Ďalší kontroverzný krok Tesly. Model 3 predáva so starými batériami za ešte vyššiu cenu
Americká automobilka Tesla začala predávať „Demo“ verzie svojho Modelu 3. Ako informuje portál InsideEVs, Testovacie modely môžu mať namontovanú batériu až z roku 2017 a tým pádom majú aj podstatne nižší dojazd.
Väčšina predávaných vozidiel je jazdených a niektoré z nich majú na svojom palubnom počítači stovky kilometrov. Autá teda nie sú nové a podľa informácií boli niektoré vyrobené až v roku 2017.
Túto informáciu samozrejme Tesla na svojom webe uvádza, pretože „demo“ modely majú oproti novým vozidlám nižší dojazd. V niektorých prípadoch môže byť hodnota dojazdu oproti novému autu nižšia až o 12 %, píše Electrek.
1/2 New thread. TSLA is selling “Demo” ‘21 Long Range Model 3s with low miles, and a disclaimer that the battery was built in ‘17 and may be degraded by 12%. I put a ton of links in a thread that broke. Here’s the search criteria for the Bay Area: https://t.co/6Hh5wYkUEP pic.twitter.com/iY8beAlgxx
— Seth Horwitz (@Seth_Horwitz) December 20, 2021
Pokles dojazdu je samozrejme zapríčinený degradáciou batérie spôsobenou jej vekom. Takéto testovacie Modely 3 priamo od Tesly je možné kúpiť v niekoľkých štátoch v USA, alebo aj na Havaji.
Ceny sú paradoxne vyššie
Zaujímavosťou je, že ceny jazdených Modelov 3 priamo od Tesly sú vyššie než ceny nových vozidiel. Tak napríklad Model 3 z roku 2021 s nájazdom približne 1 100 km sa predáva za 56 600 €, no cena úplne novej Tesly Model Long Range s pohonom všetkých štyroch kolies je iba 45 000 €.
Vyššiu cenu testovacej Tesly pripisujú tomu, že toto auto si môže zákazník ihneď odniesť z predajne, zatiaľ čo na novú Teslu Model 3 sa aktuálne čaká viac než rok.
Otázne je, či automobilka poskytuje k týmto vozidlám rovnakú záruku ako na elektromobily nové. Štandardne je totiž záruka na batériu 8 rokov, alebo 160 000 km. Ak sa záruka na Modely 3 s batériou z roku 2017 ráta od roku výroby, zákazníci sú o časť záruky poriadne ukrátení.
Batérie vykazujú skvelú životnosť
Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo.
Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Milované jedlá Slovákov rozkladajú mozgové bunky. Už po týždni sa objavujú výpadky pamäti
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Laserový štít je realitou: Izrael spustil Iron Beam, najpokročilejšiu zbraň sveta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP