Mladoboleslavská automobilka vstúpila minulý rok do sveta elektromobilov nenápadnou elektrickou verziou mestského modelu Citigo, ktorá mala vďaka štátnym dotáciám obrovský úspech aj na Slovensku. Podľa najnovších informácií, ktoré priniesol britský portál Autocar, je však elektrická aj spaľovacia verzia Citigo beznádejne vypredaná v celej Európe a automobilka jeho nástupcu nechystá.
Úspešné Citigo nástupcu nedostane
Škoda Citigo patrí medzi veľmi obľúbené mestské vozidlá, pričom jej popularita sa minulý rok s príchodom elektrickej verzie Citigo-e iV len znásobila.
Automobilka týmto modelom zbúrala akési predsudky voči mestským elektromobilom, keď ľudia tvrdili, že patria len do mesta a mimo neho sú stratené. Bol to zároveň model, ktorý po získaní dotácie 8000 € vychádzal s cenou na menej ako 12 000 €, čo je na elektromobil s dojazdom viac ako 250 km skutočne lákavá kombinácia. Viac sa už dozvieš v našej podrobnej recenzii.
Nie je preto prekvapením, že elektrické Citigo sa na Slovensku veľmi rýchlo vypredalo, pričom podobný scenár mali predaje vozidla aj v iných krajinách Európy.
O budúcnosti mestského „bratranca“ Volkswagenu Up sa však pochybovalo už nejaký ten piatok a tieto informácie najnovšie potvrdil aj šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey.
„Citigo je preč. Pokiaľ ide o Európu, sme vypredaní, pričom model nebude nahradený a nemáme v úmysle vyrábať v budúcnosti automobil tejto veľkosti.“
„Ak jedného dňa existovala verzia platformy MEB koncernu Volkswagen, ktorá by umožňovala výrobu menších automobilov než teraz, Škoda by svoj model priniesla, avšak o týchto plánoch informácie nemám“, uviedol Favey.
Česká automobilka pritom len začiatkom tohto týždňa predstavila svoje prvé elektrické SUV Škoda Enyaq iV, ktoré je zároveň prvým sériovo vyrábaným vozidlom na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) koncernu Volkswagen.
Favey uviedol, že tento model umožní značke popri plug-in hybridnej verzii modelu Superb, ktorý sme mali možnosť otestovať aj my a novej Octavie zúročiť rastúci dopyt po elektrifikovaných modeloch.
Prečítaj si tiež
Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq
U menších modelov sú elektrifikované verzie v nedohľadne
Podľa šéfa predaja a marketingu Škody však v dohľadnej dobe nemáme očakávať elektrifikované verzie menších modelov automobilky, pretože táto technológia by výrazne zvýšila ich cenu a urobila by ich pre svoje cieľové skupiny nedosiahnuteľnými.
„Je sporné, či je dobrý nápad mať napríklad plug-in hybridnú verziu modelu Scala. Je to technológia, ktorá je stále mimoriadne drahá a je preto potrebné si nájsť základňu, ktorá má kúpnu silu na to, aby si ju mohla dovoliť“, dodal Favey.
Okrem toho zatiaľ údajne neexistujú žiadne solídne plány pre elektromobil, ktorý bude nasledovať po Enyaqu. Škoda však pozorne sleduje zvyšujúci sa dopyt zákazníkov a flexibilita novej platformy MEB koncernu Volkswagen pre spoločnosť znamená, že vývoj nových modelov bude postupovať oveľa rýchlejšie ako pri spaľovákoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP