Ďalší kontroverzný krok Tesly. Model 3 predáva so starými batériami za ešte vyššiu cenu
Americká automobilka Tesla začala predávať „Demo“ verzie svojho Modelu 3. Ako informuje portál InsideEVs, Testovacie modely môžu mať namontovanú batériu až z roku 2017 a tým pádom majú aj podstatne nižší dojazd.
Väčšina predávaných vozidiel je jazdených a niektoré z nich majú na svojom palubnom počítači stovky kilometrov. Autá teda nie sú nové a podľa informácií boli niektoré vyrobené až v roku 2017.
Túto informáciu samozrejme Tesla na svojom webe uvádza, pretože „demo“ modely majú oproti novým vozidlám nižší dojazd. V niektorých prípadoch môže byť hodnota dojazdu oproti novému autu nižšia až o 12 %, píše Electrek.
1/2 New thread. TSLA is selling “Demo” ‘21 Long Range Model 3s with low miles, and a disclaimer that the battery was built in ‘17 and may be degraded by 12%. I put a ton of links in a thread that broke. Here’s the search criteria for the Bay Area: https://t.co/6Hh5wYkUEP pic.twitter.com/iY8beAlgxx
— Seth Horwitz (@Seth_Horwitz) December 20, 2021
Pokles dojazdu je samozrejme zapríčinený degradáciou batérie spôsobenou jej vekom. Takéto testovacie Modely 3 priamo od Tesly je možné kúpiť v niekoľkých štátoch v USA, alebo aj na Havaji.
Ceny sú paradoxne vyššie
Zaujímavosťou je, že ceny jazdených Modelov 3 priamo od Tesly sú vyššie než ceny nových vozidiel. Tak napríklad Model 3 z roku 2021 s nájazdom približne 1 100 km sa predáva za 56 600 €, no cena úplne novej Tesly Model Long Range s pohonom všetkých štyroch kolies je iba 45 000 €.
Vyššiu cenu testovacej Tesly pripisujú tomu, že toto auto si môže zákazník ihneď odniesť z predajne, zatiaľ čo na novú Teslu Model 3 sa aktuálne čaká viac než rok.
Otázne je, či automobilka poskytuje k týmto vozidlám rovnakú záruku ako na elektromobily nové. Štandardne je totiž záruka na batériu 8 rokov, alebo 160 000 km. Ak sa záruka na Modely 3 s batériou z roku 2017 ráta od roku výroby, zákazníci sú o časť záruky poriadne ukrátení.
Batérie vykazujú skvelú životnosť
Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo.
Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
Dobije autu tisíce kilometrov ročne zadarmo. Mercedes vyvinul solárny lak, ktorý predĺžuje dojazd
Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde"
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bylinka z tvojho letného šalátu ničí rakovinové bunky. Odborníčka hovorí o prírodnej zbrani proti smrteľným ochoreniam
Kto v živote nepracoval, ten nedostane dôchodok. Bude musieť vyžiť z 271,90 eura mesačne
Hodnota až 5 000 eur: Za túto dvojeurovku si môžeš kúpiť auto či luxusnú dovolenku, prehľadaj svoje zásoby
Ruská loď v plameňoch: Ukrajinské drony udreli tesne pred summitom Trump–Putin
Rokovanie na Aljaške: Putina privítali Trump, bombardéry a spŕška otázok novinárov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP