Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Kalifornská Tesla už nejaký čas realizuje pilotnú produkciu vlastných batériových článkov 4680. Ako informoval Electrek, automobilka očakáva, že jej batériové články 4680 budú do konca roka lacnejšie ako tie, ktoré nakupuje od dodávateľov.
Batériové články formátu 4680 predstavujú nový formát batérií, ktorý bol vyvinutý spoločnosťou Tesla ešte v roku 2020. Tieto nové batériové články, by podľa Tesly mali mať výrazne nižšie výrobné náklady, väčší dojazd a rýchlejšie nabíjanie.
Konkurencia pre tradičných výrobcov
Pre Teslu je to veľká neznáma, pretože nikdy predtým vlastné batériové články nevyrábala. Týmto krokom automobilka išla vyslovene proti spoločnostiam ako LG, Panasonic a CATL, ktoré dodávajú batérie pre Teslu.
Aj napriek tomuto rozhodnutiu Tesla od spomínaných dodávateľov naďalej nakupuje neuveriteľné množstvo batérií a plánuje v tom pokračovať. Už dávnejšie na povrch presahujú informácie, že Tesla má problémy s výrobou článkov 4680, a to ako s nábehom výroby, tak aj s cenou a výkonom článkov.
Podľa aktuálnych informácií produkcia batériových článkov 4680 vzrástla približne o 18 %, čo by malo postačovať na aktuálnu produkciu Cybertrucku. S postupným zvyšovaním objemu produkcie sa očakáva znižovanie výrobných nákladov.
Navyšovanie produkcie Cybertrucku
Tesla verí, že jej vlastné články 4680 porazia do konca roka batérie od konkurenčných dodávateľov čo sa týka nákladov. Cieľom Tesly je do konca roka prekonať dodávateľské náklady na články na báze niklu.
Veľko objemová výroba batériových článkov je veľmi náročná a z počtu vyrobených Cybertruckov je zjavné, že Tesle sa darí zvyšovať objem produkcie nových batérií. Práve Cybertruck je jediným modelom Tesly, ktorý využíva batériové články 4680.
Už v minulosti Elon Musk potvrdil, že program batériových článkov 4680 sa zrodil z obavy, že s nárastom objednávok batériových článkov inými výrobcami automobilov by to vyvolalo veľký tlak na ceny u svojich dodávateľov. Zatiaľ sa zdá, že prvotné obavy sa nepotvrdili a s rozširovaním elektromobily sa primerane rozširuje aj výroba batériových článkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

