Ďalší kontroverzný krok Tesly. Model 3 predáva so starými batériami za ešte vyššiu cenu
Americká automobilka Tesla začala predávať „Demo“ verzie svojho Modelu 3. Ako informuje portál InsideEVs, Testovacie modely môžu mať namontovanú batériu až z roku 2017 a tým pádom majú aj podstatne nižší dojazd.
Väčšina predávaných vozidiel je jazdených a niektoré z nich majú na svojom palubnom počítači stovky kilometrov. Autá teda nie sú nové a podľa informácií boli niektoré vyrobené až v roku 2017.
Túto informáciu samozrejme Tesla na svojom webe uvádza, pretože „demo“ modely majú oproti novým vozidlám nižší dojazd. V niektorých prípadoch môže byť hodnota dojazdu oproti novému autu nižšia až o 12 %, píše Electrek.
1/2 New thread. TSLA is selling “Demo” ‘21 Long Range Model 3s with low miles, and a disclaimer that the battery was built in ‘17 and may be degraded by 12%. I put a ton of links in a thread that broke. Here’s the search criteria for the Bay Area: https://t.co/6Hh5wYkUEP pic.twitter.com/iY8beAlgxx
— Seth Horwitz (@Seth_Horwitz) December 20, 2021
Pokles dojazdu je samozrejme zapríčinený degradáciou batérie spôsobenou jej vekom. Takéto testovacie Modely 3 priamo od Tesly je možné kúpiť v niekoľkých štátoch v USA, alebo aj na Havaji.
Ceny sú paradoxne vyššie
Zaujímavosťou je, že ceny jazdených Modelov 3 priamo od Tesly sú vyššie než ceny nových vozidiel. Tak napríklad Model 3 z roku 2021 s nájazdom približne 1 100 km sa predáva za 56 600 €, no cena úplne novej Tesly Model Long Range s pohonom všetkých štyroch kolies je iba 45 000 €.
Vyššiu cenu testovacej Tesly pripisujú tomu, že toto auto si môže zákazník ihneď odniesť z predajne, zatiaľ čo na novú Teslu Model 3 sa aktuálne čaká viac než rok.
Otázne je, či automobilka poskytuje k týmto vozidlám rovnakú záruku ako na elektromobily nové. Štandardne je totiž záruka na batériu 8 rokov, alebo 160 000 km. Ak sa záruka na Modely 3 s batériou z roku 2017 ráta od roku výroby, zákazníci sú o časť záruky poriadne ukrátení.
Batérie vykazujú skvelú životnosť
Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo.
Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci hádžu do koša „superpotravinu“: Znižuje tlak, chráni kosti a spomaľuje starnutie
Slováci objavili rýchly spôsob, ako sa zbaviť dlhov. Veritelia často nedostanú vôbec nič
Mrazivá predpoveď expertov: Ruská armáda sa poučila z chýb. Ukrajinu čaká ešte väčšia deštrukcia
PRIESKUM: Nové prekvapenie na politickej scéne. Uhríkova Republika predbehla Hlas-SD, Smer zaostáva za Progresívcami
Zlomená panva a rozdrvená tvár. Lekári varujú pred najnebezpečnejším zvykom Slovákov v aute
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP