Situácia vo Volkswagene je kritická. Podstúpil krok, ktorý nemá obdobu
Koncern Volkswagen v znepokojujúcom vývoji oznámil, že továreň v Zwickau, najväčší európsky závod na výrobu elektrických vozidiel, úplné zastaví výrobu hatchbackov Volkswagen ID.3 a Cupra Born do konca roka, informuje portál FutureCar.
Toto rozhodnutie nasleduje po dvojtýždňovej prestávke v októbri a zrušení tretej zmeny v novembri, čo poukazuje na pretrvávajúce problémy v oblasti ponuky a dopytu, ako sme informovali v samostatnom článku. Od nemeckého koncernu pritom nejde o úplne prekvapenie.
Problémom čelí už dlhšie
Problémy s dopytom, ktorým Volkswagen čelí, sa zdajú byť značné a zložité, pričom predchádzajúce opatrenia nedokázali odstrániť nerovnováhu ponuky a dopytu. Najnovšia prestávka má trvať celý mesiac, čo signalizuje vážnosť situácie – posledná prestávka trvala 2 týždne. Pred možnými komplikáciami varovala aj agentúra Reuters.
K zložitosti situácie totiž prispieva aj fakt, že výrobná linka zodpovedná za výrobu crossoverov a SUV, vrátane modelov Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5, Audi Q4 e-tron a Audi Q4 Sportback e-tron, zaznamenala trojtýždňovú neplánovanú prestávku z dôvodu nedostatočnej dodávky nových zadných pohonných jednotiek.
Konkrétne ide o nedostatok úplne nových pohonných jednotiek APP550 koncernu Volkswagen. Tento problém v dodávateľskom reťazci sa rozširuje aj na ďalšie závody v Európe a ovplyvňuje výrobu rôznych modelov EV.
Hoci sa očakáva, že výroba sa tento týždeň obnoví, experti upozorňujú na neistotu, či to bude v plnom alebo obmedzenom rozsahu.
Situácia je kritická
Nemecké médiá označujú situáciu za „kritickú“, čo je odrazom obáv generálneho riaditeľa značky Volkswagen Thomasa Schaefera o konkurencieschopnosť značky.
Je pozoruhodné, že závod v Zwickau nepredĺžil v tomto roku zmluvy 269 zamestnancom a približne 500 dočasným zamestnancom nebudú zmluvy predĺžené ani v nasledujúcom roku.
Vzhľadom na to, že znižovanie počtu pracovných miest spojené s obmedzením výroby môže pokračovať až do roku 2024, problémy, ktorým čelí skupina Volkswagen, zdôrazňujú zložitosť vyvíjajúceho sa trhu s elektrickými vozidlami a potrebu spoľahlivého riadenia dodávateľského reťazca.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
TOP 5 najlacnejších SUV na Slovensku: Experti radia, ako si vybrať to najspoľahlivejšie (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
Letecký gigant nakupuje vo veľkom. China Airlines investuje vyše 2 miliardy na nové Airbusy
Škoda valcuje Teslu. Tento elektromobil láme predajné rebríčky
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
Bez plynu sa nedá vyrábať sklo, hliník ani chlieb. Klub 500 varuje pred dôsledkami zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
TOP 5 najlacnejších SUV na Slovensku: Experti radia, ako si vybrať to najspoľahlivejšie (REBRÍČEK)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené