Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Jeep predstavil elektrický Wrangler Magneto už v minulom roku, čím mnohých prekvapil. Ako informuje InsideEVs, Jeep po roku prichádza s novou verziou tohto stroja, pričom má dosiahnuť zrýchlenie na rovnakej úrovni, ako najrýchlejšia Tesla a navyše skrýva aj jedinečnú vlastnosť medzi elektromobilmi.

Na sto za dve sekundy

Nový Wrangler Magneto, teda jeho koncept, dokáže zrýchliť na 100 km/h len za dve sekundy, čo je parameter zatiaľ najrýchlejšej Tesly Model S Plaid, ktorá to pri správnych podmienkach zvládne tesne pod dve sekundy, pričom má auto vyše 1 000 konských síl, teda 760 kW. Auto ale váži až takmer 2 200 kg, s vodičom viac.

Na druhej strane Wrangler Magneto dosahuje výkon 625 koní alebo 470 kW, čo nie je vôbec málo a jeho elektrický systém operuje s napätím 800 V a batériou s kapacitou 70 kWh. Elektromotor elektrického Wrangleru operuje pri 5 250 otáčkach za minútu a vozidlo si od svojho minuloročného predchodcu ponechalo jedinečnú vlastnosť.

Jeep

Wrangler Magneto je totiž vybavený 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou, čo je medzi elektromobilmi skutočne rarita a, takpovediac, aj trochu zbytočnosť. Podľa Jeepu táto prevodovka kombinuje najlepšie vlastnosti automatickej a pocit manuálnej, ktorý je podľa spoločnosti pre nadšencov off-roadu kľúčový, píše CNBC.

Nie je pre zákazníkov

Aj keď Magneto navonok nijak nezvyčajne nepôsobí, skutočne sa jedná o koncept a to znamená, že nie je voľne predajný pre zákazníkov. Jeep síce plne elektrický Wrangler pripravuje, avšak jeho skutočné parametre známe nie sú a rovnako nie je ani jasné, kedy príde na trh.

Jeep predstavil nové elektrické Magneto spolu s hybridným Grand Cherokee Trailhawk a ďalšími upravenými Wranglermi či Gladiatormi. Jeep je súčasťou koncernu Stellantis, ktorý združuje značky ako Ople, Fiat, Peugeot, Dodge a mnoho ďalších a do elektromobility chce investovať až 35,5 miliardy amerických dolárov.

Je to jedna z najväčších investícií do nových pohonov na svete, Stellantis je ale tiež jeden z najväčších koncernov.

Jeep

Jeep zatiaľ nezverejnil ani predpokladaný dojazd takéhoto stroja, avšak pri normálnej, umiernenej jazde môže so 70 kWh batériami uraziť slušnú vzdialenosť – za predpokladu cestných pneumatík, s ktorými však vyzerá Wrangler, bohužiaľ, prinajmenšom čudne. Komerčná verzia je stále vo vývoji a na oficiálny dojazd si záujemcovia ešte počkajú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú