kWh/100 km. Verzia Long Range s pohonom všetkých štyroch kolies má dojazd pochopiteľne o niečo nižší na úrovni 506 km podľa WLTP. V tomto prípade sa spotreba šplhá k 17,2 kWh/100 km.
Extrémne výkonné nabíjanie
800 V architektúra umožňuje vozidlu nabíjať sa naozaj vysokým výkonom. Podľa homologizácie sa verzia s najväčšou batériou nabije z 10 na 80 % už za 18 minút. Maximálny nabíjací výkon sa vyšplhal na 239 kW a týmto údajom patrí KIA EV6 k svetovej špičke.
Platforma E-GMP, na ktorej stojí aj elektromobil KIA EV6, umožňuje taktiež napájať elektrické príslušenstvo z batérie vozidla. Maximálny výkon, ktorý dokáže prúdiť smerom von z auta, činí 3,6 kW. Z „EV-šestky“ si tak môžeš nabiť laptop, zapnúť elektrický gril či pripojiť projektor, vďaka čomu si môžeš s týmto vozidlom urobiť autokino v podstate kdekoľvek.
S Kiou EV 6 taktiež môžeš nabíjať aj ďalší elektromobil, platforma totiž okrem funkcie V2L (vehicle-to-load) disponuje aj funkciu V2V (vehicle-to-vehicle). Samotný elektromobil má svoju batériu zabezpečenú tak, že pri napájaní ďalšej techniky neklesne batéria auta pod 20 %. K úplnému vybitiu týmto spôsobom teda nikdy nedôjde.
V Európe ide na dračku
Kórejské automobilky zadelili vytasili v segmente elektromobility naozaj silné zbrane. Kia EV6 žne na našom európskom trhu obrovský úspech, záujem o tento revolučný elektromobil prejavilo vyše 33 000 ľudí, čo je o 300 % viac, než samotná automobilka očakávala, píše InsideEVs.
Do počtu 33 000 záujemcov je započítaných aj viac ako 7300 spotrebiteľov, ktorí si už novú Kiu EV6 rezervovali. Juhokórejský výrobca očakával, že v tomto roku dodá do Európy 10 000 kusov nového elektromobilu postavenom na koncernovej platforme E-GMP.
Z globálneho hľadiska vyzerajú čísla taktiež veľmi dobre, EV6 si na domácom trhu hneď v prvý deň po predstavení rezervovalo viac ako 21 000 ľudí. V Británii bolo ku začiatku tohto mesiaca vytvorených 1250 rezervácií.
V slušnej výbave už od 50 000 €
KIA už dávnejšie prostredníctvom tlačovej správu pre média zverejnila kompletný cenník všetkých verzií elektromobilu EV6 na Slovensku. Najlacnejší model štartuje na sume takmer 44 000 €, cena najlepšie vybavenej verzie presahuje hranicu 60 000 €.
Loading…
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené