Elektrifikácia naberá na tempe a motoristi už neriešia otázku či, ale kedy nahradia elektrické autá spaľovacie. Šéf automobilky BMW varuje, že príliš skoré vyradenie spaľovacích motorov klíme nijako neprospeje a prakticky z tohto ťahu nebude ťažiť absolútne nikto, o téme informuje InsideEVs.

CEO automobilky BMW, Oliver Zipse, sa na stretnutí poslaneckého klubu CSU v Bundestagu vyjadril k téme elektrifikácie. Podľa jeho by príliš skoré vyradenie spaľovacích motorov nebolo prospešné hneď z niekoľkých dôvodov.

Ako uvádza Teslarati, autá so spaľovacími motormi sú v Nemecku, ale aj v celej Európe ešte stále najpopulárnejším typom pohonu. Jedinou krajinou, kde už elektromobily dominujú nad spaľovákmi, je Nórsko.

Všetky ostatné krajiny to ale majú inak. Ak by im aj vlády dali čas 8 či 10 rokov na postupnú transformáciu, treba myslieť na to, že mimo Európy sú ďalšie trhy, ktoré sa zrejme nedokážu za takýto krátky čas na elektromobilitu pripraviť.

Svet sa musí prispôsobiť

Ak by totiž výrobcovia nemohli predávať svoje modely so spaľovacími motormi na tak veľkom trhu, aký je ten európsky, o spaľovacie autá by zrejme prišiel celý svet. Automobilkám ako BMW sa totiž neoplatí  vyrábať prémiové vozidlá pre pár vybraných trhov.

Bavorský výrobca áut spaľovákov drží zubami-nechtami. Tie ale šikovne kombinuje s elektromotorom a batériou, čím dosiahol v minulých mesiacoch rekordné predaje plug-in hybridných modelov.

BMW uviedlo, že v roku 2021 predali na celom svete 2,52 milióna vozidiel, čo bolo o 8,4 % viac ako v predchádzajúcom roku. Skupina tiež oznámila, že vlani predala 2,21 milióna vozidiel s logom BMW, čo predstavuje nárast o 9,1 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom a najviac v histórii tejto značky.

Najväčší posun však prišiel v oblasti elektrifikovaných plug-in vozidiel, ktorých BMW predalo oproti roku 2020 až dvojnásobne viac, informuje portál Electrek. Plne elektrických vozidiel zas predala až o 133 % viac, teda 103 855.

Michal Varga/FonTech

Takmer štvrtina vozidiel BMW a Mini predaných v Európe (23 %) boli buď hybridné, alebo plne elektrické autá, dodala automobilka. Pieter Nota, jeden z manažérov BMW, dodal, že rozbehnutie predaja elektrických áut bolo ich jasným cieľom.

Elektromobily neodmieta, no chce ich prirodzený nástup

Značka predala len za rok 2021 až 37 939 vozidiel typu iX3. To znamená, že celosvetovo takmer jedno z desiatich predaných SUV BMW X3 bolo elektrické a v roku 2022 spoločnosť očakáva ešte oveľa viac. Na trh totiž prichádza plne elektrické BMW iX, na ktorom prezentovali možnosť meniť farbu, ako aj nové BMW 7, X1 a napokon aj nový MINI Cooper SE.

BMW

Ešte zaujímavejšie predaje ukazuje práve MINI, keďže trojdverový Cooper si zvolí až tretina zákazníkov v elektrickej verzii s batériou. Medziročne si elektrické modely MINI prilepšili celosvetovo až o 98,2 %, predalo sa ich 34 851. Ešte má však čo robiť, aby dobehol napríklad Teslu, ktorá predala len v septembri 2021 a len v Európe až takmer 25 000 kusov Modelu 3.

„V roku 2022 chceme pokračovať v ziskovom raste a naďalej systematicky zväčšovať dojazd našich plne elektrických vozidiel,“ tvrdí Nota. Ako upozorňuje AutoWeek, tieto čísla nezahŕňajú modely i4 a iX, ktoré prišli na svet len nedávno a v roku 2022 môžu automobilke priniesť ešte oveľa viac.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú