Peugeot nezaspal dobu a v elektrickom B-segmente je pripravený zabojovať o priazeň zákazníkov svojím žihadlom e-208, ktorý by sa mal vyrábať na Slovensku a konečne odhalil svoju cenovku. Tá príliš neprekvapuje a aj naďalej platí, že za eko sa poriadne pripláca.
Nový sub-kompakt od Peugeotu bol predstavený začiatkom roka na autosalóne v Ženeve, výkon i špecifické vlastnosti nového elektromobilu sú preto známe už dlhšie. Peugeot e-208 ponúkne výkon 100 kW pri krútiacom momente 260 Nm, z nuly na stovku to v športovom režime vytiahne za 8,1 sekundy.
Novinka sa nemusí hanbiť ani za dojazd na jedno nabitie, ktorý pri sprísnenej norme WLTP predstavuje 340 km. Pri parametroch menšieho hatchbacku sme pri dojazde možno dúfali v trocha vyššie číslo, vzhľadom na segment a plánované využitie však ide o štandard, ktorý by uraziť určite nemal.
Prečítaj si aj
Toto sú aktuálne najlacnejšie elektromobily na Slovensku
Automobil poháňa 50 kWh batéria s podporou 100 kW rýchlonabíjania a za 30 minút je možné doplniť až 8% celkovej kapacity. Peugeot, ako mnohí ďalší výrobcovia, zabezpečuje aj poskytovanie domácich nabíjacích staníc, tzv. Wallboxov, pri výkone 7,5kW je možné dosiahnuť 100 % za približne 7,5 hodiny.
Úplné nabitie z bežnej domácej zásuvky potrvá približne 16 hodín. Batéria je podľa výrobcu umiestnená pod podlahou, nedochádza teda k obmedzeniu batožinového priestoru vozidla. Peugeot zároveň na batériu poskytuje záruku až 8 rokov / 160 000 km so 70% zostatkovou kapacitou.
Poďme sa však už pozrieť na sľúbené ceny, za ktoré si u nás môžeš Peugeot e-208 zadovážiť. Žiadne veľké prekvapenie sa nekoná, keďže cena základnej verzie prekračuje hranicu 30 tisíc eur, pričom za najvyššiu GT verziu zaplatíš o štyri tisícky viac.
K dispozícii sú celkovo štyri verzie – Active (30 390 €), Allure (31 390 €), GT Line (32 690 €) a GT (34 690 €), ktoré sú vybavené rovnakou motorizáciou 136K, 50 kWh s identickým výkonom 100 kW. Rozdiely sa teda týkajú iba vybavenia a nájdeš ich na oficiálnej stránke predajcu. Peugeot si zároveň pripravil špeciálnu uvádzaciu zľavu 1 400 €, ktorá v cene uvedených vyššie nie je zohľadnená.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP