Takéto auto si ešte nevidel. Unikátny elektromobil, ktorý simuluje prevodovku, začali predávať na Slovensku
Hyundai dnes spustil oficiálny predaj nového IONIQ 5 N a konečne tak poznáme jeho slovenský cenník. Kórejský výrobca sa rozhodol zákazníkov nešetriť a prvé elektrické „N-ko“ má brutálne parametre.
IONIQ 5 N, prvý vysokovýkonný čisto elektrický model N z dielne Hyundai, je na Slovensku v predaji s cenovkou od 75 490 € s DPH. Ponúka 84 kWh akumulátor a pohon 4×4, výkon 478 kW (650 koní), maximálnu rýchlosť 260 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a množstvo unikátnych N technológií a funkcií pre dokonalý zážitok z jazdy.
Športový a agresívny dizajn exteriéru
IONIQ 5 N prichádza so športovo ladeným dizajnom a charakteristickými dizajnovými prvkami, ktoré sú typické pre ostré modely N. Prednej časti dominuje športový nárazník so 4 aktívnymi klapkami pre efektívnejšie chladenie a lepšie aerodynamické vlastnosti.
Predné prívody vzduchu sa zase starajú o účinnejšie chladenie bŕzd. Charakteristická červená linka, ktorú poznáme zo všetkých modelov N, sa v prípade IONIQ-u 5 N tiahne pozdĺž celého vozidla. Bočné prahy a lemy blatníkov sú lakované pre zjednotený farebný dojem z karosérie.
Zadný športový nárazník dopĺňa integrovaný difúzor a športový spojler pre optimalizovaný prietok vzduchu. Pod 21″ kovanými zliatinovými diskami kolies s pneumatikami Pirelli P Zero v rozmere 275/35 R21 nájdeme predné štvorpiestové strmene s priemerom kotúča 400 mm na prednej náprave a 360 mm na zadnej náprave. Brzdové strmene sú vyhotovené v oranžovej farbe s logom N.
„Primárnu brzdnú silu zabezpečuje rekuperačné brzdenie motorov, hydraulické brzdy v prípade potreby poskytujú dodatočnú brzdnú silu. Inžinieri Hyundai N navrhli tento jedinečný brzdový systém špeciálne pre model IONIQ 5 N, ktorý ponúka spomaľovaciu silu až 0,6 G – jednu z najvyšších v odvetví – len prostredníctvom rekuperačného brzdenia, ktoré zostáva zapojené aj pri aktivácii ABS s maximálnou brzdnou silou 0,2 G,“ dodáva automobilka.
Interiér prispôsobený zážitkom z dokonalej jazdy
Interiér novinky vychádza primárne z bežného IONIQ-u 5, avšak aj tu nájdeme dedikované N prvky. Nájdeme tu predné odľahčené, manuálne nastaviteľné, tzv. „škrupinové“ sedačky v kombinácii pravej kože s alcantarou a osvetleným logom N. Vyhrievanie je k dispozícii na všetkých sedadlách, novinkou je však ventilácia predných.
Športovým sedadlám sekunduje dedikovaný trojramenný športový volant čalúnený perforovanou kožou s ovládačmi režimu jazdy a voličom funkcie N Grin Boost (NGB). Nový IONIQ 5 N má pevnú stredovú konzolu s posuvnou lakťovou opierkou a bočnými opierkami pre nohy pre lepšie držanie tela v ostrých zákrutách.
Po vzore novej generácie modelu KONA tu nájdeme otočné držiaky pohárov a bezdrôtovú nabíjačku so zvýšeným nabíjacím výkonom 15 W. Kovové pedále či prahové lišty v dizajne N v ostrom elektrickom SUV taktiež nechýbajú.
Z hľadiska technológií je IONIQ 5 N vybavený digitálnym vnútorným spätným zrkadlom pre lepší výhľadu dozadu a novou generáciou ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), ktorý združuje integrovanú N navigáciu a N prístrojovú dosku – v oboch prípadoch s 12,3″ obrazovkami.
Infotainment novej generácie ccNC okrem dedikovaných N funkcií po novom ponúka aj služby bezdrôtového Apple CarPlay a Android Auto. Funkcia digitálneho kľúča Hyundai Digital Key 2 Touch funguje na báze technológie UWB, vďaka ktorej pri odomykaní alebo štartovaní už nie je potrebné prikladať svoj smartfón ku kľučke dverí alebo na nabíjaciu položku – telefón stačí mať celý čas vo vrecku.
Brutálny výkon a dojazd cez 400 km
IONIQ 5 N doslova vyráža dych svojimi výkonnostnými parametrami. Kombinovaný výkon v režime NGB narástol na 478 kW (650 k), vďaka ktorému IONIQ 5 N zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a krútiaci moment sa zastaví na hodnote 770 Nm.
Kapacita batérie sa zvýšila zo 77,4 kWh na 84 kWh, čo zaručuje dojazd na jedno nabitie podľa metodiky WLTP až 448 km. Tak ako v prípade bežného modelu IONIQ 5 trvá vďaka 800 V architektúre ultra-rýchle nabíjanie z 10 na 80 % kapacity iba 18 minút.
Použitie elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) na zadnej náprave umožňuje efektívnejšie rozdeľovať hnaciu silu medzi ľavé a pravé koleso. Novinkou je systém elektronicky riadených tlmičov, ktoré prešli vylepšením a ponúkajú okamžitú odozvu.
Zosilnený stĺpik riadenia poskytuje vyššiu tuhosť a lepšiu odozvu riadenia, a to aj vďaka špeciálne vyladenému elektrickému posilňovaču riadenia upevnenému na hrebeni. Úpravám sa nevyhla ani chladiaca sústava, ktorá po novom ponúka zväčšenú chladiacu plochu a účinnejšie chladenie.
Priplatiť si môžeš už len za strešné okno a lak
Cena modelu IONIQ 5 N vo výbave N Performance začína na 75 490 €. Zákazníci si môžu priplatiť už len za panoramatické strešné okno (1 200 €) a príplatkový farebný lak (760 €), resp. príplatkový matný lak (1 090 €). Prvé kusy IONIQ 5 N sa v slovenských predajniach objavia na jar 2024, avšak objednať si ho zákazníci môžu už dnes.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
Ukrajina uzavrela strategickú dohodu: Prvá transbalkánska dodávka plynu je realitou
Sajfa predal Toldo známemu hráčovi na trhu, slovenský trh pre tento biznis už nestačí
Reťazec TEDi sťahuje výrobok, ktorý obsahuje látky spájané s rakovinou: V predaji bol viac než rok, okamžite ho vráť
Nový džob Romany Tabakovej: Exposlankyňa bude asistentkou politika zo Smeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
Slovensko čelí digitálnej invázii. Týždenne nás napadnú tisíce kyberútokov
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP