Nemecké Porsche, ktoré patrí do koncernu Volkswagen, aktuálne rieši závažnú softvérovú chybu. Ako uvádza automobilka na svojom webe, Porsche zvoláva do servisu elektromobily Taycan po celom svete.

Nemecká prémiová automobilka sa v uplynulých týždňoch stretla v USA s niekoľkými prípadmi, kedy elektrické Porsche Taycan z ničoho nič stratilo výkon počas toho, ako s ním majiteľ bežne jazdil.

Vyšetrovanie ukázalo, že sa jedná o softvérový problém, ktorý dokáže vyriešiť jedine aktualizácia priamo v servise. Portál Bloomberg včera uviedol, že automobilka bude podľa všetkého zvolávať do servisu elektromobily Taycan po celom svete a dnes je to už oficiálne.

Porsche

Porsche na svojom webe uviedlo, že čoskoro bude kontaktovať majiteľov luxusného nemeckého elektromobilu, aby navštívili autorizovaný servis kvôli aktualizácii softvéru. Týkať sa to má viac ako 43 000 kusov klasického Taycanu aj Taycanu Cross Turismo, ktoré boli vyrobené v rokoch 2020 a 2021.

NEPERHLIADNI
Taycan, Model S a Audi e-Tron GT. Konečne vieme, kto vyhral epický súboj najvýkonnejších elektromobilov sveta

Porsche na svojom webe dodáva, že majitelia sa nemusia báť ďalej používať svoj elektromobil, všetko je plne funkčné, akurát v niektorých prípadoch môže hroziť, že nebudú mať k dispozícii plný výkon.

Softvérové chyby sú čím ďalej častejšie

Každá zvolávačka do servisu je nepríjemná, ako pre majiteľa, tak aj pre automobilku. Dnešné automobily a predovšetkým elektromobily sú už preplnené technológiami, ktoré riadi softvér. Softvérové chyby sú ta čoraz bežnejšie, no niektoré z nich zvládnu automobilky opraviť skrz OTA aktualizáciu.

Porsche

Niekedy je však návšteva servisu nutná, no Porsche nie je jedná automobilka, ktorá takéto niečo musela podniknúť. Spomenúť môžeme nedávnu zvolávačku Tesly, ktorá stiahla do servisu 135 000 vozidiel Model S a Model X, ktorým hrozilo zlyhanie multimediálnej dotykovej obrazovky. Ako sme informovali, problém však nebol so samotnou obrazovkou, ale s eMMC pamäťou v čipe Nvidia Tegra 3, ktorému by v týchto rokoch mala končiť životnosť.

Zvolávačka do servisu rozhodne nerobí dobré meno žiadnej automobilke, nieto ešte mladej značke, ktorá navyše patrí pod krídla ostrieľaného Volva. Polestar 2 sa v Európe predáva už nejaký piatok, no majitelia po pár dňoch používania hlásili niekoľko technických problémov.

Screenshot / Polestar Forum

Po pár kilometroch začali vozidlá vypisovať na displeji rôzne varovné hlášky, v niektorých prípadoch sa dokonca elektromobil prepol do núdzového režimu. Najextrémnejšími prípadmi boli tie, kedy sa stal Polestar 2 úplne nepojazdný a jedinou možnosťou bol odťah do servisu.

Poškodení majitelia dostávali zo servisov rôzne stanoviská o chybe, niektorým povedali, že problém nastal na protiprepäťovej ochrane a oprava bude blesková, iným bolo na rovinu oznámili, že problém je závažnejší a bude nutné vymeniť niekoľko súčiastok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom