Herný rok sa pomaly uzatvára a aj keď sa ku nám ešte chystá zopár veľkých kúskov v podobe Death Stranding, Star Wars či najnovšieho Need for Speed, nepredpokladáme, že by mali vyložene sklamať. To sa nanešťastie nedá povedať o siedmych hrách v našom rebríčku. Niektoré sa sa sem dostali jednoducho preto, že sa od nich čakalo viac, zatiaľčo iné sú prešľapom na plnej čiare. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

RAGE 2

Šialená akcia v slnkom nasiaknutom post-apokalyptickom svete s názvom RAGE patrila v roku 2011 k najpríjemnejším prekvapeniam. Od hry sa príliš veľa nečakalo, likvidovanie zmutovaných preživších sa však ukázalo ako nečakane zábavné a celú hru sprevádzala návyková hrateľnosť. Nebola bez chýb, ale dokázala slušne zabaviť. Pokračovanie, ktoré k nám prišlo v máji tohto roka, je v podstate veľmi podobné.

Stále ide o slušný kúsok so zopár originálnymi nápadmi, najväčším problémom ale je, že „wau“ efekt sa tentoraz nedostavil. Rage 2 naďalej ponúka výbornú akciu v pomerne vydarenom otvorenom svete, dopláca ale na nezaujímavý príbeh, nudné postavy i prítomnosť mikrotransakcií, ktoré nemajú v hre pre jedného hráča žiadne miesto. To isté si pravdepodobne myslia aj hráči, keďže Rage 2 v úvodnom týždni na trhu predal len štvrtinu z toho, čo jeho predchodca.

Division 2

Tento herný kúsok sme do nášho zoznamu pôvodne vôbec nechceli dať, nakoniec si však cestu do neho predsa len našiel. Prečo? Dôvod je jednoduchý. Skôr ako plnú hru totiž Division 2 pripomína predražené DLC s minimom inovácií. Po hernej i technickej stránke ide o výbornú hru a v rámci žánru „loot“ akcie patrí Division 2 k tým najlepším, pri hraní sme sa  nevedeli zbaviť silného pocitu dejavu, ktorý pokračovanie sprevádza prakticky v každom smere.

Prečítaj si aj
Autor jednej z najlegendárnejších hier na PS4 si vie predstaviť, že príde aj na PC

V recenziách si Division 2 vôbec neviedol zle, ochota tvorcov vniesť do pokračovania čerstvý vietor však príliš veľká nebola. Ubisoft pri druhom dieli Division jednoducho opäť raz stavil na istotu a potvrdil, že do veľkého rizika sa so svojimi populárnymi značkami púšťa len veľmi nerád.

Crackdown 3

Microsoftu to s exkluzivitami pre Xbox One nevychádza podľa predstáv, dôkazom čoho je aj vlažná akcia Crackdown 3. Tá vyšla vo februári tohto roka, no dnes už si väčšina hráčov na titul spomína iba veľmi matne. Pôvodný Crackdown, ktorý vyšiel na Xbox 360 ešte v roku 2007, bol mimoriadne úspešný a v známkach od recenzentov sa blížil nebezpečne blízko k desiatkam. Dvojka už na kvalitách pokryvkávala a dlhých 9 rokov trvalo, kým sa majitelia Xboxu a PC konečne dočkali aj tretieho dielu.

Prečítaj si aj
TOP 10 hier, ktorými si skrátiš čakanie na pripravované Diablo 4

Populárny americký herec Terry Crews ako ústredná postava príbehu dával nádej na nezabudnuteľnú dávku bláznivej zábavy a totálnej deštrukcie, vo výsledku však Crackdown 3 priniesol iba zastarané technické spracovanie s absolútnym minimom inovácií. Najsmutnejšie na tom je, že tretí diel Crackdown bude s vysokou pravdepodobnosťou aj tým posledným a séria sa v blízkej budúcnosti rozrastať určite nebude.

Jump Force

To, čo malo byť pre fanúšikov anime a mangy herným sviatkom roka, sa nakoniec ukázalo ako jedno z najväčších sklamaní. Jump Force pod nálepkou známeho vydavateľa Bandai Namco malo priniesť tých najznámejších manga hrdinov a predstaviť ich v epickej hre plnej akcie a zábavy.

Namiesto zábavy sa hráči dočkali nudných a neustále sa opakujúcich súbojov, slabého výberu postáv bez možnosti ich dodatočných úprav a prinajlepšom plytkého spracovania doplácajúceho na početné technické nedostatky. Prečo vývojári ignorovali populárne mechanizmy, známe z iných obľúbených hier Bandi Namco, zostáva záhadou. Vo výsledku je Jump Force záležitosťou iba pre tých najskalnejších fanúšikov mangy, ktorú nezachraňuje ani dodatočné množstvo postáv, ktoré tvorcovia hráčom sprístupnili.

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

Keď si chybu priznajú aj samotní tvorcovia a verejne sa za hru ospravedlnia, je jasné, že niečo naozaj nie je v poriadku. Tým niečím je nedávno vydaný Ghost Recon: Breakpoint, ktorý nielenže nenadchol, ale vyslovene sklamal. Od vydania pôvodného dielu Wildlands ubehli dva roky, čo sa ukázalo ako príliš krátky čas na vydanie takej obrovskej hry, akou Breakpoint je. Zlý technický stav spojený so stereotypnou náplňou, navyše prepchatý otravnými mikrotransakciami, novinke priniesol veľmi vlažné hodnotenia a rozhodne nenaplnil očakávania, ktoré fanúšikovia pôvodného dielu mali.

Okrem zmienených je hre, navyše vo veľkom, vyčítaná jej nejasná identita. Breakpoint sa totiž snaží kombinovať RPG s klasickou strieľačkou a tvorcovia akoby sa nevedeli rozhodnúť, akou hrou mal nový Ghost Recon vlastne byť. Výsledný produkt nakoniec zlyhal v oboch smeroch, čo je obrovská škoda.

WWE 2K20

Ak by bol nový wrestlingový ročník vydaný ako paródia, zvládol by to na výbornú. Nepreháňame. Vezmi si pukance, otvor kolu a pozri si video nižšie – zábava je zaručená. Tvorcovia z 2KGames to však s WWE 2K20 myslia smrteľne vážne a za totálny odpad a nedorobok sa od hráčov neboja vypýtať 60 eur.

Absurdné pohyby, preskakujúce textúry, kolízia s objektmi, chýbajúce končatiny alebo rovno celá tvár zápasníkov, zasekávanie v lanách, postavy miznúce pod ringom…. Mohli by sme pokračovať, ale nemá to veľký význam. Výraz „bugfest“ je pre WWE 2K20 prudko nedostačujúci a je až zarážajúce, ako sa niečo v takom zlom technickom stave vôbec mohlo dostať do obchodných regálov.

Anthem

Smutným víťazom nášho rebríčka je online strieľačka Anthem, ktorá začiatkom roka len potvrdila to, čo mnohí tušili ešte pred jej vydaním – Anthem je absolútne zbytočná hra a dokazuje, že kedysi slávne herné štúdio BioWare je definitívne mŕtve. S vývojom hry tvorcovia začali prakticky okamžite po vydaní Mass Effect 3 a titul počas vývoja sprevádzalo množstvo problémov.

Prečítaj si aj
November ako herný megasviatok. Priprav sa na nádielku, ktorá ti nedá ani minútu voľna

Dva roky od začiatku prác projekt opustila ikona štúdia, Casey Hudson, len aby sa k nemu o pár mesiacov pridal hlavný scenárista David Gaider, ktorý mal na starosť scenár hry. Anthem počas vývoja tvorcovia opúšťali ako potápajúcu sa loď a podľa niektorých členov štúdia od začiatku nemal jasnú víziu a celý koncept hry sa neustále menil.

Napriek problematickému vývoju práce na hry napredovali a mesiac pred vydaním hry tvorcovia do sveta vypustili beta verziu, na ktorej si hráči mohli na vlastnej koži vyskúšať herné mechaniky. Servery padali, hra trpela celým zástupom bugov a naštvaní hráči masovo rušili predobjednávky.

Lavína kritiky bola predzvesťou blížiacej sa katastrofy, ktorú potvrdila finálna verzia hry. Anthem sa stal najhoršie hodnotenou hrou v histórii štúdia a okrem pár originálnych nápadov, napríklad v podobe lietania, neponúkol absolútne nič, čo by nebolo stokrát videné a hrané. Chrbtom sa k nemu otočili aj skalní fanúšikovia štúdia a dnes už ide o prakticky mŕtvu hru, ktorú od vypnutia serverov delí len hŕstka platiacich zákazníkov.