Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mladoboleslavská automobilka vstúpila minulý rok do sveta elektromobilov nenápadnou elektrickou verziou mestského modelu Citigo, ktorá mala vďaka štátnym dotáciám obrovský úspech aj na Slovensku. Podľa najnovších informácií, ktoré priniesol britský portál Autocar, je však elektrická aj spaľovacia verzia Citigo beznádejne vypredaná v celej Európe a automobilka jeho nástupcu nechystá.

Úspešné Citigo nástupcu nedostane

Škoda Citigo patrí medzi veľmi obľúbené mestské vozidlá, pričom jej popularita sa minulý rok s príchodom elektrickej verzie Citigo-e iV len znásobila.

Automobilka týmto modelom zbúrala akési predsudky voči mestským elektromobilom, keď ľudia tvrdili, že patria len do mesta a mimo neho sú stratené. Bol to zároveň model, ktorý po získaní dotácie 8000 € vychádzal s cenou na menej ako 12 000 €, čo je na elektromobil s dojazdom viac ako 250 km skutočne lákavá kombinácia. Viac sa už dozvieš v našej podrobnej recenzii.

Zobraziť celú galériu (0)
Michal Varga / FonTech

Nie je preto prekvapením, že elektrické Citigo sa na Slovensku veľmi rýchlo vypredalo, pričom podobný scenár mali predaje vozidla aj v iných krajinách Európy.

O budúcnosti mestského „bratranca“ Volkswagenu Up sa však pochybovalo už nejaký ten piatok a tieto informácie najnovšie potvrdil aj šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey.

„Citigo je preč. Pokiaľ ide o Európu, sme vypredaní, pričom model nebude nahradený a nemáme v úmysle vyrábať v budúcnosti automobil tejto veľkosti.“

„Ak jedného dňa existovala verzia platformy MEB koncernu Volkswagen, ktorá by umožňovala výrobu menších automobilov než teraz, Škoda by svoj model priniesla, avšak o týchto plánoch informácie nemám“, uviedol Favey. 

Česká automobilka pritom len začiatkom tohto týždňa predstavila svoje prvé elektrické SUV Škoda Enyaq iV, ktoré je zároveň prvým sériovo vyrábaným vozidlom na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) koncernu Volkswagen.

Favey uviedol, že tento model umožní značke popri plug-in hybridnej verzii modelu Superb, ktorý sme mali možnosť otestovať aj my a novej Octavie zúročiť rastúci dopyt po elektrifikovaných modeloch.

Prečítaj si tiež
Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq

U menších modelov sú elektrifikované verzie v nedohľadne

Podľa šéfa predaja a marketingu Škody však v dohľadnej dobe nemáme očakávať elektrifikované verzie menších modelov automobilky, pretože táto technológia by výrazne zvýšila ich cenu a urobila by ich pre svoje cieľové skupiny nedosiahnuteľnými.

„Je sporné, či je dobrý nápad mať napríklad plug-in hybridnú verziu modelu Scala. Je to technológia, ktorá je stále mimoriadne drahá a je preto potrebné si nájsť základňu, ktorá má kúpnu silu na to, aby si ju mohla dovoliť“, dodal Favey. 

Okrem toho zatiaľ údajne neexistujú žiadne solídne plány pre elektromobil, ktorý bude nasledovať po Enyaqu. Škoda však pozorne sleduje zvyšujúci sa dopyt zákazníkov a flexibilita novej platformy MEB koncernu Volkswagen pre spoločnosť znamená, že vývoj nových modelov bude postupovať oveľa rýchlejšie ako pri spaľovákoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú