Dlho očakávaný elektrický športiak Tesla Roadster bude doslova raketa na kolesách. Potvrdil to dokonca aj samotný Elon Musk v komentári pod jedným príspevkom na sociálnej sieti Twitter. Na túto zaujímavosť upozornil portál Teslarati.
Najlepšie zrýchľujúce sériovo vyrábané auto na svete tento rok ešte neuvidíme. Ako sme ťa informovali, sériová výroba Tesly Roadster sa odkladá až na rok 2022, no Musk nás v tomto smere nenechal zúfať a opäť poodhalil informáciu, kvôli ktorej si hovoríme, že sa ten rok navyše určite oplatí čakať.
New Roadster is part rocket
— Elon Musk (@elonmusk) January 28, 2021
Po predstavení facelifotvaného Modelu S, ktorý prináša aj novú verziu pohonu Plaid+, ostali fanúšikovia v nemom úžase. Vynovený Model S s tromi elektromotormi dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 2,1 sekundy. Takúto hodnotu by mal dosahovať aj model Tesla Roadster, otázkou preto je, v čom bude športiak iný oproti najvýkonnejšiemu elektrickému sedanu.
Raketový pohon v aute skutočnosťou
Už dávnejšie sa hovorilo, že Tesla Roadster by mohla dostať raketový pohon používaný pri raketách SpaceX a Musk na Twitteri potvrdil, že skutočne príde verzia, ktorá bude disponovať tryskami okolo auta. Tesla Roadster bude teda čiastočne raketa na kolesách a mala by tiež dokázať „tak trocha lietať“. Tú druhú časť vety však treba brať samozrejme s nadsázkou.
A little
— Elon Musk (@elonmusk) January 28, 2021
Nečakaj však žiadne šľahajúce plamene zo zadnej časti auta. „Raketovým pohonom“ sa v tomto prípade myslí technológia stlačeného vzduchu, ktorý SpaceX používa na manévrovanie vo vesmíre či korigovanie rakety pri jej pristávaní, informuje InsideEVs.
Tesla Roadster dostane podobné trysky okolo celého auta a špeciálnu nádržou na stlačený vzduch. Trysky budú následne pomáhať pri zrýchlení, brzdení a hlavne v zákrutách. Ak si si teda kládol otázku, či sa Tesla Roadster ešte vôbec oplatí niekomu kúpiť, raketový prídavný balík by mal byť jasným dôkazom, že sa oplatí a aj oproti Plaid+ verzii Modelu S bude Roadster ešte prelomovejší.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
