Vyšetrovanie smrteľnej nehody Tesly potvrdilo, že tesne pred nárazom Autopilot zrýchlil a zmenil smer
Na Teslu sa toho v poslednej dobe valí čoraz viac. Časté havárie a dokonca aj finančné problémy určite neznejú dobre. Aby toho nebolo málo, vyšetrovanie smrteľnej nehody z marca potvrdilo, že Autopilot mal pred nárazom zmeniť smer a zrýchliť.
Konkrétne 23. marca inžinier spoločnosti Apple, Wei Huang, podľahol zraneniam v nemocnici po tom, čo s vozidlom Tesla Model X narazil do bezpečnostnej bariéry v rýchlosti viac než 110 km/h. Náraz spôsobil odtrhnutie prednej časti a následný požiar.
Autopilot a ľahostajnosť vodičov
Hneď po nehode začalo intenzívne vyšetrovanie Národnou radou pre bezpečnosť dopravy (NTSB), ktoré nedávno prinieslo prvé závery. Vyšetrovanie ukázalo, že vodičove ruky boli detekované na volante minútu pred nárazom len polovicu času. Tesne pred nárazom ich vodič takisto nemal položené na volante. Ľahostajnosť vodiča potvrdzuje aj fakt, že počas 15 minút bol upozornený, aby položil ruky na volant celkovo trikrát.

Vozidlo bolo vybavené adaptívnym tempomatom, automatickou zmenou smeru a išlo rýchlosťou približne 100 km/h (osem sekúnd pred haváriou). Sekundu neskôr začalo auto meniť smer doľava a postupne zrýchlilo na viac než 110 km/h. Následne auto vrazilo do bezpečnostnej bariéry, čo spôsobilo značné škody a požiar. Na to ešte doň zozadu narazili ďalšie dve idúce vozidlá.

Nenechaj si ujsť!
Tesla prišla o desaťtisíce objednávok Modelu 3
Tesla sa k tejto predbežnej správe odmietla vyjadriť a len zopakovala to, čo povedala aj v marci. Bezpečnostná bariéra bola poškodená už predtým, čo malo tiež podiel na tom, že havária skončila tragédiou. Navyše mal vodič pred nárazom asi 5 sekúnd času a 150 m dráhy, aby dokázal včas zareagovať. Poškodenie bariéry potvrdilo aj vyšetrovanie NTSB.
Neustále sa opakujúce výzvy
Istý podiel na tom má aj nepozornosť samotného vodiča, ktorý riadeniu vozidla nevenoval dostatočnú pozornosť. Automobilka Tesla neustále vyzýva svojich zákazníkov, že Autopilot je len asistentom a jeho úlohou nie je úplné prebratie riadenia. Napriek tomu sú k tomu ľudia ľahostajní a myslia si opak.

Pozornosť si určite zaslúžia aj samotné batérie. Bohužiaľ, pri mnohých nehodách došlo k ich vznieteniu. Aj keď sú chladené kvapalinou a pri náraze je ich napájanie prerušené, lítium-iónové články nie sú veľmi vhodné do tohto segmentu. Stačí totiž len malé poškodenie ich obalu a hrozí výbuch. A teraz si predstav, že Model S 85 ich má 7 104. Cieľom inžinierov by tak malo byť aj hľadanie rôznych alternatívnych zdrojov energie, ktoré by toto riziko eliminovali a prípadne priniesli ďalšie výhody v podobe väčšej kapacity a menších rozmerov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

