Takto sa postavila Bratislava k zdieľaným elektrickým kolobežkám. Mala niekoľko podmienok
Ako už iste vieš, tak prvú službu zdieľaných kolobežiek na Slovensku spustil start-up Mint. Služba je aktuálne dostupná v Bratislave, pričom zapožičanie funguje pomocou bezplatnej aplikácie. Mint má do budúcna ambície expandovať aj do ďalších miest, pričom dôležité budú aj rokovania s ich zástupcami.
Cieľom Mintu je znížiť vyťaženosť ciest a vytvoriť nový spôsob prepravy, ktorý má byť dostupnejší a pohodlnejší, ako mestská hromadná doprava, či taxi služby. Mint spustil svoju službu v Bratislave, ktorá je dosť preplnená a v súčasnosti zažíva dokonca viacero dopravných obmedzení kvôli výstavbe obchvatu, či novej autobusovej stanice.
Okrem dostatočného množstva financií je pri spustení podobnej služby potrebné aj oslovenie zástupcov mesta v ktorom má služba fungovať, aby sa nastavili podmienky vhodné pre obe strany. Predstavitelia spoločnosti Mint sa pre FonTech.sk vyjadrili, že jediné, čo výhradne chceli absolvovať pred spustením služby, bolo stretnutie so zástupcami hlavného mesta.
„Začiatkom leta oslovila magistrát spoločnosť Softgate s.r.o., ktorá prevádzkuje službu zdieľaných kolobežiek so zámerom projekt v meste pilotne otestovať. Pre tento účel spoločnosť uviedla v testovacej prevádzke 50 kolobežiek, ktoré umiestnila vo verejných priestoroch v centre mesta, pričom mesto sa na tomto projekte nijakým spôsobom finančne nepodieľa,“ uviedol pre FonTech.sk hovorca hlavného mesta Mgr. Peter Bubla.
Do konca testovacieho obdobia má byť v Bratislave dostupných približne 300 kusov kolobežiek, pričom v budúcnosti je na pláne ich obmena zo súčasného modelu Ninebot KickScooter by Segway na iný, ktorý zatiaľ nie je špecifikovaný. Kolobežky musia byť vybavené rôznymi systémami, ktoré ich chránia pred odcudzením a monitorujú ich polohu pomocou GPS. Systémy vedia dokonca rozoznať, či je kolobežka zaparkovaná alebo či leží pohodená na zemi.
Prvé dni od spustenia boli zaznamenané aj viaceré pokusy o krádež, ktoré sa však skončili neúspešne vďaka rýchlym a pohotovým zákrokom polície.
Mikro-mobilita sa stáva čoraz dôležitejšou súčasťou dopravy hlavne v preplnených mestách. Práve elektrické kolobežky by mohli hrať dôležitú úlohu v dnešnom rýchlo rozvíjajúcom svete a uvedomuje si to aj bratislavský magistrát.
„V každom prípade nový trend mikrodopravy si uvedomujeme a ako mesto chceme podporovať zdieľané formy dopravy, či už ide o kolobežky, bicykle, či autá. Zároveň takúto spoluprácu vieme využiť aj ako zdroj cenných dát využiteľných napríklad pri lepšom plánovaní rozvoja cyklotrás,“ povedal Mgr. Peter Bubla.
Na prevádzkovanie zdieľaných kolobežiek nie sú potrebné žiadne licencie, či špeciálne povolenia, no mesto malo aspoň pár požiadaviek, ktoré musí Mint spĺňať.
„Smerovali sme najmä k tomu, aby používanie kolobežiek bolo bezpečné pre všetkých, aby boli správne zaparkované a neprekážali chodcom a iným účastníkom premávky. Zástupcom spoločnosti sme ozrejmili, aká je naša predstava a čo by sme boli radi, aby dodržali.
Zároveň sme odporučili, aby nedovolili parkovanie v úzkych uliciach alebo aby obmedzili rýchlosť v pešej zóne na 10 km za hodinu,“ dodal pre FonTech.sk hovorca hlavného mesta Mgr. Peter Bubla.
Ako sme už informovali v samostatnom článku, tak používanie je veľmi jednoduché a funguje pomocou bezplatnej aplikácie. Po registrácii je nutné naskenovať QR kód, ktorý sa nachádza na každej kolobežke a po odomknutí kolobežky je možné ju využívať. Kolobežku je možné zaparkovať kdekoľvek v rámci centra mesta, no vhodné miesta sa zobrazujú aj priamo v aplikácii.
Ceny sú rovnaké ako pri konkurenčných službách v okolitých krajinách, no na každodenné využívanie sú kolobežky príliš drahé. V našom teste sme prešli 500 metrov, ktoré nás vyšli na 1,75 €. Využitie vidíme skôr u turistov, prípadne pri potrebe súrneho krátkeho presunu v rámci centra mesta.
Plusom zdieľaných kolobežiek Mint je fakt, že za nimi stojí slovenská spoločnosť, ktorá sa nebráni v budúcnosti expanzii aj do ďalších miest, mínusom je aplikácia, ktorá by si zaslúžila aktualizáciu, nakoľko nie vždy pracuje tak ako má. Časom sa možno dočkáme aj väčšieho počtu kolobežiek, či nižších cien, ktoré by prilákali ešte väčší počet používateľov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci prestali kupovať drahé mobily. Tento smartfón za pár šupov kupujú viac než nový iPhone
Netflix má nový globálny hit. Temnej kriminálke podľahli aj Slováci
Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
EXKLUZÍVNE: Koľko v realite zarábajú slovenskí IT-čkari? Vieme, kde dostaneš až 14 000 € mesačne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď na západnom Slovensku: Poľovníci ho spozorovali pri známom pamätníku
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
- SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
SPP má plán na zimu. Plyn nebude chýbať ani počas krízy
Jadrová energia pre AI. Meta uzatvára zásadnú dohodu na 20 rokov
Európske automobilky bojujú o prežitie. Čína a clá ich dusia
Airbus je v hre o gigantickú zákazku. Čína uvažuje o nákupe až 500 lietadiel
Pokles o tisíce áut a hromadné prepúšťanie. Volvo má za sebou náročný mesiac
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medveď na západnom Slovensku: Poľovníci ho spozorovali pri známom pamätníku
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené