Vyšetrovanie smrteľnej nehody Tesly potvrdilo, že tesne pred nárazom Autopilot zrýchlil a zmenil smer
Na Teslu sa toho v poslednej dobe valí čoraz viac. Časté havárie a dokonca aj finančné problémy určite neznejú dobre. Aby toho nebolo málo, vyšetrovanie smrteľnej nehody z marca potvrdilo, že Autopilot mal pred nárazom zmeniť smer a zrýchliť.
Konkrétne 23. marca inžinier spoločnosti Apple, Wei Huang, podľahol zraneniam v nemocnici po tom, čo s vozidlom Tesla Model X narazil do bezpečnostnej bariéry v rýchlosti viac než 110 km/h. Náraz spôsobil odtrhnutie prednej časti a následný požiar.
Autopilot a ľahostajnosť vodičov
Hneď po nehode začalo intenzívne vyšetrovanie Národnou radou pre bezpečnosť dopravy (NTSB), ktoré nedávno prinieslo prvé závery. Vyšetrovanie ukázalo, že vodičove ruky boli detekované na volante minútu pred nárazom len polovicu času. Tesne pred nárazom ich vodič takisto nemal položené na volante. Ľahostajnosť vodiča potvrdzuje aj fakt, že počas 15 minút bol upozornený, aby položil ruky na volant celkovo trikrát.
Vozidlo bolo vybavené adaptívnym tempomatom, automatickou zmenou smeru a išlo rýchlosťou približne 100 km/h (osem sekúnd pred haváriou). Sekundu neskôr začalo auto meniť smer doľava a postupne zrýchlilo na viac než 110 km/h. Následne auto vrazilo do bezpečnostnej bariéry, čo spôsobilo značné škody a požiar. Na to ešte doň zozadu narazili ďalšie dve idúce vozidlá.
Nenechaj si ujsť!
Tesla prišla o desaťtisíce objednávok Modelu 3
Tesla sa k tejto predbežnej správe odmietla vyjadriť a len zopakovala to, čo povedala aj v marci. Bezpečnostná bariéra bola poškodená už predtým, čo malo tiež podiel na tom, že havária skončila tragédiou. Navyše mal vodič pred nárazom asi 5 sekúnd času a 150 m dráhy, aby dokázal včas zareagovať. Poškodenie bariéry potvrdilo aj vyšetrovanie NTSB.
Neustále sa opakujúce výzvy
Istý podiel na tom má aj nepozornosť samotného vodiča, ktorý riadeniu vozidla nevenoval dostatočnú pozornosť. Automobilka Tesla neustále vyzýva svojich zákazníkov, že Autopilot je len asistentom a jeho úlohou nie je úplné prebratie riadenia. Napriek tomu sú k tomu ľudia ľahostajní a myslia si opak.
Pozornosť si určite zaslúžia aj samotné batérie. Bohužiaľ, pri mnohých nehodách došlo k ich vznieteniu. Aj keď sú chladené kvapalinou a pri náraze je ich napájanie prerušené, lítium-iónové články nie sú veľmi vhodné do tohto segmentu. Stačí totiž len malé poškodenie ich obalu a hrozí výbuch. A teraz si predstav, že Model S 85 ich má 7 104. Cieľom inžinierov by tak malo byť aj hľadanie rôznych alternatívnych zdrojov energie, ktoré by toto riziko eliminovali a prípadne priniesli ďalšie výhody v podobe väčšej kapacity a menších rozmerov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Zápasník Conor McGregor odstúpil z prezidentskej kampane v Írsku. Prieskumy ukázali, že by prehral na plnej čiare
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Vlastný vchod, bar, sedenie a nerušený výhľad: Organizátori vypredaného koncertu Dara Doma predstavili exkluzívne lístky, vďaka ktorým sa budeš cítiť ako VIP
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- 2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP