Šéf najväčšieho konkurenta Tesly odmieta nadšenie fanúšikov. Muskove eso v rukáve vôbce nie je také prelomové
Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.
Nie je prekvapením, že Rawlinson takýmto spôsobom batérie Tesly kritizuje. CEO konkurenčnej automobilky Lucid nedávno povedal, že veľkosť batérií pri budúcich elektromobiloch nebude až taká dôležitá. Kľúčovou má má byť efektivita elektrického auta v zmysle aerodynamiky a minimálnych strát v pohonnom ústrojenstve.
Nový Lucid Air svojim dojazdom prekonáva všetky doterajšie elektromobily na trhu. Šéf automobilky tento úspech pripisuje práve tejto, podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. O efektivite hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.

Lucid Air je vraj oproti konkurencii efektívnejší vo všetkých smeroch. Je aerodynamickejší než Tesla Model S a lepšie narába s energiou z batérie. Práve tieto faktory majú byť kľúčom k tomu, aby mohli automobilky v budúcnosti priniesť skutočne lacný elektromobil so solídnym dojazdom.
Koniec koncov, s lepšou efektivitou ide ruka v ruke aj lepší dojazd, no Rawlinson poukazuje na to, že cieľom nie je zvyšovať dojazd použitím obrovských batérií, ale zlepšovaním ostatných prvkov.
Veľké batérie sú drahšie
Batérie Tesla 4680 podľa Rawlinsona nie sú revolučná z pohľadu chémie. Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.
Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.

Automobilka Lucid totiž využíva podobné valcové batériové články s označením 2170, ktoré používa aj Tesla v Modeli 3 a Y. Má ich aj automobilka Rivian vo svojom elektrickom pickupe R1T.
Revolúciu prinesie až nové chemické zloženie
Batériové články Tesla 4680 majú podľa Tesly priniesť zvýšenie dojazdu až o 30 %. To je naozaj fantastický údaj, nakoľko sa skutočne stále jedná o batériu bez zmeny chemického zloženia, píše InsideEVs.
Nová chémia v kombinácii s usporiadaním batériových článkov na štýl Tesla 4680 by ale mohla priniesť ozajstnú revolúciu v dojazde elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

