Už niet prakticky žiadnych pochýb, že Lucid Air bude totálnym hitom. Aspoň čo sa týka absolútneho dojazdu na jedno nabitie. Peter Rawlinson, CEO tejto mladej automobilky, však tvrdí, že dojazd pri budúcich elektromobiloch nebude až taký dôležitý, dôležitou má byť efektivita elektrického auta, informuje portál CNN.

Pred pár týždňami sme informovali, že model Air vo verzi Dream dokázal bez najmenších problémov prejsť na jedno nabitie vzdialenosť medzi Los Angeles a San Franciscom, teda ohromných 716 kilometrov. Navyše s tým, že v batériách ešte čo-to zostalo, takže odhady hovorili aj o možnosti zvládnuť až 832 kilometrov.

Lucid

Papierový dojazd je rovnako pôsobivý a pohybuje sa na úrovni 520 míľ, teda 836 kilometrov na jedno nabitie. Ide pravdepodobne o absolútny rekord, Lucid Air Dream je totiž zároveň jediným bežným osobným elektromobilom, ktorý sa dostal cez magickú 500-míľovú hranicu.

Efektivita bude kľúčová

Lucid Air tak svojim dojazdom prekonal všetky doterajšie elektromobily na trhu. CEO automobilky tento úspech pripisuje jednej dôležitej, a podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. Je ňou efektivita, o ktorej hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.

NEPREHLIADNI
Náskok Tesly je fuč. Kráľ elektromobilov s väčším dojazdom je vo výrobe, v októbri bude u zákazníkov

Lucid Air je totižto oproti konkurencii efektívnejší vo všetkých smeroch. Je aerodynamickejší než Tesla Model S, lepšie narába s energiou z batérie a práve tieto faktory majú byť kľúčom k tomu, aby mohli automobilky v budúcnosti priniesť skutočne lacný elektromobil so solídnym dojazdom.

Koniec koncov, s lepšou efektivitou ide ruka v ruke aj lepší dojazd, no Rawlinson poukazuje na to, že cieľom nie je zvyšovať dojazd použitím obrovských batérií, ale práve zvyšovaním efektívnosti elektromobilov.

Ľudový elektromobil v podaní Lucid

O tom, že nejde iba o prázdne slová riaditeľa automobilky Lucid, svedčí aj vedľajší projekt s názvom T21. Názov projektu je symbolický, spája v sebe odkaz na Model T od Fordu, ktorý bol prvým skutočne ľudovým automobilom v USA.

Číslo 21 je naopak odkaz na 21. storočie, čiže T21 má byť ľudovým autom 21. storočia. Prakticky pôjde o auto s dlhým dojazdom, ktoré si ale bude môcť dovoliť takmer každý.

S väčšou efektivitou dosiahne elektromobil vyšší dojazd, alebo môže výrobca zmenšiť batériu pri zachovaní rovnakého dojazdu. Tým pádom bude elektromobil lacnejší, pretože stále platí, že najdrahšou súčiastkou elektrického auta je batéria.

Skvelý pomer cena/výkon

Lucid Air je prvým krôčikom k skutočne efektívnym a lacným elektromobilom. Výrobca potvrdil, že v prípade verzií Grand Touring a Dream Edition je elektromobil vybavený 112 kWh batériou. Vo výbave tejto novinky je aj obojsmerná 19,2 kWh nabíjačka pre nabíjanie doma, no zároveň poslúži pri nabíjaní vozidiel medzi sebou či napájanie inej elektrickej techniky.

Lucid Air
Lucid Motors

Lucid Air je naozaj solídny elektromobil, minimálne teda podľa papierových špecifikácií. Najvýkonnejšia a najluxusnejšia verzia Dream Edition vyjde až na 169 000 dolárov, opačnou cestou však pôjde najlacnejší Lucid Air, ktorý bude dostupný za 80 000 dolárov, no ten príde na trh až budúci rok.

Najlepšiu výbavu nájdu vodiči práve v najdrahšej verzii, ktorá sa pýši výkonom 1 080 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h len za 2,5 sekundy a šprintom na 400 m už za 9,9 s.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú