Šéf Volkswagenu mení postoj: Teslu nechceme predbehnúť, stačí nám už, keď sa jej udržíme
CEO Volkswagenu, Herbert Diess, upravil svoje vyjadrenia ohľadom konkurenčného súboja s Teslou. Spoločnosť Elona Muska aktuálne napreduje raketovým tempom, preto bude Volkswagenu stačiť, ak sa budú aktuálne držať v tesnom závese za nimi, informuje portál Electrek.
Elektrifikácia zabehnutej automobilky nie je vôbec jednoduchým krokom, o čom sa presvedčil aj riaditeľ Volkswagenu spolu so všetkými akcionármi či vedúcou rodinou koncernu Porsche-Piech. Tá však Diessovi plne dôveruje a podporuje ho v jeho snahe pri vývoji a výrobe elektrických vozidiel, ktoré budú schádzať z liniek nemeckej automobilky. Diess dokonca za svoju snahu dostal uznanie aj od samotného Elona Muska. Povedal, že pre elektrifikáciu robí on a Volkswagen najviac spomedzi všetkých tradičných svetových automobiliek, informuje Teslarati.
Model Volkswagen ID.3 môžeme považovať za akési Diessové dieťa. Prvý plnohodnotný a masovo vyrábaný elektromobil novej éry elektromobility z dielne Volkswagenu však aktuálne trpí problémami so softvérom, čo by mohlo mierne naštrbiť predaje ďalších elektromobilov značky.

Model ID.3 sa bude zrejme predávať aj napriek problémom so softvérom dobre, Diess odhaduje, že prvým elektromobilom, ktorý bude pre spoločnosť vytvárať zisk, má byť až elektrické SUV. Automobilka má k dispozícii viac ako 1 milión batérií pre svoje ďalšie elektromobily, čo by bez problémov vystačiť až do roku 2023.
Čo sa týka napredovania Tesly, podľa Diessových slov si môže Elon Musk dovoliť podnikať riskantné kroky, ktoré ho posúvajú raketovým tempom vpred, preto sa o nejakom „predbehnutí“ momentálne nemôžeme baviť. Myslí si však, že majú dostatok prostriedkov, aby s Teslou udržali krok v inováciách.

Zatiaľ čo ostatným automobilkám, respektíve koncernovým spoločnostiam, bude trvať desaťročia, kým budú schopné profitovať z elektrických vozidiel rovnako, ako z áut so spaľovacími motormi, Volkswagen je už v tomto štádiu pripravený prejsť na masovú výrobu elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

99 eur za sezónu: Koniec bezplatného koníčka vo Vysokých Tatrách, tisíce Slovákov si po novom priplatia

Semafor Andreja Danka má vážnu konkurenciu. Na Google Mapách sa objavil Sad Martiny Šimkovičovej
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

99 eur za sezónu: Koniec bezplatného koníčka vo Vysokých Tatrách, tisíce Slovákov si po novom priplatia

