ROZHOVOR: Neurobila by to žiadna iná automobilka. Tá istá Tesla je každý mesiac úplne iná
Tesla už nie je žiadna malá a neznáma automobilka. Na Slovensku máme stovky Tesiel a bezpochyby ide aj u nás o najpopulárnejšiu značku elektromobilov. Teslám sa dlhodobo venuje aj Jaroslav Kapšo, ktorý je taktiež zakladateľom spoločnosti DriveTesla.sk.
Okrem prenajímania Tesiel na rôzne príležitosti sa Jaroslav venuje aj dovozu a objednávaniu elektromobilov tejto značky, pričom ich každoročne Slovákom sprostredkuje celé desiatky. „Jairo“, ako ho prezývajú v kruhoch elektromobility, prezradil, aký model preferujú Slováci najviac a aj to, aké sú aktuálne rozdiely medzi jednotlivými Teslami vyrobenými v Číne a v Berlíne. Prezradil aj to, prečo je elektromobil z jednej fabriky každý mesiac „iný“. Takéto niečo nerobí žiadna iná veľká automobilka na svete.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ktorý model preferujú Slováci najviac
- Aké Tesly sa aktuálne na Slovensku dajú kúpiť
- Aké sú rozdiely medzi autami vyrobenými v Číne a v Berlíne
- Ktoré model je najlepší z hľadiska ceny/dojazdu
- Ako prebieha proces objednávania novej Tesly
- Koľko dokážeš ušetriť pri správnom postupe objednávky
Ktorý model Tesly aktuálne Slováci preferujú najviac?
Ak sa bavíme o objednávkach úplne nových áut, jednoznačne najpreferovanejší je Model Y. Z pohľadu trhu s elektromobilmi, z pohľadu úžitkových vlastností a ceny je to auto najlepšie.
Pomer cena/výkon je pri Modeli Y absolútne bezkonkurenčný, keď berieme ohľad na veľkosť auta, veľkosť kufra, jazdné vlastnosti a dojazd v porovnaní s cenou.
K dispozícii je dnes už niekoľko verzií Modelu Y, ktoré sa líšia veľkosťou či dokonca chémiou batérie. Aké sú rozdiely medzi týmito verziami?
Tá najpredávanejšia a zároveň najzaujímavejšia verzia je Tesla Model Y Long Range. Má najväčší dojazd, je to štvorkolka, má veľmi dobrú výbavu v porovnaní s väčšinou konkurenčných áut. Verziu Long Range si objednáva asi 80 % klientov.
Tieto verzie v minulosti pochádzali čisto z Číny, no odkedy sa otvorila fabrika v Berlíne, čiastočne sa verzie Long Range začali dodávať už aj z nemeckej fabriky. Tento rok začala aj výroba Modelu Y Performance a tie sa momentálne dodávajú iba z Berlína.
Potom máme ešte Teslu Model Y Standard Range, ktorá je ale trochu špecifická. Dlho sa totiž táto verzia ani neponúkala, no pár mesiacov dozadu sa znova začala ponúkať. Na Slovensku ale ešte nie je ani jeden Model Y Standard Range a v zahraničí sa začali dodávať prvé kusy.
Sú teda nejaké rozdiely v kvalite medzi čínskymi a nemeckými Teslami?
Pri Tesle je dôležitá jedna vec, ktorú, pokiaľ viem, ostatné automobilky ani nemajú. Tesla aktualizuje výrobu priebežne. To znamená, že reálne dve autá, medzi ktorými je rozdiel dva týždne pri výrobe, môžu byť iné a pritom pochádzajú z jednej fabriky.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké sú rozdiely medzi autami vyrobenými v Číne a v Berlíne
- Ako prebieha proces objednávania novej Tesly
- Koľko dokážeš ušetriť pri správnom postupe objednávky
- Či príde najbližšie mesiace Tesla konečne oficiálne na Slovensko
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Expert pre FonTech.sk: Slovensko je pre Netflix čiernou ovcou, rok 2025 prinesie tri hlavné zmeny
EXKLUZÍVNE: Kataster bol iba začiatok. Veľký útok nás ešte len čaká, nie sme na to pripravení
Odborník pre FonTech: Ovláda nás bez nášho vedomia. Slováci na internete podľahli veľkému nebezpečenstvu
Slovenka z NASA: Kolonizácia Marsu bude boj o prežitie. USA môže predbehnúť nečakaná krajina (ROZHOVOR)
Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené