Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Kalifornská Tesla už nejaký čas realizuje pilotnú produkciu vlastných batériových článkov 4680. Ako informoval Electrek, automobilka očakáva, že jej batériové články 4680 budú do konca roka lacnejšie ako tie, ktoré nakupuje od dodávateľov.
Batériové články formátu 4680 predstavujú nový formát batérií, ktorý bol vyvinutý spoločnosťou Tesla ešte v roku 2020. Tieto nové batériové články, by podľa Tesly mali mať výrazne nižšie výrobné náklady, väčší dojazd a rýchlejšie nabíjanie.
Konkurencia pre tradičných výrobcov
Pre Teslu je to veľká neznáma, pretože nikdy predtým vlastné batériové články nevyrábala. Týmto krokom automobilka išla vyslovene proti spoločnostiam ako LG, Panasonic a CATL, ktoré dodávajú batérie pre Teslu.
Aj napriek tomuto rozhodnutiu Tesla od spomínaných dodávateľov naďalej nakupuje neuveriteľné množstvo batérií a plánuje v tom pokračovať. Už dávnejšie na povrch presahujú informácie, že Tesla má problémy s výrobou článkov 4680, a to ako s nábehom výroby, tak aj s cenou a výkonom článkov.
Podľa aktuálnych informácií produkcia batériových článkov 4680 vzrástla približne o 18 %, čo by malo postačovať na aktuálnu produkciu Cybertrucku. S postupným zvyšovaním objemu produkcie sa očakáva znižovanie výrobných nákladov.
Navyšovanie produkcie Cybertrucku
Tesla verí, že jej vlastné články 4680 porazia do konca roka batérie od konkurenčných dodávateľov čo sa týka nákladov. Cieľom Tesly je do konca roka prekonať dodávateľské náklady na články na báze niklu.
Veľko objemová výroba batériových článkov je veľmi náročná a z počtu vyrobených Cybertruckov je zjavné, že Tesle sa darí zvyšovať objem produkcie nových batérií. Práve Cybertruck je jediným modelom Tesly, ktorý využíva batériové články 4680.
Už v minulosti Elon Musk potvrdil, že program batériových článkov 4680 sa zrodil z obavy, že s nárastom objednávok batériových článkov inými výrobcami automobilov by to vyvolalo veľký tlak na ceny u svojich dodávateľov. Zatiaľ sa zdá, že prvotné obavy sa nepotvrdili a s rozširovaním elektromobily sa primerane rozširuje aj výroba batériových článkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

