Šéf najväčšieho konkurenta Tesly odmieta nadšenie fanúšikov. Muskove eso v rukáve vôbce nie je také prelomové
Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.
Nie je prekvapením, že Rawlinson takýmto spôsobom batérie Tesly kritizuje. CEO konkurenčnej automobilky Lucid nedávno povedal, že veľkosť batérií pri budúcich elektromobiloch nebude až taká dôležitá. Kľúčovou má má byť efektivita elektrického auta v zmysle aerodynamiky a minimálnych strát v pohonnom ústrojenstve.
Nový Lucid Air svojim dojazdom prekonáva všetky doterajšie elektromobily na trhu. Šéf automobilky tento úspech pripisuje práve tejto, podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. O efektivite hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.
Lucid Air je vraj oproti konkurencii efektívnejší vo všetkých smeroch. Je aerodynamickejší než Tesla Model S a lepšie narába s energiou z batérie. Práve tieto faktory majú byť kľúčom k tomu, aby mohli automobilky v budúcnosti priniesť skutočne lacný elektromobil so solídnym dojazdom.
Koniec koncov, s lepšou efektivitou ide ruka v ruke aj lepší dojazd, no Rawlinson poukazuje na to, že cieľom nie je zvyšovať dojazd použitím obrovských batérií, ale zlepšovaním ostatných prvkov.
Veľké batérie sú drahšie
Batérie Tesla 4680 podľa Rawlinsona nie sú revolučná z pohľadu chémie. Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.
Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.
Automobilka Lucid totiž využíva podobné valcové batériové články s označením 2170, ktoré používa aj Tesla v Modeli 3 a Y. Má ich aj automobilka Rivian vo svojom elektrickom pickupe R1T.
Revolúciu prinesie až nové chemické zloženie
Batériové články Tesla 4680 majú podľa Tesly priniesť zvýšenie dojazdu až o 30 %. To je naozaj fantastický údaj, nakoľko sa skutočne stále jedná o batériu bez zmeny chemického zloženia, píše InsideEVs.
Nová chémia v kombinácii s usporiadaním batériových článkov na štýl Tesla 4680 by ale mohla priniesť ozajstnú revolúciu v dojazde elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP