Telekom odpovedá zákazníkom a vybavuje faktúry cez AI. Na Slovensku funguje špeciálny chatbot
Konverzační chatboti nie sú na internete žiadnou novinkou. Poskytujú možnosť pre automatizovanú komunikáciu s ľuďmi, ktorým môžu svojimi odpoveďami a radami pomôcť už za krátku chvíľu. Využíva ich mnoho webových stránok. Vlastného chatbota sa však rozhodol spustiť aj Telekom. Na webe operátora poskytuje pomoc zákazníkom a nedávno svoje možnosti rozšíril o ďalšiu novinku.
Každý, kto od začiatku júna navštívil web alebo aplikáciu Telekomu, si mohol všimnúť novinku v podobe virtuálneho asistenta, teda chatbota menom Olivia.
Automatizovaná komunikácia so zákazníkom pri takejto online podpore pritom dokáže vyriešiť viacero problémov a opraviť fungovanie služieb ešte skôr, ako by musela byť využitá pomoc ľudského operátora.
Chatbot Telekomu už dokáže preposielať elektronické faktúry
Olivia je dostupná nielen pre zákazníkov operátora ale aj pri hľadaní produktov a služieb v prípade nových klientov. Pri výbere vopred pripravených odpovedí ponúkne ďalšie možnosti, ktoré majú pomôcť ľuďom pri rozhodovaní napríklad s výberom novej služby alebo pri riešení technického problému.
Chatbot už pritom konverzoval s ľuďmi viac ako 4500-krát na webe a celkovo 3480-krát priamo v mobilnej aplikácii.
Nenechaj si ujsť
Telekom zvýšil rýchlosť pre optický a DSL internet. Predĺžil platnosť benefitov
„Chatbota sme naplno spustili začiatkom júna a v súčasnosti poskytuje informácie a technickú podporu na webe Telekom.sk a tiež v našej Telekom aplikácii. Hlavnou výhodou pre zákazníkov je možnosť rýchlo získať pomoc cez ponuku jednoduchých volieb.
„Okrem iného si takto môžu zákazníci nechať poslať aj elektrofonickú faktúru, čím sa tento úkon výrazne zjednodušil a zautomatizoval. Pritom žiadosť o preposielanie faktúry je jednou z najčastejších požiadaviek zákazníkov,“ vyjadril sa pre našu redakciu FonTech.sk Pavel Ďurík, hovorca pre korporátne záležitosti Telekomu.
Okrem vyššie spomínaných možností umožňuje Olivia po novom posielať klientom Telekomu aj elektronické faktúry priamo na ich emailové adresy. Už behom pár kliknutí tak môže Olivia preposlať faktúru do mailovej schránky.
Telekom túto možnosť do chatbota pridal na základe žiadostí zákazníkov len pred pár dňami. O2 a 4ka na Slovensku pri poskytovaní podpory zákazníkom využívajú online chat, v ktorom je klient priamo spojený s operátorom v stredisku. Orange využíva len kontaktný formulár, telefonickú linku alebo komunikáciu cez Messenger.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový iPhone 16e a ďalšie technologické vychytávky v ponuke Orangeu
Slováci ich milujú, teraz sú ešte lepšie a za zlomok ceny. Toto sú noví králi mobilov v strednej triede
Obľúbený operátor vylepšil svoju kľúčovú službu. Mesačne ti dá peniaze či 30 GB dát (PREHĽAD)
Slováci v tom majú jasno: Toto je TOP 20 mobilov, ktoré kupujú najviac (PREHĽAD)
Obľúbený operátor masívne vylepšuje sieť. Státisíce Slovákom dá lepší a rýchlejší internet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci našli kľúč k liečbe smrteľnej choroby. Bežný minerál zachráni životy tisícok ľudí
Každý pokus o chudnutie bol utrpením. Manželia založili kliniku novej generácie, ktorá mení životy
Manipulácia je často súčasťou najužších vzťahov: Odborníčka radí, ako ju rozpoznať a brániť sa
Tajná služba varuje, Putin posilní útoky na Západ: „Rusko neprestane, len zmení svoj cieľ“
Dohoda o nerastoch je opäť na spadnutie. Trump však chce od Zelenského územné ústupky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Fosílne palivá môžu skončiť. V Číne objavili kľúčový prvok pre čistú energiu, majú ho milióny ton
- Sovieti boli krok od katastrofy, rovnakú techniku používajú aj dnes. Gagarin ani Tereškovová nemuseli prežiť
- Pre profíkov aj hobby športovcov: Toto je TOP 8 smart hodiniek na trhu
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Luxusnej automobilke ostali oči pre plač. Čaká stratu až 85 % zákazníkov, jej elektromobil vysmiali
-
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- 90 % zariadení by nevyhovovalo. Brusel chcel Slovákom zdražieť vykurovacie systémy, neuniesol kritiku
- Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
- Už teraz menia vojnu. Ukrajina nasadila do boja „nové“ zbrane od EÚ, toto všetko dokážu
- Pre profíkov aj hobby športovcov: Toto je TOP 8 smart hodiniek na trhu
-
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Pre profíkov aj hobby športovcov: Toto je TOP 8 smart hodiniek na trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- 90 % zariadení by nevyhovovalo. Brusel chcel Slovákom zdražieť vykurovacie systémy, neuniesol kritiku
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
Dopyt po AI čipoch láme rekordy. TSMC rastie a expanduje do USA
Čiastočne pokryje straty ruského plynu. Slovensko rozbieha biometánovú výrobu
Obyvatelia slovenského mesta dýchajú toxíny. Úrady mlčia, politická strana podala trestné oznámenie
Investori menia stratégiu. Štátne dlhopisy v Číne strácajú hodnotu
Predaj áut v Číne prudko vzrástol. Za všetkým stojí jeden prekvapivý faktor
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci našli kľúč k liečbe smrteľnej choroby. Bežný minerál zachráni životy tisícok ľudí
Každý pokus o chudnutie bol utrpením. Manželia založili kliniku novej generácie, ktorá mení životy
Manipulácia je často súčasťou najužších vzťahov: Odborníčka radí, ako ju rozpoznať a brániť sa
Tajná služba varuje, Putin posilní útoky na Západ: „Rusko neprestane, len zmení svoj cieľ“
Dohoda o nerastoch je opäť na spadnutie. Trump však chce od Zelenského územné ústupky
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené