Je kráľom dojazdu elektromobilov. Šéf automobilky ale tvrdí, že ani 836 km dojazd nie je dôležitý – prečo?
Už niet prakticky žiadnych pochýb, že Lucid Air bude totálnym hitom. Aspoň čo sa týka absolútneho dojazdu na jedno nabitie. Peter Rawlinson, CEO tejto mladej automobilky, však tvrdí, že dojazd pri budúcich elektromobiloch nebude až taký dôležitý, dôležitou má byť efektivita elektrického auta, informuje portál CNN.
Pred pár týždňami sme informovali, že model Air vo verzi Dream dokázal bez najmenších problémov prejsť na jedno nabitie vzdialenosť medzi Los Angeles a San Franciscom, teda ohromných 716 kilometrov. Navyše s tým, že v batériách ešte čo-to zostalo, takže odhady hovorili aj o možnosti zvládnuť až 832 kilometrov.
Papierový dojazd je rovnako pôsobivý a pohybuje sa na úrovni 520 míľ, teda 836 kilometrov na jedno nabitie. Ide pravdepodobne o absolútny rekord, Lucid Air Dream je totiž zároveň jediným bežným osobným elektromobilom, ktorý sa dostal cez magickú 500-míľovú hranicu.
Efektivita bude kľúčová
Lucid Air tak svojim dojazdom prekonal všetky doterajšie elektromobily na trhu. CEO automobilky tento úspech pripisuje jednej dôležitej, a podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. Je ňou efektivita, o ktorej hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.
NEPREHLIADNI
Náskok Tesly je fuč. Kráľ elektromobilov s väčším dojazdom je vo výrobe, v októbri bude u zákazníkov
Lucid Air je totižto oproti konkurencii efektívnejší vo všetkých smeroch. Je aerodynamickejší než Tesla Model S, lepšie narába s energiou z batérie a práve tieto faktory majú byť kľúčom k tomu, aby mohli automobilky v budúcnosti priniesť skutočne lacný elektromobil so solídnym dojazdom.
"Efficiency is the new imperative." Watch CEO Peter Rawlinson and Arizona Governor Doug Ducey mark the official production of #LucidAir at Lucid AMP-1. #DreamAheadhttps://t.co/Sv6mZ2BhFy pic.twitter.com/gCQCJhTuye
— Lucid Motors (@LucidMotors) September 30, 2021
Koniec koncov, s lepšou efektivitou ide ruka v ruke aj lepší dojazd, no Rawlinson poukazuje na to, že cieľom nie je zvyšovať dojazd použitím obrovských batérií, ale práve zvyšovaním efektívnosti elektromobilov.
Ľudový elektromobil v podaní Lucid
O tom, že nejde iba o prázdne slová riaditeľa automobilky Lucid, svedčí aj vedľajší projekt s názvom T21. Názov projektu je symbolický, spája v sebe odkaz na Model T od Fordu, ktorý bol prvým skutočne ľudovým automobilom v USA.
Číslo 21 je naopak odkaz na 21. storočie, čiže T21 má byť ľudovým autom 21. storočia. Prakticky pôjde o auto s dlhým dojazdom, ktoré si ale bude môcť dovoliť takmer každý.
S väčšou efektivitou dosiahne elektromobil vyšší dojazd, alebo môže výrobca zmenšiť batériu pri zachovaní rovnakého dojazdu. Tým pádom bude elektromobil lacnejší, pretože stále platí, že najdrahšou súčiastkou elektrického auta je batéria.
Skvelý pomer cena/výkon
Lucid Air je prvým krôčikom k skutočne efektívnym a lacným elektromobilom. Výrobca potvrdil, že v prípade verzií Grand Touring a Dream Edition je elektromobil vybavený 112 kWh batériou. Vo výbave tejto novinky je aj obojsmerná 19,2 kWh nabíjačka pre nabíjanie doma, no zároveň poslúži pri nabíjaní vozidiel medzi sebou či napájanie inej elektrickej techniky.
Lucid Air je naozaj solídny elektromobil, minimálne teda podľa papierových špecifikácií. Najvýkonnejšia a najluxusnejšia verzia Dream Edition vyjde až na 169 000 dolárov, opačnou cestou však pôjde najlacnejší Lucid Air, ktorý bude dostupný za 80 000 dolárov, no ten príde na trh až budúci rok.
Najlepšiu výbavu nájdu vodiči práve v najdrahšej verzii, ktorá sa pýši výkonom 1 080 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h len za 2,5 sekundy a šprintom na 400 m už za 9,9 s.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené