Vyšetrovanie smrteľnej nehody Tesly potvrdilo, že tesne pred nárazom Autopilot zrýchlil a zmenil smer
Na Teslu sa toho v poslednej dobe valí čoraz viac. Časté havárie a dokonca aj finančné problémy určite neznejú dobre. Aby toho nebolo málo, vyšetrovanie smrteľnej nehody z marca potvrdilo, že Autopilot mal pred nárazom zmeniť smer a zrýchliť.
Konkrétne 23. marca inžinier spoločnosti Apple, Wei Huang, podľahol zraneniam v nemocnici po tom, čo s vozidlom Tesla Model X narazil do bezpečnostnej bariéry v rýchlosti viac než 110 km/h. Náraz spôsobil odtrhnutie prednej časti a následný požiar.
Autopilot a ľahostajnosť vodičov
Hneď po nehode začalo intenzívne vyšetrovanie Národnou radou pre bezpečnosť dopravy (NTSB), ktoré nedávno prinieslo prvé závery. Vyšetrovanie ukázalo, že vodičove ruky boli detekované na volante minútu pred nárazom len polovicu času. Tesne pred nárazom ich vodič takisto nemal položené na volante. Ľahostajnosť vodiča potvrdzuje aj fakt, že počas 15 minút bol upozornený, aby položil ruky na volant celkovo trikrát.
Vozidlo bolo vybavené adaptívnym tempomatom, automatickou zmenou smeru a išlo rýchlosťou približne 100 km/h (osem sekúnd pred haváriou). Sekundu neskôr začalo auto meniť smer doľava a postupne zrýchlilo na viac než 110 km/h. Následne auto vrazilo do bezpečnostnej bariéry, čo spôsobilo značné škody a požiar. Na to ešte doň zozadu narazili ďalšie dve idúce vozidlá.
Nenechaj si ujsť!
Tesla prišla o desaťtisíce objednávok Modelu 3
Tesla sa k tejto predbežnej správe odmietla vyjadriť a len zopakovala to, čo povedala aj v marci. Bezpečnostná bariéra bola poškodená už predtým, čo malo tiež podiel na tom, že havária skončila tragédiou. Navyše mal vodič pred nárazom asi 5 sekúnd času a 150 m dráhy, aby dokázal včas zareagovať. Poškodenie bariéry potvrdilo aj vyšetrovanie NTSB.
Neustále sa opakujúce výzvy
Istý podiel na tom má aj nepozornosť samotného vodiča, ktorý riadeniu vozidla nevenoval dostatočnú pozornosť. Automobilka Tesla neustále vyzýva svojich zákazníkov, že Autopilot je len asistentom a jeho úlohou nie je úplné prebratie riadenia. Napriek tomu sú k tomu ľudia ľahostajní a myslia si opak.
Pozornosť si určite zaslúžia aj samotné batérie. Bohužiaľ, pri mnohých nehodách došlo k ich vznieteniu. Aj keď sú chladené kvapalinou a pri náraze je ich napájanie prerušené, lítium-iónové články nie sú veľmi vhodné do tohto segmentu. Stačí totiž len malé poškodenie ich obalu a hrozí výbuch. A teraz si predstav, že Model S 85 ich má 7 104. Cieľom inžinierov by tak malo byť aj hľadanie rôznych alternatívnych zdrojov energie, ktoré by toto riziko eliminovali a prípadne priniesli ďalšie výhody v podobe väčšej kapacity a menších rozmerov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jeff Bezos o budúcnosti ľudstva: Prichádza éra bohatstva a slobody, do roku 2045 budú vo vesmíre žiť milióny ľudí
Rodina Patrika Tkáča ovláda majetok za 7 miliárd eur: „Dáta budú dôležitejšie ako peniaze. AI nám má dať čas a ten znamená slobodu“
Igor Matovič: „Oddnes si ideme vlastnou cestou. Pán Šimečka, vidíme sa po voľbách“
Bitcoin padá, odborník varuje: „Čaká nás finančný hurikán kategórie 5“
Slováci zalievajú čaj zle. Expertka odhalila 5 najčastejších chýb, jedna zvyšuje riziko rakoviny pažeráka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
-
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP