Šéf veľkej automobilky: Elektromobil nie je pre každého, navrhujeme inú budúcnosť
O tom, že automobilka Toyota si v rámci dosahovania ekologických cieľov razí vlastnú cestu, niet najmenších pochýb. Šéf výskumu japonskej automobilky to len potvrdzuje. Verí totiž, že do budúcna je potrebné zachovať diverzitu pohonov a jedine takto budeme schopní dosiahnuť ekologické ciele, informuje portál InsideEVs.
Elektromobil jednoducho nie je vhodný pre každého. Týmto „mottom“ sa riadi celá automobilka Toyota a potvrdzujú to aj slová Gilla Pratta, šéfa výskumu japonského výrobcu.
Je očividné, že v prípade elektromobilov Toyota oproti zvyšku sveta absolútne zaostáva. Všetci veľkí výrobcovia áut už majú na trhu minimálne jeden produkčný elektromobil, no Toyota svoj prvý „baterkáč“ plánuje uviesť na trh až v roku 2023.
Kde ale Japonci dominujú, sú vodíkové autá. Toyota Mirai je aktuálne jeden z najlepších vodíkových áut na trhu. Je ale otázne, či sa vodíkové technológie dostanú do popredia tak, aby z toho Toyota mohla ťažiť.
Dôležitá je diverzita
Gill Pratt sa nedávno vyjadril k téme nových pohonných technológií. Šéf výskumu japonskej automobilky sa v podstate stotožňuje s ideológiou spoločnosti, a teda do budúcna je dôležité zachovať diverzitu pohonov, píše Autoblog.
Nie všetci totiž podľa neho môžu šoférovať elektromobil, respektíve nie pre každého bude takéto auto vhodné. Vodiči by preto mali mať na výber, či si zvolia batériové vozidlo, vodíkové auto či hybrid. Jedine takýto scenár podľa neho môže fungovať a iba takto môže svet plniť ekologické ciele.
Už nevsádza všetko len na jednu kartu
Toyota zaujala voči elektromobilite veľmi razantný postoj. Výkonný prezident automobilky Shigeki Terashi v minulosti vyhlásil, že zamerať sa výlučne na jeden druh pohonu je v súčasnosti riskantné.
Japonská automobilka taktiež podľahla trendu elektrických áut a do vývoja batérií sa chystá investovať miliardy eur. Vedenie automobilky na briefingu ohľadom batérií a elektrifikácie pre médiá oznámilo, že do vývoja batériových technológií investuje v najbližších rokoch až 11,5 miliárd eur.
Masívna investícia prinesie automobilke vlastnú technológiu batérií a taktiež zabezpečí ich výrobu pre budúce elektromobily. Aj keď vedenie zastáva svojimi vyjadreniami voči elektromobilite pomerne neutrálny až negatívny postoj, ich činy hovoria niečo iné a v elektromobilite teda vidí budúcnosť aj japonský automobilový gigant. Alebo sa minimálne bojí, že stávka na vodík nie je až tak jasná výhra a potrebuje sa poistiť.
Len pre pár mesiacmi dokonca automobilka odhalila čisto elektrický koncept Toyota bZ4X, ktorý príde na trh v produkčnej verzii už v roku 2023. Do roku 2025 chce mať Toyota na cestách ďalších 14 čistých elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP