Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Len pred pár hodinami sme ťa informovali o tom, že od dnešného dňa sa môžeš registrovať na nové dotácie pre elektromobily a plug-in hybridy. Nový dotačný program prešiel oproti tomu prechádzajúcemu menšími zmenami, ktoré uvítajú viacerí záujemcovia o kúpu nového elektrického vozidla.

Výška dotácie závisí od druhu vozidla. Na elektrické je vyčlenených 8 000 € a na plug-in hybrid 5 000 €. V každom prípade je však potrebné dodržať pár podmienok. Jednou z nich je napríklad maximálna hodnota elektromobilu, ktorá nemôže byť vyššia ako 50 000 € vrátane DPH. Ďalej musí ísť o úplne nové vozidlo, ktoré ešte nebolo nikdy registrované a jeho vlastníkom musíš byť minimálne 2 roky.

Dotáciu dostaneš aj na Teslu

Novinkou je fakt, že dotáciu dostaneš aj na elektromobil zakúpený zo zahraničia, čo otvára dvere záujemcom o elektromobily značky Tesla. Na základe tejto skutočnosti zareagovala aj samotná automobilka, ktorá na svojej oficiálnej stránke spustila konfigurátor vozidiel pre Slovensko. Navyše aj na stránke výrobcu sa nachádza informácia, že na vozidlo vieš dostať dotáciu.

Pre Slovákov je k dispozícii plnohodnotný konfigurátor, kde si môžeš vybrať z diskov, farieb či prevedenia interiéru. Nechýba ani možnosť priplatiť si za autopilota. Tesla na svojej stránke taktiež informuje, že dodanie nového vozidla je v prípade kúpy naplánované na začiatok roka 2020. Pre vozidlo je však potrebné ísť až do Holandska.

Pozor na cenové obmedzenie

Momentálne je pre slovenský trh dostupný len základný Model 3 kvôli cenovému limitu, ktorý je pre získanie dotácie dôležitý. Žiaľ, dotácia sa nebude vzťahovať na dve najvyššie verzie, nakoľko všetky ceny v konfigurátore sú uvádzané bez DPH. Maximálna povolená suma na získanie dotácie preto predstavuje 41 666,67 € bez DPH.

V skutočnosti však slovenský zákazník využije konfigurátor len na výber farby a prevedenia interiéru vzhľadom na cenové obmedzenie. Základný Model 3 vychádza na 40 380 €. Ak pripočítame príplatkovú farbu za 900 €, dostaneme sa na sumu 41 280 €. Čierno-biele prevedenie stojí taktiež 900 €, takže zákazník si musí vybrať, či zainvestuje do inej farby alebo si ponechá základnú bielu, no s iným interiérom.

Výber kolies nebude možný, nakoľko iná verzia stojí až 1 500 € a taktiež môžeš zabudnúť aj na autopilota, ktorého cena je až 5 300 €. Počítať treba aj s poplatkom vo výške 880 € za dokumentáciu, ktorý je už zahrnutý v cene. Taktiež je potrebné uhradiť rezervačný poplatok 1 000 €, ktorý je plne refundovateľný.

Rôzne spôsoby úhrady DPH

Pri kúpe nového vozidla zo zahraničia sa môžeš stretnúť s viacerými spôsobmi úhrady DPH. Napríklad v Nemecku to funguje takým spôsobom, že uhradíš najskôr nemeckú DPH, po prihlásení slovenskú a na základe príslušných dokladov si vypýtaš od predajcu vrátenie nemeckej DPH.

Po správnosti by to však malo fungovať tak, že v krajine predaja kupuješ vozidlo bez DPH, pričom DPH platíš až v krajine prihlásenia vozidla. V tomto prípade je to Slovensko, takže zaplatíš 20 % DPH vo výške 8 076 €. Kúpa Modelu 3 ťa preto vyjde na 48 456 € vrátane DPH. Po odpočítaní dotácie sa však dostaneš na finálnu cenu 40 456 €.

Alternatívy voči Modelu 3

Keď sa pozrieme na ďalšie elektromobily, ktoré sú dostupné na Slovensku v podobnej cenovej relácii, vychádzajú len štyri modely. Zvyšnú sú už príliš drahé alebo naopak výrazne lacnejšie.

Rozhodovať sa preto môžeš napríklad medzi mestským elektromobilom BMW i3s, ktorého cena začína od 42 600 €, silnejšou verziou Hyundaiu KONA Electric s cenou od 39 890 €, úplne novou Kiou e-Niro s cenou od 36 490 € alebo obľúbeným Nissanom LEAF e+ v silnejšej verzii s cenou od 43 930 €.

Zobraziť celú galériu (2)
Jeden z najobľúbenejších elektromobilov, Nissan Leaf budeš mať lacnejší až o 8 000 eur, SITA

Samozrejme každé vozidlo je výnimočné niečím iným a hlavne hodnoty výkonu či dojazdu sa líšia. Tesla Model 3 však zaujme hlavne tých, ktorí túžia vlastniť automobil od aktuálnej najskloňovanejšej značky, ktorej šéfuje Elon Musk a navyše je to hlavne Tesla, ktorá sa zaslúžila o vzostup elektromobilov.

[supsystic-tables id=152]

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú